Ε65: Η διαδρομή από τη Φθιώτιδα, δίπλα από Καρδίτσα, Τρίκαλα, Καλαμπάκα έως την Εγνατία Οδό (vid)

Για τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής ΕλλάδοςΕ65 μίλησε στο Μουσείο Τσιτσάνη στα Τρίκαλα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης - Λαμία - Εγνατία σε μιάμιση ώρα.

Ε65: Η διαδρομή από τη Φθιώτιδα, δίπλα από Καρδίτσα, Τρίκαλα, Καλαμπάκα έως την Εγνατία Οδό (vid)

Την βεβαιότητα του ότι το έργο του οδικού άξονα Ε65 θα ολοκληρωθεί με ταχείς ρυθμούς εξέφρασε μιλώντας σε εκδήλωση για την πρόοδο των εργασιών κατασκευής του, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στο Μουσείο Τσιτσάνη στα Τρίκαλα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Συγκεκριμένα, ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε ότι «το κράτος ήταν, είναι και θα είναι παρών κάθε φορά που ο πολίτης το χρειάζεται. Όταν κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε τη θεομηνία του Ιανού αποφασίσαμε ότι πρέπει τα πράγματα να τα κάνουμε διαφορετικά. Ότι ήταν αδύνατο να κινηθούμε με τους συνηθισμένους ρυθμούς της Ελληνικής διοίκησης και αποδείξαμε στους εαυτούς μας, αλλά και στους πολίτες ότι, ναι, μπορούμε να το κάνουμε. Και πιστεύω ότι στις πολλές κρίσεις που αντιμετώπισε αυτή η κυβέρνηση, ένα πράγμα δεν ακούσαμε και αυτό είναι: «που είναι το κράτος». Οι αρχές με τις οποίες κινείται η κυβερνητική δράση είναι: «Συντονισμός, ταχύτητα, καινοτομία στον τρόπο διαχείρισης του προβλήματος, διαφάνεια και λογοδοσία. Επιμένουμε πολύ σε αυτές τις αρχές, συνθέτουν τις αξίες πάνω στις οποίες κινηθήκαμε για να μπορούμε να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα».

Περιγραφή του Ε65

Η Κεντρική Οδός έχει αναλάβει τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση του έργου Παραχώρησης «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος – Ε65».

Αυτό το έργο των 238 χλμ. συνολικά, είναι στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας και αφορά στην κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), από ημικόμβο με Α.Θ.Ε. στο ύψος του Α.Κ. Θερμοπυλών έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό μετά την Οξύνεια (συνολικό μήκος 181 χλμ.), καθώς και στη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος της Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας (συνολικό μήκος 57 χλμ.).

Η διαδρομή

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όρθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί τελικά με την Εγνατία Οδό στο Δρυμό της Πίνδου. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα. Ο σχεδιασμός του βασίζεται σε σύγχρονα εθνικά και ευρωπαϊκά πρότυπα, με σεβασμό προς το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, στοχεύοντας στην ασφάλεια και άνεση των χρηστών και στην εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής εξοικονόμησης χρόνου και καυσίμων. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, αντί των 2 ωρών και 30 λεπτά σήμερα.

Ο Μαλιακός

Το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες, έδωσε λύση στο μείζον ζήτημα οδικής ασφάλειας του πετάλου του Μαλιακού. Πλέον, όλοι οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιούν ένα σύγχρονο, υψηλών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Κυκλοφορίας (ΛΕΑ), τρεις (3) σήραγγες διπλού κλάδου, πέντε (5) κοιλαδογέφυρες και υποδομή υψηλών προδιαγραφών.

Στην παρούσα φάση, στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος (Ε-65) έχει παραδοθεί και λειτουργεί πλήρως το τμήμα από Α/Κ Ξυνιάδας έως και τον Α/Κ Τρικάλων συνολικού μήκους 77,5 χιλιομέτρων.

Επιπλέον σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή του Νότιου Τμήματος του Ε65 (από Α.Θ.Ε έως και Ξυνιάδα). Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Δεκεμβρίου 2020, η συνολική πρόοδος κατασκευής του έργου αγγίζει το 61,8% ενώ προχωρώντας σε επιμέρους ανάλυση οι σήραγγες παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 69,2%, οι γέφυρες και τα λοιπά τεχνικά 71,7% , τα ασφαλτικά 49,6% και οι χωματουργικές εργασίες 54,8%.