WRC: Ο Λάπι προηγείται... στο νήμα (hls)
Σπίθες πέταξαν την Παρασκευή στο Ράλλυ Σαρδηνίας, καθώς ο Εσαπέκα Λάπι άφησε πίσω του τον Σεμπαστιάν Οζιέ σε μια συναρπαστική ολοκλήρωση του πρώτου σκέλους της Παρασκευής, παίρνοντας το προβάδισμα.
Έπειτα από μία από τις πιο δύσκολες ημέρες μέχρι στιγμής στο φετινό WRC, όπου τα πληρώματα αψήφησαν πάνω από 140 χιλιόμετρα δύσβατων χαλικωδών διαδρομών υπό ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες, το δίδυμο των μονομάχων βρέθηκε να χωρίζεται μόλις από ένα δέκατο του δευτερολέπτου.
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ, ο οποίος συμμετείχε στο τέταρτο ράλλυ του φέτος με ένα Toyota GR Yaris, ξεκίνησε από την αρχή και προηγήθηκε με μια φαινομενικά άνετη διαφορά 16,3 δευτερολέπτων στα μισά της ημέρας, έχοντας ξεπεράσει τον Φινλανδό αντίπαλό του στο πρώτο πέρασμα του Monte Lerno, μήκους 49,90 χιλιομέτρων.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Αλλά το πλεονέκτημα του Γάλλου άρχισε να διαβρώνεται καθώς οι ίδιες τρεις δοκιμασίες ταχύτητας επαναλήφθηκαν μετά το μεσημεριανό γεύμα και ο Εσαπέκα Λάπι, φορτώνοντας σκληρά με το Hyundai i20 N, έδωσε την τέλεια απάντηση στο Monte Lerno 2 - διεκδικώντας τελικά την πρωτιά στο φινάλε της ημέρας.
"Δεν υπήρχε λόγος να πιέσουμε περισσότερο, ένα δέκατο είναι αρκετό!" Ο Λάπι χασκογέλασε στη γραμμή στάσης. "Χαίρομαι που βρίσκομαι στον τερματισμό, αυτό ήταν μια αρκετά δύσκολη ειδική και είχαμε και ένα αργό κλατάρισμα στο πίσω αριστερό μέρος, οπότε αυτό άρχισε να ενοχλεί λίγο. Αλλά είμαστε εδώ, όλα είναι εντάξει και ανυπομονούμε για αύριο".
Παρά το γεγονός ότι πάλευε με ένα χειρόφρενο που λειτουργούσε κατά διαστήματα, ο Τιερί Νεβίλ πάλεψε για να ανέβει στην κορυφή και να κάνει δύο Hyundai στην πρώτη τριάδα. Ο Βέλγος ήταν πίσω από τον Οζιέ κατά 18,5 δευτερόλεπτα στο τέλος του αγώνα, με τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Κάλε Ροβανπέρα να βρίσκεται άλλα 27,5 δευτερόλεπτα πίσω.
Ο Ροβανπέρα μπήκε στην τελευταία ε.δ. στην έβδομη θέση της γενικής κατάταξης, αλλά οι υγρές συνθήκες έπαιξαν υπέρ του οδηγού της Toyota Gazoo Racing - και υπέρ της θέσης εκκίνησης που είχε από νωρίς. Σημείωσε τον καλύτερο χρόνο, ανεβαίνοντας τρεις θέσεις στο μεσοδιάστημα.
Μόλις 1,3 δευτερόλεπτα πίσω του ήταν ο Τακαμότο Κατσούτα, ο οποίος τρόμαξε στον πρωινό γύρο, όταν χτύπησε σε βράχο, αφού έφυγε από την αριστερή στροφή. Το ατύχημα κόστισε περίπου 20sec και κράτησε τους μηχανικούς της Toyota του απασχολημένους στο σέρβις.
Ένα μπροστινό δεξί κλατάρισμα προς το τέλος του Monte Lerno άφησε τον Έλφιν Έβανς 18,2 δευτερόλεπτα πίσω από τον team-mate του στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης. Προηγήθηκε του Οτ Τάνακ της M-Sport Ford, ο οποίος ξεπέρασε μια χαλασμένη αντλία νερού, με διαφορά 4,2 δευτερολέπτων.
Οι οδηγοί του WRC2 Σάμι Πατζάρι, Αντριάν Φουρμό και Εμίλ Λίντχολμ συμπλήρωσαν την πρώτη 10άδα, ενώ ο Ντάνι Σόρντο έμεινε στη 12η θέση της γενικής κατάταξης. Ο Ισπανός έριξε το Hyundai του στην SS4, χάνοντας περισσότερα από τρία λεπτά στη διαδικασία.
Ο Πιέρ-Λουί Λουμπέ ήταν το μοναδικό θύμα της Παρασκευής. Ο Γάλλος, που αρχικά ήταν τρίτος στη γενική κατάταξη, υπέστη ποινή τριών λεπτών όταν δεν μπόρεσε να βάλει καμία ταχύτητα πριν από την εκκίνηση της SS5. Αν και το πρόβλημα επιλύθηκε γρήγορα, ο Λουμπέ αντιμετώπισε περαιτέρω απογοητεύσεις αργότερα μέσα στην ημέρα, όταν προσάραξε το Puma του σε ένα χαντάκι του Monte Lerno.
Το σκέλος του Σαββάτου διαθέτει διπλές διαδρομές Coiluna - Loelle (16,28 χλμ.), Su Filigosu (19,57 χλμ.), Erula - Tula (21,92 χλμ.) και Tempio Pausania (9,04 χλμ.). Οι οκτώ δοκιμασίες ανέρχονται σε 133,62 χιλιόμετρα.
Το πρόγραμμα του Σαββάτου:
09:00 (Cosmote Sport 5 HD): Ε.Δ. 8
10:00 (Cosmote Sport 5 HD): Ε.Δ. 9
11:05 (Cosmote Sport 5 HD): Ε.Δ. 10
12:20 (Cosmote Sport 5 HD): Ε.Δ. 11
Δείτε τα highlights της ημέρας: