Audi Quattro για Ντακάρ κρύβει Range Rover (vid, pics)
To Audi Quattro άλλαξε για πάντα τους αγώνες ράλλυ, εισάγοντας πριν σχεδόν 40 και πλέον χρόνια την τετρακίνηση στο WRC.
To Audi Quattro άλλαξε για πάντα τους αγώνες ράλλυ, εισάγοντας πριν σχεδόν 40 και πλέον χρόνια την τετρακίνηση στο WRC. Κέρδισε αγώνες, τίτλους, έκανε το 4WD νόρμα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, έθεσε ρεκόρ στη θρυλική ανάβαση του Pikes Peak. Το μόνο που λείπει από το πάμπλουτο παλμαρέ του, είναι η συμμετοχή στο Ντακάρ.
Κάποια Quattro βρέθηκαν στις ερήμους της Μαυριτανίας, αλλά μέσω ιδιωτικών συμμετοχών. Η Audi δεν κατέβασε επίσημα ποτέ Quattro στον σκληρότερο αγώνα αντοχής, αφήνοντας την Porsche να κρατά ψηλά τη σημαία της Γερμανίας. Ένα από εκείνα τα ιδιαίτερα και σπάνια Quattro είναι το συγκεκριμένο, έχοντας συμμετάσχει δυο φορές στο Ντακάρ. Audi, ωστόσο, κομμάτι δύσκολο να το αποκαλέσεις, παρότι εξωτερικά μοιάζει «τάλε κουάλε» με το Ur-Quattro.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε από τον Franco de Paoli, μόνιμο συμμετέχοντα στο Ντακάρ κατά τη διάρκεια των 80’s. Ο Ιταλός ήθελε μεν ένα Quattro για να πάρει τα αμμώδη βουνά, αλλά έκρινε πως τα εξαρτήματά του δεν ήταν αρκετά ανθεκτικά. Αντιθέτως, εκείνα του Range Rover έμοιαζαν πλασμένα για το Ντακάρ: πλαίσιο τύπου σκάλας, διαφορικά σχεδιασμένα για αντοχή σε κακουχίες, ατμοσφαιρικός V8 3.5 λίτρων που -θεωρητικά- δεν θα είχε την ευπάθεια ενός υπερτροφοδοτούμενου (όπως ο πεντακύλινδρος 2.1 20V) σε θερμοκρασίες-καμίνι. Για να τα πλαισιώσει επέλεξε το περίβλημα του γερμανικού κουπέ, προκειμένου να τραβήξει τα βλέμματα και το ενδιαφέρον, κυρίως χορηγών.
Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα Range Rover 235 ίππων, με αμάξωμα Audi Quattro και διπλά ρεζερβουάρ συνολικής χωρητικότητας 400 λίτρων! Χορηγικά δεν ξέρουμε τι κατάφερε ο de Paoli, αγωνιστικά πάντως δεν κατάφερε να τερματίσει ούτε έναν από τους τέσσερις αγώνες που συμμετείχε με το «Range Quattro». Σε δυο Paris-Dakar και δυο Rallye de l’Atlas μπήκε (1986 και 1987 αμφότερα), ισάριθμες εγκαταλείψεις μέτρησε. Έκτοτε το αυτοκίνητο αλλάζει χέρια μεταξύ συλλεκτών, έτοιμο για ακόμα ένα νέο όνομα στην άδεια κυκλοφορίας. Μεταξύ 150.000 και 250.000 ευρώ θα κυμανθεί το κόστος, όπως αναφέρει η εκτίμηση της Aguttes που έχει αναλάβει τη δημοπράτηση.