Formula 1: Πήρε πίσω την 3η θέση από την FIA ο Αλόνσο (pic, vid)
Ο Φερνάντο Αλόνσο μετά από σχεδόν 3,5 ώρες έπειτα το τέλος του αγώνα στην Τζέντα, πήρε πίσω τη θέση του στο βάθρο του Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας.
Αίσιο φαίνεται να είναι για τον Φερνάντο Αλόνσο το τέλος του σίριαλ που δημιούργησε η FIA στην Τζέντα, καθώς η παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού άλλαξε για δεύτερη φορά την απόφασή της και επανέφερε τον οδηγό της Aston Martin στο βάθρο του Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας.
Ολυμπιακός: Κινήσεις επίθεσης από την αρχή χωρίς τέλος
Ο Ισπανός οδηγός δέχθηκε στο τέλος του αγώνα της Τζέντα ποινή 10'' διότι οι αγωνοδίκες έκριναν ότι οι μηχανικοί της Aston Martin δεν εκτέλεσαν σωστά στο πιτ-στο του Ισπανού τη νωρίτερη ποινή 5 δευτερολέπτων που είχε δεχθεί ο ίδιος για μια παρατυπία στη θέση που παρατάχθηκε στην εκκίνηση του αγώνα.
Η δεύτερη ποινή ανακοινώθηκε αμέσως μετά την τελετή του βάθρου στη Τζέντα, και έριξε τον Αλόνσο στην 4η θέση της τελικής κατάταξης, πίσω από τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes, ο οποίος σε δηλώσεις του στο SkySports ανέφερε: «Πιστεύω πως η ποινή του Αλόνσο ήταν πολύ αυστηρή. Άξιζε να είναι σήμερα στο βάθρο, αλλά θα πάρω με χαρά το τρόπαιο της τρίτης θέσης».
Από την μεριά του ο Αλόνσο άσκησε έντονη κριτική στον τρόπο λήψης αποφάσεων της FIA, την ίδια ώρα που ο διευθυντής της Aston Martin F1, Μάικ Κρακ, άφησε να εννοηθεί ότι η ομάδα θα έκανε έφεση.
«Είναι περίεργο ότι τους πήρε μία ώρα, 35 γύρους, να ανακοινώσουν την ποινή. Βρισκόμουν στο βάθρο με τους χορηγούς μου και την ομάδα μου, οπότε μάλλον δεν έκαναν σωστά τη δουλειά τους», δήλωσε ο 41χρονος οδηγός της βρετανικής ομάδας.
Η ποινή των 10'' επεβλήθη επειδή οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ένας μηχανικός, συγκεκριμένα ο χειριστής του πίσω γρύλου, τοποθέτησε το γρύλο στην ουρά του μονοθεσίου του Αλόνσο προν παρέλθουν τα 5'' δευτερόλεπτα εκτέλεσης της ποινής - κατά τα οποία απαγορεύεται σε κάθε μηχανικό να ακουμπά το μονοθέσιο με τα χέρια του ή με εργαλεία.
Δείτε το βίντεο από το πιτ-στοπ που έφερε την δεύτερη ποινή στον Αλόνσο:
Ωστόσο, η βρετανική ομάδα δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια. Εκπρόσωποί της έσπευσαν στους αγωνοδίκες και επικαλέστηκαν το άρθρο 54.4c των αγωνιστικών κανονισμών της FIA που λέει: «Ενώ ένα μονοθέσιο είναι ακινητοποιημένο στο pit lane ως αποτέλεσμα ποινής, δεν μπορεί να γίνει καμία εργασία σε αυτό όσο εκτίει την ποινή αυτή».
Συγκεκριμένα, εξέδωσε ανακοίνωση εκ μέρους των αγωνοδικών που έλεγε μεταξύ άλλων:
«Έχοντας εξετάσει νέα αποδεικτικά στοιχεία, καταλήξαμε στο ότι δεν υπήρχε σαφής συμφωνία, όπως προτάθηκε στους αγωνοδίκες νωρίτερα, πως είχε συμφωνηθεί ότι το να ακουμπήσει ένας γρύλος ένα μονοθέσιο, θα ισοδυναμεί με εργασία σε αυτό. Υπό αυτές τις συνθήκες, θεωρήσαμε ότι η αρχική μας απόφαση να επιβάλουμε ποινή στο Μονοθέσιο #14 έπρεπε να ανατραπεί και αυτό πράξαμε».
Όπως έγινε γνωστό, τα δύο κέντρα διοίκησης του αγώνα, στη Γενεύη και στη Τζέντα, ενημέρωσαν τους αγωνοδίκες κατά τη διάρκεια του αγώνα ότι η ποινή του Αλόνσο εκτελέστηκε σωστά από την Aston Martin, αλλά το κέντρο διοίκησης στη Τζέντα άλλαξε άποψη έναν γύρο πριν πέσει η καρό σημαία. Έτσι, αποφασίστηκε η επιβολή της ποινής μετά τον τερματισμό.
Όμως, με την επανεξέταση της υπόθεσης η FIA πήρε πίσω την απόφασή της, ακύρωσε τη δεύτερη ποινή των 10'' στον Ισπανό κι έτσι ο Αλόνσο κράτησε την 3η θέση και το 100ό βάθρο της καριέρας του στη Formula 1.