WRC: Τι κρατάμε από το Ράλλυ Σαρδηνίας (pics, vids)

Το Ράλλυ Σαρδηνίας προσέφερε έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες του WRC τα τελευταία χρόνια.

WRC: Τι κρατάμε από το Ράλλυ Σαρδηνίας (pics, vids)

Ο οδηγός που ξεχώρισε

Μπορεί ο Εσαπέκα Λάπι να μην ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, τερματίζοντας δεύτερος πίσω από τον ομόσταυλό του Τιερί Νεβίλ, αλλά η απόδοσή του ήταν σίγουρα αντάξια της νίκης.

Ο Φινλανδός ήταν επικεφαλής για ένα μέρος της διοργάνωσης στο νησί της Μεσογείου, ανταλλάσσοντας χτυπήματα με τον αντίπαλο της Toyota, Σεμπαστιάν Οζιέ - έναν έμπειρο οκτώ φορές παγκόσμιο πρωταθλητή.

Μόνο όταν η μοίρα επενέβη και ο Οζιέ εγκατέλειψε το απόγευμα του Σαββάτου (βλ. παρακάτω), άλλαξε η πορεία του αγώνα. Ο Λάπι υποχώρησε ενστικτωδώς μόλις είδε το χτυπημένο αυτοκίνητο του Γάλλου, έχοντας πλήρη επίγνωση του ρόλου του στη Hyundai και των προσδοκιών που υπήρχαν για τον διορισμένο επικεφαλής της ομάδας Τιερί Νεβίλ.

Ένας πραγματικός παίκτης της ομάδας με τρεις διαδοχικές θέσεις στο βάθρο πλέον στο τσεπάκι, το Ράλλυ Σαρδηνίας λειτούργησε ως μια ακόμη υπενθύμιση ότι ο Λάπι είναι ικανός να αγωνιστεί ακριβώς στην αιχμή του δόρατος. Δεν μπορεί να αργήσει να διεκδικήσει την πολυαναμενόμενη πρώτη του νίκη για την ομάδα.

Η πιο αξιομνημόνευτη ειδική

Το φινάλε της Κυριακής ήταν η 50η έκδοση της Wolf Power Stage που δίνει μπόνους πόντους - και σίγουρα δεν απογοήτευσε.

Οι καταρρακτώδεις βροχές δημιούργησαν συνθήκες που θύμιζαν το Ράλλυ Σαφάρι της Κένυας, ενώ ο Αντριάν Φουρμό, οδηγώντας ένα Ford Fiesta Rally2, προσέφερε ένα δράμα στις καθυστερήσεις που κανείς δεν περίμενε.

Ο Γάλλος προηγούνταν με άνετη διαφορά στο WRC2, αλλά γλίστρησε φαρδιά πλατιά σε μια αριστερή στροφή, βγάζοντας το αυτοκίνητό του εκτός δρόμου και βγαίνοντας από το ράλι με ζημιές στην ανάρτηση. Το πρόσωπο του Αντρέας Μίκελσεν ήταν γεμάτο δυσπιστία, καθώς ο ίδιος και ο συνοδηγός του, Έρικσεν, ανακηρύχθηκαν νικητές στην κατηγορία.

Η μεγαλύτερη έκπληξη

Είναι πολύ σπάνιο να βλέπεις τον Σεμπαστιάν Οζιέ να κάνει λάθος. Το λάθος του το Σάββατο - ενώ ήταν επικεφαλής του ράλλυ - ήταν περίεργο, καθώς το GR Yaris του φάνηκε να υποστρέφει απλά στην εξωτερική πλευρά μιας φαινομενικά ακίνδυνης αριστερής στροφής.

Ο Οζιέ αποκάλυψε αργότερα ότι ο ίδιος και ο συνοδηγός του είχαν ενημερωθεί για ένα μαλακό ελαστικό πριν από την εκκίνηση της ειδικής και έσπευσαν να αντικαταστήσουν τον τροχό εντός του προβλεπόμενου χρόνου. Μέσα στη βιασύνη του, ο Οζιέ δεν πρόλαβε να καθαρίσει τη λάσπη από τη σόλα της αγωνιστικής μπότας του. Ως αποτέλεσμα, το πόδι του γλίστρησε από το πεντάλ του φρένου - και αυτό ήταν όλο.

Το έσωσε

«Το λυγίζεις, το επιδιορθώνεις». Ο Ντάνι Σόρντο πήρε αυτά τα λόγια κυριολεκτικά όταν έριξε το Hyundai του στην Ε.Δ. 4 το πρωί της Παρασκευής.

Ο Ισπανός περιέφερε το αυτοκίνητο στο σέρβις της Olbia, όπου οι μηχανικοί του ξεκίνησαν να επισκευάζουν την ζημιά. Αλλά ο χρόνος τελείωνε, οπότε ο Σόρντο και ο συνοδηγός του, Καρέρα σήκωσαν και οι δύο τα μανίκια και συμμετείχαν στην προσπάθεια.

Τους επιβλήθηκε ποινή 1 λεπτού και 20 δευτερολέπτων επειδή άργησαν να βγουν από το σέρβις, αλλά κατάφεραν να επιστρέψουν μέχρι την πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης μέχρι το βράδυ του Σαββάτου. Ωστόσο, ένα πρόβλημα με την εξάτμιση - το οποίο εγκυμονούσε κίνδυνο πυρκαγιάς - τερμάτισε το ράλλυ του Σόρντο την τελευταία ημέρα.

Δεν θα το πιστέψετε ποτέ

Αυτό το ράλλυ ήταν εξαντλητικό. Τόσο εξαντλητικό, στην πραγματικότητα, που μόνο δύο από τους οκτώ συμμετέχοντες στο FIA Junior WRC κατάφεραν να φτάσουν στον τερματισμό χωρίς να χρησιμοποιήσουν τους κανόνες επανεκκίνησης.

Ο αριθμός του ράλλυ

20 - η επέτειος που γιόρτασε το Ράλλυ Σαρδηνίας το περασμένο Σαββατοκύριακο. Οι Πέτερ Σόλμπεργκ και Φιλ Μιλς, νικητές του αγώνα του 2004, ήταν παρόντες στο πάρκο εξυπηρέτησης της Olbia - όπως και το Subaru Impreza WRC τους.