Αυτό είναι το σχέδιο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (vid)

Η κυβέρνηση παρουσίασε το σχέδιο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Τι είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Αυτό είναι το σχέδιο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (vid)

Το σχέδιο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) παρουσίασε η κυβέρνηση με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να κάνει λόγο για «το πιο σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την Κρήτη αυτόν τον αιώνα»

Μιλώντας για τη χρηματοδότηση του νέου ΒΟΑΚ, ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε ότι θα προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ πρόσθεσε ότι αναμένεται να υπάρξουν κεφάλαια και από το ΕΣΠΑ.

Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για «μια εκκρεμότητα που μας έρχεται από το παρελθόν» και η οποία πρέπει να ρυθμιστεί για «να πάψει η Κρήτη να είναι αναπτυξιακά ακρωτηριασμένη, ενώ αναφέρθηκε στην οδική ασφάλεια, επισημαίνοντας ότι στην Κρήτη έχουν σημειωθεί πολλά τροχαία δυστυχήματα, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι του νησιού, να θρηνούν πολλούς νεκρούς.

Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, «η ενιαία χάραξη ήταν μονόδρομος», προκειμένου να μπορέσει να προχωρήσει το έργο, με συγκεκριμένες περιβαλλοντικές μελέτες.

Όπως είπε, ο νέος ΒΟΑΚ αναμένεται να δημιουργήσει έως και 150.000 νέες θέσεις εργασίας. «Το μεγαλόπνοο οδικό και αναπτυξιακό έργο αναμένεται με την ολοκλήρωσή του να αλλάξει τις μεταφορές, τον Τουρισμό και την ασφάλεια στην Κρήτη».

Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής ανέφερε ότι μόλις ολοκληρωθεί ο νέος ΒΟΑΚ θα συνδέει την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία.

Ο αυτοκινητόδρομος θα φθάνει σε μήκος τα 300 χλμ., με τον εκτιμώμενο προϋπολογισμό να φθάνει τα 2 δισ. ευρώ, αποτελώντας το μεγαλύτερο οδικό έργο που χρηματοδοτεί αυτή τη στιγμή η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του νέου ΒΟΑΚ ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι τα πρώτα εργοτάξια θα ανοίξουν στα τέλη 2022, με το έργο να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στις αρχές του 2024.

Παράλληλα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε πως ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει διόδια. «Όποιος μέχρι σήμερα έλεγε ότι μπορεί να ολοκληρωθεί αυτό το έργο χωρίς να μπουν διόδια ή αγνοούσε την πραγματικότητα είτε έλεγε συνειδητά ψέμματα. Και όποιος ισχυριζόταν ότι θα έμπαιναν διόδια μόνο για επισκέπτες και τουρίστες κορόιδευε τον κόσμο. Δεν λαϊκίζουμε, λέμε την αλήθεια. Δίνουμε ρεαλιστικές λύσεις», σημείωσε.

Τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου

Κίσσαμος – Χανιά (Προαίρεση στη Σύμβαση Παραχώρησης)

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 37,5 χλμ.
  • Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα.
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα
  • Εκτιμώμενο κόστος 180 εκ. ευρώ

Χανιά – Ηράκλειο (Σύμβαση Παραχώρησης)

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
  • Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
  • 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ.
  • 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
  • 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου
  • Εκτιμώμενο κόστος 1,32 δισ ευρώ.

Χερσόνησος – Νεάπολη (ΣΔΙΤ)

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου 9,65 χλμ
  • Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα.
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
  • 12 γέφυρες μονού κλάδου (1,7 χλμ.)
  • 5 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.)
  • 1 cut & cover διπλού κλάδου (215 μ)
  • 5 νέους Ανισόπεδους Κόμβους
  • Στο ΣΔΙΤ θα ενταχθεί και η λειτουργία και συντήρηση των 14 χλμ. του Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος
  • Κατατέθηκε η ΜΠΕ και ξεκίνησε η Β’ Φάση του διαγωνισμού
  • Εκτιμώμενο κόστος 290 εκ. ευρώ.

Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 14,0 χλμ.
  • Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
  • Μελετάται και προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί ως Δημόσιο Έργο στις αρχές του 2022
  • Εκτιμώμενο κόστος 145 εκ. ευρώ.

Άγιος Νικόλαος – Σητεία

  • Θα ολοκληρωθούν οι μελέτες και θα αναζητηθεί χρηματοδότηση σε συνεργασία με την Περιφέρεια για τα τμήματα Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή και Παράκαμψη Παχειάς Άμμου
  • Το έργο είναι περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο και η δημοπράτηση μπορεί να γίνει αρχές 2022.

www.kathimerini.gr