Facebook και Instagram απενεργοποιούν προσωρινά λειτουργίες τους στην Ευρώπη

Οφείλουν να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τη νέα οδηγία για την ιδιωτικότητα στο διαδίκτυο

Facebook και Instagram απενεργοποιούν προσωρινά λειτουργίες τους στην Ευρώπη

Το Facebook ενημερώνει τους χρήστες στην Ευρώπη ότι απενεργοποιεί προσωρινά κάποιες λειτουργίες του Messenger και του Instagram μέχρι να διασφαλίσει τη συμμόρφωσή τους με τη νέα οδηγία της ΕΕ για την ιδιωτικότητα στο διαδίκτυο.

Το μήνυμα που ενημερώνει τους χρήστες για την αλλαγή δεν δίνει διευκρινίσεις, ωστόσο οι σελίδες υποστήριξης αναφέρουν ότι οι δημοσκοπήσεις μεταξύ ομάδων δεν είναι διαθέσιμες στο Messenger και το Instagram, όπως συμβαίνει και με τα αυτοκόλλητα του Instagram, τις προσωποποιημένες απαντήσει στο Messenger, την ανταλλαγή φίλτρων επαυξημένης πραγματικότητας και τα ψευδώνυμα των φίλων.

Η εταιρεία δεν έχει γνωστοποιήσει για ποιο λόγο οι λειτουργίες αυτές μπορεί να παραβιάζουν τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία, ούτε το πότε θα επανέλθουν στην ευρωπαϊκή αγορά. Εκπρόσωπος της Facebook δήλωσε πάντως ότι αυτό θα συμβεί «πολύ σύντομα».

«Απαιτείται χρόνος για να ξαναχτίσουμε τα προϊόντα με τρόπο που λειτουργεί απρόσκοπτα για τον κόσμο και ταυτόχρονα συμμορφώνονται με τον νέο κανονισμό» αναφέρει ανακοίνωση της εταιρείας.

Η Οδηγία για την ιδιωτικότητα στο Διαδίκτυο (ePrivacy Directive) περιορίζει το τι μπορούν να κάνουν οι εταιρείες με τα δεδομένα των χρηστών αλλά και με τα λεγόμενα μεταδεδομένα, όπως το πότε πραγματοποιήθηκε μια επικοινωνία.

Απαγορεύει επίσης την πρόσβαση στο περιεχόμενο των επικοινωνιών χωρίς συγκατάθεση των συμμετεχόντων.

Αυτός είναι ο λόγος που το Gmail ζητά τις τελευταίες εβδομάδες την συγκατάθεση των χρηστών για την ενεργοποίηση των «έξυπνων λειτουργιών», οι οποίες μέχρι σήμερα ήταν ενεργές ως προεπιλογή.

Ο χρήστης καλείται να δώσει συγκατάθεση στη Google να διαβάζει τα μηνύματα. Αυτό της επιτρέπει για παράδειγμα να προτείνει αυτόματη συμπλήρωση προτάσεων, της επιτρέπει όμως και να προβάλλει στοχευμένες διαφημίσεις, κάτι που προφανώς είναι και το πιο ενδιαφέρον, ώστε να υπάρχει προώθηση εμπορικών δραστηριοτήτων.



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110