Τι αλλάζει στις προσλήψεις του Δημοσίου

Οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου από 10 και 22 Αυγούστου καθώς και μια σειρά κρίσιμων νομοσχεδίων «τα οποία αποδεικνύουν ότι η κυβέρνηση, παρά τις κρίσεις, συνεχίζει τις μεταρρυθμίσεις για να κάνει τη ζωή των Ελλήνων καλύτερη» όπως ανέφερε ο Στέλιος Πέτσας.

Τι αλλάζει στις προσλήψεις του Δημοσίου

Οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου από 10 και 22 Αυγούστου καθώς και μια σειρά κρίσιμων νομοσχεδίων «τα οποία αποδεικνύουν ότι η κυβέρνηση, παρά τις κρίσεις, συνεχίζει τις μεταρρυθμίσεις για να κάνει τη ζωή των Ελλήνων καλύτερη» όπως ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, ήταν τα ζητήματα που απασχόλησαν σήμερα τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, το οποίο συνεδρίασε μέσω τηλεδιάσκεψης υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του κ. Πέτσα, σήμερα κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου έγινε η παρουσίαση, από τον Υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα και τους υφυπουργούς Οικονομικών Απόστολο Βεσυρόπουλο και Γεώργιο Ζαββό, των νομοθετικών πρωτοβουλιών του υπουργείου Οικονομικών που είναι:

α) «Κώδικας διευθέτησης οφειλών και παροχής δεύτερης ευκαιρίας», β) Νομοσχέδιο για την ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/843 και 2019/2177 για την πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας, γ) Νομοσχέδιο για την πάταξη του λαθρεμπορίου.

Ο Κώδικας Διευθέτησης Οφειλών και Παροχής Δεύτερης Ευκαιρίας βρίσκεται από τις 27 Αυγούστου 2020, σε δημόσια διαβούλευση και θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2021.

Σύμφωνα με κυβερνητική ανακοίνωση, «πρόκειται για ένα συνεκτικό, καινοτόμο και μεταρρυθμιστικό θεσμικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση, με αποτελεσματικότητα, διαφάνεια, ευελιξία και κοινωνική δικαιοσύνη, του προβλήματος του υψηλού, συσσωρευμένου ιδιωτικού χρέους. Το πλαίσιο αυτό είναι ολιστικό, επιχειρηματικά γόνιμο, κοινωνικά ευαίσθητο και δίκαιο, καινοτόμο και για όλους αυτούς τους λόγους εθνικά αναπτυξιακό. Χαρακτηριστικά στοιχεία του σχεδίου νόμου για την αποτροπή του "ηθικού κινδύνου" (moral hazard) είναι η ταχύτητα και η διαφάνεια. Διαφάνεια, με την ψηφιοποίηση όλων των διαδικασιών και την ύπαρξη αυτοματοποιημένης λύσης ρύθμισης οφειλών, και ταχύτητα στη ροή των διαδικασιών, καθώς προβλέπονται σφικτές χρονικές προθεσμίες, προκειμένου να περιοριστεί η δράση των στρατηγικών κακοπληρωτών».

Παρουσιάστηκε το σχέδιο νόμου για την καταπολέμηση του ξεπλύματος χρήματος/χρηματοδότησης της τρομοκρατίας, που ενσωματώνει την Οδηγία (ΕΕ) 2018/843 (5η Οδηγία για την καταπολέμηση του Ξεπλύματος Χρήματος και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας - ΞΧ/ΧΤ), εισάγοντας τροποποιήσεις στον ν. 4557/2018, ο οποίος αποτελεί το βασικό εθνικό νομοθέτημα για τον σκοπό αυτό.

Στόχος - σύμφωνα με την κυβέρνηση - είναι η εξασφάλιση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας μέσω της ενδυνάμωσης του χρηματοπιστωτικού συστήματος από πιθανές περιπτώσεις ΞΧ/ΧΤ. Ειδικότερα:

- Ενισχύεται το νομικό πλαίσιο για την πρόληψη και καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και χρηματοδότησης της τρομοκρατίας, διευρύνοντας τις δυνατότητες συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων αρμόδιων φορέων και την πρόσβαση σε μητρώα και διαθέσιμες πληροφορίες.

- Θεσπίζονται περιορισμοί στην ανωνυμία που περιβάλλει τα ψηφιακά νομίσματα, τις υπηρεσίες θεματοφυλακής ψηφιακών πορτοφολιών και τις προπληρωμένες κάρτες, και καθορίζονται κριτήρια και δικλείδες ασφαλείας σχετικά με συναλλαγές από και προς τρίτες χώρες υψηλού κινδύνου, όπως χαρακτηρίζονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

- Ενθαρρύνονται οι καταγγελίες για παραβιάσεις του ν. 4557/2018 που προέρχονται από εργαζόμενους εντός των υπόχρεων οντοτήτων, μέσω της ενίσχυσης του πλαισίου προστασίας αυτών και της θεσμοθέτησης κατάλληλων εσωτερικών μηχανισμών και διαδικασιών.

Παρουσιάστηκε το σχέδιο νόμου για την περιστολή του λαθρεμπορίου, με το οποίο πραγματοποιούνται σημαντικές παρεμβάσεις σε επίπεδο στρατηγικής αλλά και εισάγονται νέα, σύγχρονα εργαλεία για την ενδυνάμωση της επιχειρησιακής δράσης στον κρίσιμο τομέα της καταπολέμησης του λαθρεμπορίου καυσίμων, αλκοολούχων, καπνικών και λοιπών προϊόντων στη χώρα μας. Παράλληλα, με το β΄ μέρος του εν λόγω σχεδίου νόμου κυρώνεται το «Πρωτόκολλο για την εξάλειψη του παράνομου εμπορίου προϊόντων καπνού», μια διεθνής συνθήκη με στόχο την εξάλειψη κάθε μορφής παράνομου εμπορίου προϊόντων καπνού μέσω μιας δέσμης μέτρων που λαμβάνονται στη βάση της συνεργασίας των συμβαλλόμενων κρατών.

Παρουσιάστηκε και συζητήθηκε η ενσωμάτωση της «νέας γενιάς» Οδηγιών για τα απόβλητα, κατόπιν εισήγησης του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη. Πρόκειται για την οδηγία 2018/851, για τη διαχείριση των αστικών αποβλήτων που θέτει τους στόχους ανακύκλωσης για τα αστικά απόβλητα και την οδηγία 2018/852 που θέτει του στόχους για την ανακύκλωση ειδικά των αποβλήτων συσκευασίας.

Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη:

-Η πρώτη οδηγία (2018/851) έχει στόχο να φτάσει η ανακύκλωση από το 21% σήμερα, στο 55% το 2025, στο 60% το 2030 και στο 65% το 2035. Επίσης προβλέπει τη θέσπιση ξεχωριστής συλλογής κλωστοϋφαντουργικών και επικίνδυνων αποβλήτων από νοικοκυριά κατά δύο χρόνια νωρίτερα (μέχρι 1/1/2025).

Το σχέδιο νόμου προβλέπει μεταξύ άλλων, την θεσμοθέτηση της δυνατότητας από τους ΟΤΑ να εφαρμόσουν την αρχή «Πληρώνω όσο Πετάω». Την υποχρεωτική εφαρμογή της αρχής αυτής από μεγάλους ΟΤΑ στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος για τα βιοαπόβλητα. Τον εκσυγχρονισμό του τέλους ταφής των αποβλήτων που θα χρηματοδοτεί μέσω του Πράσινου Ταμείου δράσεις των ΟΤΑ για το περιβάλλον και τη διαχείριση αποβλήτων, την ανακύκλωση και δράσεις για την έρευνα και την καινοτομία στη διαχείριση των αποβλήτων. Την υποχρέωση μεγάλων βιομηχανιών και ξενοδοχείων να οδηγούν τα απόβλητα τροφίμων σε μονάδες επεξεργασίας. Την ενίσχυση και επέκταση του Ηλεκτρονικού Μητρώου Αποβλήτων. Τη διασύνδεση του ΓΕΜΗ και του Εθνικού Μητρώου Παραγωγών αποβλήτων για την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής υπόχρεων επιχειρήσεων από την καταβολή της εισφοράς τους σε ΣΣΕΔ. Την πρόβλεψη ύπαρξης χώρου για τον εξοπλισμό ξεχωριστής συλλογής αστικών αποβλήτων στις νέες οικοδομές. Την θέσπιση μέτρων για την επαναχρησιμοποίηση υλικών συσκευασίας.

-Η δεύτερη οδηγία (2018/852) αφορά τις συσκευασίες και τα απορρίμματα συσκευασίας και θέτει συγκεκριμένους στόχους μέχρι το 2025 και το 2030. Το σχέδιο νόμου για τα θέματα αυτά προβλέπει, μεταξύ άλλων, την υποχρέωση αναβάθμισης των Κέντρων Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών. Τη δημιουργία συστήματος επιστροφής εγγυήσεων για συσκευασίες ποτών. Την θέσπιση ενιαίου ξεχωριστού χρώματος για τους κάδους απορριμμάτων ανά υλικό. Την υποχρέωση ξεχωριστής συλλογής των αποβλήτων συσκευασίας στα δωμάτια των ξενοδοχείων. Την υποχρέωση τοποθέτησης στους δημόσιους χώρους και στα δημόσια κτίρια κάδων πολλαπλών ρευμάτων μέχρι 31/12/2022

Παρουσιάστηκε επίσης το νέο πλαίσιο επιλογής διοικήσεων δημοσίου τομέα, κατόπιν εισήγησης του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη.

Οι βασικές κατευθύνσεις του νέου πλαισίου είναι οι εξής:

- Θέσπιση ενός σύγχρονου πλαισίου επιλογής από την κυβέρνηση των διοικήσεων των νομικών προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, προκειμένου να διασφαλισθεί η ουσιαστική τήρηση των συνταγματικών αρχών της ισότητας και της αξιοκρατίας, σε εναρμόνιση προς τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές και χωρίς να παραβλάπτεται η αρμοδιότητα του οικείου Υπουργού για την τελική επιλογή.

- Καίρια συμπλήρωση της νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης για το Επιτελικό Κράτος: Η αποσύνδεση της κυβέρνησης από τη Διοίκηση, μέσω της αναγνώρισης κρίσιμων αρμοδιοτήτων στους Γενικούς Διευθυντές και τους Υπηρεσιακούς Γραμματείς των Υπουργείων συμπληρώνεται με την πρόβλεψη μιας αξιοκρατικής διαδικασίας επιλογής των διοικήσεων των νομικών προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου. Ολοκληρώνονται έτσι οι προϋποθέσεις για τη θεσμική επανεκκίνηση της δημόσιας διοίκησης που συμβάλλει στην εδραίωση μιας νέας σχέσης εμπιστοσύνης με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

- Η διαμόρφωση της διαδικασίας έχει στηριχθεί κατά βάση στη διαδικασία επιλογής των Υπηρεσιακών Γραμματέων των Υπουργείων σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4622/2019 και περιλαμβάνει:

- Εκ των προτέρων αποκλεισμό από τη διαδικασία επιλογής όσων δεν μπορούν να διοριστούν ως δημόσιοι υπάλληλοι σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα.

- Ελάχιστα απαιτούμενα προσόντα συμμετοχής, χωρίς να αναγνωρίζεται εκ των προτέρων προτεραιότητα σε υποψηφίους με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως στους προερχόμενους από τον δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα.

- Προεπιλογή από ειδική πενταμελή Επιτροπή Επιλογής Στελεχών του Δημοσίου που συντάσσει κατάλογο των τριών επικρατέστερων υποψηφίων

- Μοριοδότηση τριών ομάδων κριτηρίων: εκπαιδευτικών, εμπειρίας και δομημένης συνέντευξης.

- Τελική επιλογή με απόφαση του οικείου Υπουργού, μεταξύ των τριών υποψηφίων που συμπεριλαμβάνονται στον ανωτέρω κατάλογο.

Οι ρυθμίσεις αυτές θα ενταχθούν στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για την ιθαγένεια, το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, θα ψηφιστεί εντός του Σεπτεμβρίου και θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Οκτωβρίου 2020.

Παρουσιάστηκαν ακόμη οι βασικοί άξονες για την αναμόρφωση του ν. 2190/1994 για το ΑΣΕΠ, κατόπιν εισήγησης του υπουργού Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκου.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός εισηγήθηκε την υιοθέτηση νέου θεσμικού πλαισίου στην κατεύθυνση της ενίσχυσης και ενδυνάμωσης του ΑΣΕΠ. Και αυτό στο πλαίσιο της στρατηγικής επιλογής της κυβέρνησης για διαφάνεια, λογοδοσία, χρηστή διοίκηση, και βέλτιστη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου. Η αναγκαιότητα της μεταρρύθμισης προκύπτει από τα προβλήματα που επισημαίνονται στις ετήσιες εκθέσεις της Ανεξάρτητης Αρχής, αλλά και από τις διαμορφούμενες συνθήκες (π.χ. πανδημία) των απαιτήσεων από τον δημόσιο υπάλληλο του σήμερα αλλά και των επόμενων ετών.

Η συγκεκριμένη μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία εστιάζει στον ανασχεδιασμό και εκσυγχρονισμό των διαδικασιών πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ τόσο για το τακτικό προσωπικό όσο και για το προσωπικό ορισμένου χρόνου πάνω στους ακόλουθους άξονες:

  1. Ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση.
  1. Διεξαγωγή γραπτών δοκιμασιών Γνώσεων, Δεξιοτήτων και Προσωπικότητας.
  1. Διακρίβωση δεξιοτήτων και στοιχείων προσωπικότητας των υποψηφίων δημοσίων υπαλλήλων.
  1. Ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών και ανάπτυξη διαλειτουργικότητας μεταξύ ΑΣΕΠ και εμπλεκομένων στις επιμέρους διαδικασίες φορέων που παρέχουν «στοιχεία- εισροές» στις διαδικασίες ΑΣΕΠ.
  1. Σύντμηση χρόνου ολοκλήρωσης διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ ώστε ο χρόνος που μεσολαβεί μεταξύ υποβολής αιτήματος του φορέα και ανακοίνωσης του πίνακα διοριστέων να μην υπερβαίνει το ένα έτος.
  1. Κατάργηση των ειδικών διατάξεων που θεσπίζουν αποκλίνουσες διαδικασίες ή μοριοδοτήσεις με κατεύθυνση την ενιαία διαδικασία.
  1. Μείωση διοικητικού βάρους ΑΣΕΠ μέσα από τη δόμηση μιας στιβαρής, ενιαίας και προγραμματισμένης διαδικασίας.
  1. Ενδυνάμωση του ΑΣΕΠ τόσο ως προς το στελεχιακό δυναμικό όσο και τους συμβούλους προκειμένου να καταστεί δυνατή η με όρους αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας άσκηση του έργου του έργου του.

Επίσης συζητήθηκε η έγκριση του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ), με εισηγητές τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη και τον υφυπουργό Ανάπτυξης Γιάννη Τσακίρη.

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα για την κατάρτιση, τη διαχείριση, την παρακολούθηση και τον έλεγχο του εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), προκειμένου οι πόροι του να αξιοποιούνται στη βάση μεσοπρόθεσμου προγραμματικού σχεδιασμού και σύμφωνα με τους στρατηγικούς στόχους του σχεδίου ανάπτυξης της χώρας. Βασική αρχή του προγράμματος αποτελεί ο αυτόνομος και μεσοπρόθεσμος προγραμματικός σχεδιασμός. Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων αναλαμβάνει κεντρικό συντονιστικό ρόλο για την κατάρτιση του ΕΠΑ, το οποίο ωστόσο θα αποτελεί αποτέλεσμα διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους, τους παραγωγικούς φορείς, τα Υπουργεία και τους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Τα Υπουργεία και οι Περιφέρειες θα έχουν την αποκλειστική αρμοδιότητα κατάρτισης και διαχείρισης των επιχειρησιακών τους προγραμμάτων.

Οι προγραμματικές περίοδοι του ΕΠΑ έχουν πενταετή διάρκεια και η έναρξη της πρώτης προγραμματικής περιόδου ορίζεται η 1η Ιανουαρίου 2021.

Βασικοί στόχοι του ΕΠΑ 2021-2025 είναι:

- Έξυπνη Ανάπτυξη με έμφαση στην καινοτομία και επιχειρηματικότητα, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την έρευνα και τεχνολογική ανάπτυξη.

- Πράσινη Ανάπτυξη με μέριμνα την ορθή διαχείριση των πόρων την προστασία του περιβάλλοντος. Επιπλέον, η αλλαγή του κλίματος αποτελεί τη μεγαλύτερη, την μετάβαση σε κυκλική οικονομία και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

- Κοινωνική Ανάπτυξη. Η μεγέθυνση της οικονομίας πρέπει να οδηγεί στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης για το σύνολο της κοινωνίας, με μέριμνα για τις ευπαθείς πληθυσμιακές ομάδες. Δίνεται έμφαση στην κοινωνική συνοχή, την απασχόληση, την Παιδεία, την Υγεία και τον αθλητισμό.

- Ανάπτυξη Υποδομών και ειδικότερα: Ανάπτυξη, βελτίωση και εκσυγχρονισμός των δικτύων των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας.

- Εξωστρέφεια με έμφαση στη βιομηχανία, τον αγροδιατροφικό τομέα, τον τουρισμό και τον πολιτισμό.

Σημειώνεται ότι οι πόροι του ΕΠΑ για την 1η Προγραμματική Περίοδο 2021-2025 ανέρχονται σε 10 δισ. ευρώ, το οποίο δύναται να τροποποιηθεί κατά τη διάρκεια της Προγραμματικής Περιόδου.

Ακόμη συζητήθηκε η έγκριση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων, κατόπιν εισήγησης του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη.

Το νέο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) 2020-2030 αποτελεί υποχρέωση των κρατών μελών της ΕΕ. Αφορά περίοδο δέκα ετών, θα αξιολογείται κάθε πέντε χρόνια και, εφόσον απαιτείται, θα αναθεωρείται. Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας κινεί τη διαδικασία έγκρισης του νέου ΕΣΔΑ νωρίτερα, διότι οι επιδόσεις της χώρας στη διαχείριση των απορριμμάτων είναι τέτοιες, που την έφεραν στη 2η χειρότερη επίδοση των δεικτών ανακύκλωσης και ταφής (20% ανακύκλωση - 80% ταφή, έναντι 77,5% - 22,5% αντίστοιχα που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος).

Το ΕΣΔΑ 2020-2030 παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο τον Ιούνιο και στη συνέχεια, υπήρξε ευρύτατη διαβούλευση με τους συλλογικούς φορείς της οικονομίας και τους μελετητές. Τα βασικά σημεία του νέου Εθνικού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων περιλαμβάνουν, εμπροσθοβαρή στόχο μείωσης της υγειονομικής ταφής των Αστικών Στερεών Αποβλήτων, σε ποσοστό μικρότερο του 10% το 2030, φέρνοντας τον συγκεκριμένο στόχο πέντε χρόνια νωρίτερα από τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις (10% το 2035). Πρόβλεψη στόχων ανακύκλωσης (55% έως το 2025), που θα επιτευχθούν με την καθολική ξεχωριστή συλλογή βιοαποβλήτων στο τέλος του 2022 και με την ανάπτυξη δικτύου συλλογής ανακυκλώσιμων υλικών. Ενθάρρυνση δημοσίων φορέων για την αξιοποίηση των ΣΔΙΤ, σε όλα τα επίπεδα διαχείρισης των αποβλήτων. Ευαισθητοποίηση των πολιτών στην ανακύκλωση. Εφαρμογή στην πράξη της αρχής «Πληρώνω Όσο Πετάω» και επιβολή τέλους ταφής στα απόβλητα που οδηγούνται σε ταφή. Δημιουργία επαρκούς εθνικού δικτύου μονάδων επεξεργασίας αποβλήτων (ΜΕΑ). Σήμερα λειτουργούν μόλις 5 μονάδες. Προβλέπονται άλλες 38 μονάδες μέχρι το τέλος του 2023 (ολοκλήρωση ή στάδιο κατασκευής). Δημιουργία επαρκούς εθνικού δικτύου μονάδων διαχείρισης βιοαποβλήτων (ΜΕΒΑ), πέραν των ΜΕΑ που έχουν ξεχωριστό ρεύμα για τα βιοαπόβλητα. Σήμερα λειτουργούν μόλις 4 μονάδες και προβλέπονται άλλες 30-35 μονάδες, μέχρι το τέλος του 2023. Ενεργειακή αξιοποίηση, με προώθηση της παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων από τα υπολείμματα των ΜΕΑ και των ΚΔΑΥ για την παραγωγή δευτερογενούς εναλλακτικού καυσίμου, ώστε η χώρα να μπορέσει να επιτύχει τη μείωση των αποβλήτων που οδηγούνται σε ταφή, κάτω από 10%. Ενίσχυση και αναβάθμιση των Κέντρων Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ). Ανάπτυξη δικτύου συλλογής βιοαποδομήσιμων αποβλήτων γεωργοκτηνοτροφικής προέλευσης, ώστε να επωφεληθεί η γεωργία από την παραγωγή ζωοτροφών, καθώς και παραγωγή ενέργειας από βιοαέριο/ βιομάζα. Προώθηση της χωριστής συλλογής και ανάκτησης των πλαστικών γεωργοκτηνοτροφικής προέλευσης. Δημιουργία προγράμματος για την παρακολούθηση της διαχείρισης των γεωκτηνοτροφικών αποβλήτων. Δημιουργία και οργάνωση χώρων υγειονομικής ταφής επικίνδυνων αποβλήτων (ΧΥΤΕΑ) μέχρι το 2022-23, η ανυπαρξία των οποίων έχει οδηγήσει στην επιβολή υψηλών προστίμων εις βάρος της χώρας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Έλεγχος στη συλλογή των ιατρικών αποβλήτων μικρών νοσοκομειακών μονάδων και ιδιαίτερα των ιατρείων, κτηνιατρείων και οδοντιατρείων, ώστε να μην καταλήγουν στους ΧΥΤΑ.

Τέλος έγινε ενημέρωση από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, σχετικά με την κατασκευή νέου και την αναβάθμιση/επισκευή υφιστάμενου τεχνητού εμποδίου και συνοδών έργων κατά μήκος της οριογραμμής της ελληνοτουρκικής μεθορίου στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου.

Ο υπουργός αναφέρθηκε στην απόπειρα παράνομης εισβολής, από 28.02.2020 έως 28.03.2020 μεγάλου αριθμού ατόμων από διάφορα σημεία των ποτάμιων και χερσαίων συνόρων του Έβρου την οποία απέτρεψαν δυνάμεις της Ελληνικής Αστυνομίας και του Ελληνικού Στρατού. Στην επιτυχία αυτή συνέβαλαν: Πρώτον η ύπαρξη του υφιστάμενου φράχτη που κατασκευάστηκε το 2012. Και δεύτερον η άριστη συνεργασία των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας και του Ελληνικού Στρατού, με τη συνδρομή και στελεχών του Πυροσβεστικού Σώματος, του Λιμενικού Σώματος και της FRONTEX. Κοινή διαπίστωση αυτών των Σωμάτων είναι ότι υφίσταται ανάγκη για νέο τεχνητό εμπόδιο, νέο φράχτη, στα ευάλωτα σημεία των χερσαίων τμημάτων της ελληνοτουρκικής μεθορίου. Η διαπίστωση αυτής της ανάγκης οδήγησε στην απόφαση για ενίσχυση του υφιστάμενου και κατασκευή νέου τεχνητού εμποδίου με πολλαπλό χαρακτήρα:

Πρώτον, θα συμβάλει στην άμυνα της χώρας και στην προστασία των συνόρων μας. Δεύτερον, θα λειτουργήσει και ως αντιπλημμυρικό έργο. Με αυτόν τον τρόπο προστατεύονται οι τοπικές καλλιέργειες αλλά και οι γειτονικοί οικισμοί από πλημμυρικά φαινόμενα που συχνά σημειώνονται στην περιοχή. Θα εκτελεστούν επίσης χωματουργικά έργα και θα δημιουργηθούν νέοι δρόμοι που θα εξυπηρετούν τον Ελληνικό Στρατό και την Ελληνική Αστυνομία και θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και από τους αγρότες της περιοχής, οι οποίοι έχουν καλλιέργειες κατά μήκος του ποταμού. Επιπλέον, σε πολλά σημεία του νέου φράχτη δημιουργούνται νέα αναχώματα αντιστήριξης ώστε να δοθεί η δυνατότητα συντήρησης και επιτήρησής του.

Το έργο κατασκευής έχουν αναλάβει από κοινού οι 4 από τις 5 μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 63 εκατομμύρια ευρώ περίπου και η παράδοσή του θα γίνει τμηματικά σε διάστημα 5 έως 8 μηνών από σήμερα.

Επιλογή Αντιπροέδρου Συμβουλίου της Επικρατείας

Επίσης κατόπιν εισήγησης του υπουργού Δικαιοσύνης Κωνσταντίνου Τσιάρα, το Υπουργικό Συμβούλιο επέλεξε ως αντιπρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας τον Σύμβουλο Επικρατείας Γεώργιο Τσιμέκα.

Ακόμη έγινε κλήρωση για τον καθορισμό της θητείας των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας. Κατόπιν της κλήρωσης που διεξήχθη, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 88 του ν. 4622/2019, μέλη με τριετή θητεία της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας εκλέχθηκαν η Μαρία Γαβουνέλη και ο Νικόλαος Δουλαδίρης, ενώ μέλη με πενταετή θητεία ο Βασίλειος Κουγέας και ο Ανδρέας Παπαστάμου.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110