Μίκαελ Σουμάχερ: Τα διαφορετικά γενέθλια ενός θρυλικού οδηγού

Ο θρυλικός οδηγός της Formula 1 έχει σήμερα τα γενέθλια του.

Μίκαελ Σουμάχερ: Τα διαφορετικά γενέθλια ενός θρυλικού οδηγού

Αποτελεί για πολλούς τον κορυφαίο οδηγό στην ιστορία της Formula 1 καθώς είναι ο μοναδικός στην ιστορία του πρωταθλήματος που έχει κατακτήσει επτά φορές το τίτλο του πρωταθλητή. Ο λόγος για τον θρυλικό Μίκαελ Σουμάχερ που σήμερα γίνεται 50 ετών.

Ο Μίκαελ γεννήθηκε στο Χιρτ Χερμιλχάιμ κοντά στην Κολωνία της Γερμανίας στις 3 Ιανουαρίου του 1969. Από μικρός έδειξε την αγάπη του για την ταχύτητα παίρνοντας μέρος στο πρωτάθλημα καρτ της Γερμανίας σε ηλικία 4 ετών. Το ταλέντο του δεν άργησε να φανεί πανηγυρίζοντας τρεις φορές τον τίτλο (1984,1985,1987). Η απόδοση του συνέχισε να ανεβαίνει με τον ίδιο να κατακτά το πρωτάθλημα καρτ στο Πρωτάθλημα Koening και αργότερα την Γερμανική Φόρμουλα 3.

Τα πρώτα του δείγματα

Οι ομάδες της Formula 1 βλέποντας τον Γερμανό να ξεχωρίζει στις μικρές κατηγορίες ξεκίνησαν να εξετάζουν την περίπτωση του. Το επίσημο ντεμπούτο του ήρθε στις 25 Αυγούστου του 1991 με την Jordan Ford. Έπειτα από τις πρώτες του εμφανίσεις ο Φλάβιο Μπριατόρε τον προσέλαβε στην Benetton – Ford. Η πρώτη νίκη στο κορυφαίο πρωτάθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού ήρθε στις 30 Αυγούστου του 1992 στο Βέλγιο. Η απόδοση του νεαρού τότε Γερμανού ήταν πολύ καλή αλλά δυστυχώς για εκείνον δεν μπορούσε να κοντράρει τον Άρτον Σένα που εκείνη την περίοδο μεσουρανούσε.

Η κατάκτηση της κορυφής

Το 1994 αποτέλεσε την αρχή μίας σπουδαίας καριέρας για τον «Σούμι» καθώς πανηγύρισε το πρώτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα. Ήταν η χρονιά που ο Σένα πήγε στην Williams η οποία ήταν ένα από τα φαβορί για την κατάκτηση της πρώτης θέσης κάτι που δυστυχώς δεν έγινε καθώς ο Βραζιλιάνος έχασε την ζωή του στην πίστα της Μόντσα. Την επόμενη χρονιά η Benetton και η Williams είχαν τον ίδιο κινητήρα, με τον Μίκαελ Σουμάχερ να είναι αυτός που τερμάτισε πρώτος στο πρωτάθλημα του 1995 διπλασιάζοντας τους προσωπικούς του τίτλους.

Το κεφάλαιο Ferrari και η απόλυτη κυριαρχία

Με την Ferrari να αναζητά τον άνθρωπο που θα την οδηγήσει στην κορυφή οι άνθρωποι της ομάδας συμφώνησαν με τον Σουμάχερ το 1996. Η πρώτη χρονιά βρήκε τρίτο τον Γερμανό αφού η Williams – Renault είχε τον πρώτο λόγο με πιλότους τον Χιλ και Βίλνεβ. Τον επόμενο χρόνο όμως η Scuderia εμφανίστηκε ανταγωνιστική χάνοντας στο νήμα το πρωτάθλημα αφού ο Σουμάχερ ακυρώθηκε, επειδή προσπάθησε να βγάλει εκτός πίστας τον Βιλνέβ, με σκοπό να διατηρήσει την πρωτοπορία που είχε με ένα βαθμό διαφορά στο Ευρωπαϊκό Γκραν Πρι. Η αποχώρηση της Renault από το πρωτάθλημα αποδείχτηκε κομβική για την πορεία της Williams που έχανε σιγά σιγά την δυναμική της. Μετά από αρκετές μάχες ήρθε η δικαίωση για την Scuderia το 2000 με τον Σουμάχερ να παίρνει τον πρώτο του τίτλο με τα χρώματα της Ferrari. Κάπου εκεί ήρθε η απόλυτη κυριαρχία της Ιταλικής ομάδας μαζί με τον Γερμανό κατακτώντας σχεδόν σβηστά το πρωτάθλημα του 2001, 2002.

Η μάχη ανάμεσα σε Ferrari, Williams και McLaren

Η πρόοδος που σημείωσαν οι Williams και ΜcLaren δυσκόλεψαν το έργο της Ferrari και του «Σούμι» που είχε απέναντι του, τους Ράικονεν και Μοντόγια. Το τέλος της σεζόν όμως βρήκε και πάλι τον Γερμανό πρωταθλητή. Η επιστροφή της Honda και της Renault το 2004 έκανε πολλούς να αμφισβητήσουν την εύκολη επικράτηση της Scuderia η οποία κατάφερε να αποδείξει για άλλη μία φορά πως είναι το αφεντικό έχοντας στο τιμόνι της τον Μίκαελ Σουμάχερ που πανηγύρισε τον έβδομο προσωπικό του τίτλο.

Η εκθρόνιση από τον Φερνάντο Αλόνσο και η απόσυρση

Τις δύο επόμενες χρονιές η Ferrari δεν κατάφερε να βελτιώσει αρκετά το μονοθέσιο της χάνοντας την πρωτιά από την Renault του Φερνάντο Αλόνσο. Το 2006 ο Μίκαελ Σουμάχερ είχε δηλώσει πως μόλις ολοκληρωθεί το πρωτάθλημα θα αποχωρήσει από την ενεργό δράση κάτι που εν τέλει δεν κράτησε για πολύ.

Η επιστροφή και το οριστικό αντίο
Μπορεί ο «Σούμι» να είχε ανακοινώσει το αντίο του το 2006 αλλά ένας τραυματισμός του τότε πιλότου της Ferrari, Φελίπε Μάσα το 2009 άνοιξε τον δρόμο επιστροφής του. Ο Γερμανός όμως δεν μπόρεσε να σημειώσει κάτι αξιόλογο καθώς τραυματίστηκε στον αυχένα μένοντας αρκετά πίσω. Ένα χρόνο μετά η Mercedes έκανε την επανεμφάνιση της στην Formula 1 δίνοντας τα χέρια με τον Σουμάχερ που διαδέχτηκε τον πρωταθλητή Τζέισον Μπάτον. Εκείνο το πρωτάθλημα έμελλε να είναι και το τελευταίο του Γερμανού που έριξε οριστικά τίτλους τέλους το 2012 σε μία σπουδαία καριέρα.

Το ατύχημα που άλλαξε την ζωή του

Έχοντας γράψει το όνομα του με χρυσά γράμματα στην ιστορία της Formula 1 ο Μίκαελ Σουμάχερ συνέχιζε να ζει με την οικογένεια του μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Ο Γερμανός που ήταν λάτρης των χειμερινών σπορ απολάμβανε τις χριστουγεννιάτικες διακοπές του στις Γαλλικές Άλπεις και συγκεκριμένα στο θέρετρο του Μεριμπέλ. Στις 29 Δεκεμβρίου του 2013 έμελλε να αλλάξει η ζωή του Γερμανού καθώς την ώρα που έκανε σκι έχασε τον έλεγχο, βγήκε εκτός πίστας και προσγειώθηκε άσχημα με το κεφάλι σε μία πέτρα. Λίγες ώρες μετά η εκπρόσωπος του, Σαμπίνε Κιμ ανακοίνωσε το ατυχές γεγονός λέγοντας: «Ο Σούμι βρέθηκε στο συγκεκριμένο σημείο καθώς ήθελε να βοηθήσει έναν φίλο του που έχασε την ισορροπία του και προσέκρουσε σε βράχο. Ο Σούμι πήρε ύψος και προσγειώθηκε άτσαλα με το κεφάλι του σε έναν άλλο βράχο. Έχει υποστεί σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.»
Άπαντες πάγωσαν στο άκουσμα της είδησης νομίζοντας πως πρόκειται απλώς για μία καλοστημένη φάρσα. Από τότε μέχρι και σήμερα γράφονται καθημερινά ειδήσεις για την υγεία του Γερμανού που για άλλους έχει σημειώσει βελτίωση και για άλλους παραμένει ακόμα σε κρίσιμη κατάσταση.

Η σημερινή μέρα όμως θα πρέπει μόνο να μνημονεύει τον σπουδαίο αυτό οδηγό που έβαλε το λιθαράκι του στο πρωτάθλημα της Formula 1 γνωρίζοντας την καθολική αναγνώριση των φίλων του αθλήματος. Μπορεί ο ίδιος τα τελευταία χρόνια να μην μπορεί να γιορτάσει τα γενέθλια του όπως ένας φυσιολογικός άνθρωπος αλλά τα σπουδαία κατορθώματα του τον κρατούν ζωντανό στην μνήμη του κόσμου που προσμένει ένα θαύμα το οποίο θα δώσει και πάλι ζωή στον Γερμανό και θα επαναφέρει τα χαμόγελα στην οικογένεια του.

Ο ιστότοπος αυτός χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Διαβάστε περισσότερα
ΑΠΟΔΟΧΗ