Οι προτιμήσεις των Ελλήνων σε facebook, youtube, messenger, viber, instagram, twitter

Οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται τα μέσα ενημέρωσης, δεν πληρώνουν για να αποκτήσουν διαδικτυακή πρόσβαση σε αυτά και επιδεικνύουν πλουραλισμό στην ενημέρωση τους, αποκαλύπτει η διεθνής έρευνα «Digital News Report 2019» του Ινστιτούτου Reuters του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης.

Οι προτιμήσεις των Ελλήνων σε facebook, youtube, messenger, viber, instagram, twitter

Περισσότερες από πέντε διαδικτυακές ειδησεογραφικές πηγές χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο εβδομαδιαίως οι Έλληνες χρήστες, σημειώνοντας το δεύτερο μεγαλύτερο αριθμό στις 38 χώρες που κάλυψε η έρευνα.

Το γεγονός αυτό δείχνει, από τη μία, διάθεση πλουραλισμού στην ειδησεογραφική ενημέρωση, από την άλλη όμως ο κατάλογος των δημοφιλέστερων ιστότοπων περιλαμβάνει ιστοσελίδες και ιστολόγια που συχνά καταφεύγουν σε επικίνδυνες συνωμοσιολογικές θεωρίες, αναφέρει η έρευνα

Την προτελευταία θέση στην «κλίμακα εμπιστοσύνης» καταλαμβάνει η χώρα μας, καθώς μόλις το 27% δηλώνει ότι έχει εμπιστοσύνη στις ειδήσεις γενικά.

Πάνω από εννέα στους δέκα Έλληνες χρήστες (το 92%), 4% λιγότεροι σε σχέση με το 2016, ενημερώνονται διαδικτυακά. Το 68% βλέπει ειδήσεις στην τηλεόραση (έναντι 66% το 2016) και το 24% διαβάζει εφημερίδες (έναντι 31% το 2016).

Ιδιαίτερα υψηλή -αλλά με τάσεις μείωσης- παραμένει η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα για ενημερωτικούς λόγους. Πάνω από τα δύο τρίτα των Ελλήνων (67%) χρησιμοποιούν το Facebook και άλλα social media ως ειδησεογραφική πηγή, έναντι 74% το 2016. Με άλλα λόγια, μέσα στα τελευταία χρόνια (2016-2019) παρουσιάζεται μια πτωτική τάση στην ενημέρωση των Ελλήνων τόσο από ηλεκτρονικά όσο και από έντυπα μέσα, ενώ η τηλεόραση είναι η μόνη που κέρδισε ελαφρώς έδαφος.

Ένας στους πέντε Έλληνες χρήστες (20%) -και ένας στους τρεις (32%) από όσους είναι έως 35 ετών- χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως βασική ή αποκλειστική πηγή για την ενημέρωσή του. Στην κορυφή των προτιμήσεων βρίσκονται το Facebook (58%) και το YouTube (36%), ενώ οι Έλληνες χρησιμοποιούν ολοένα συχνότερα τις διάφορες εφαρμογές ανταλλαγής online μηνυμάτων (messaging apps) για να ανταλλάξουν ειδήσεις και να τις σχολιάσουν (το 46% μοιράζονται τις ειδήσεις και το 31% τις σχολιάζουν). Το 25% των χρηστών χρησιμοποιούν για τις ειδήσεις το Messenger του Facebook, το 17% το Viber (το μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ των 38 χωρών) και το 12% το Twitter.

Για πρώτη φορά το 2019, σχεδόν δύο στους τρεις Έλληνες (65%) ενημερώθηκαν για τις ειδήσεις από το smartphone τους, όσοι και από τον υπολογιστή τους. Μόνο το 7% πληρώνουν για διαδικτυακή πρόσβαση σε ειδήσεις, ενώ το 36% άκουσαν ένα podcast τον τελευταίο μήνα.

Πηγή: Καθημερινή