WRC: Τι μάθαμε από το Ράλλυ Μόντε-Κάρλο
Το Μέσι-Κριστιάνο του WRC, ο γάμος που θέλει χρόνο και ο... αναπόφευκτος Ροβανπέρα. Το Ράλλυ Μόντε-Κάρλο έδωσε αρκετή τροφή για συζήτηση.
Η νέα σεζόν του WRC ξεκίνησε και το Ράλλυ Μόντε-Κάρλο έχει ήδη μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, αφού όμως πρώτα άφησε πολλά για να σκεφτούμε και να συζητήσουμε.
Οζιέ, ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος του Μόντε-Κάρλο
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Ακριβώς όπως ο Κριστιάνο Ρονάλντο και ο Λιονέλ Μέσι στο ποδόσφαιρο (αν και η κατάκτηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου από τον Μέσι με την Αργεντινή γέρνει αρκετά την πλάστιγγα), η συζήτηση για το ποιος εκ των Σεμπαστιάν Λέμπ και Σεμπαστιάν Οζιέ ήταν ο καλύτερος θα κρατάει τους οπαδούς του ράλλυ σε συζητήσεις για αρκετό καιρό.
Αλλά όταν πρόκειται για το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, λίγοι μπορούν να αμφισβητήσουν ότι ο Οζιέ είναι ο βασιλιάς. Ακόμα και όταν ο Λεμπ έφτασε στο επίπεδο του Οζιέ με οκτώ νίκες πέρυσι, ήταν ένα ράλι που ο Οζιέ θα μπορούσε, και ίσως θα έπρεπε, να είχε κερδίσει. Και πάντα έμοιαζε με μια προσωρινή ισοπαλία στα βιβλία των ρεκόρ για τους δύο θρυλικούς Γάλλους.
Ο Οζιέ ήταν μια κατηγορία από μόνος του το περασμένο Σαββατοκύριακο. Ήταν πρωτοπόρος από την αρχή μέχρι το τέλος, και η μόνη φορά που η νίκη του φαινόταν να απειλείται έστω και λίγο, ήταν όταν ο Κάλε Ροβανπέρα έκανε έναν αριστουργηματικό χρόνο στην ειδική διαδρομή το βράδυ του Σαββάτου.
Από τη στιγμή που ο Οζιέ εκτόξευσε το GR Yaris Rally1 από την πρώτη γραμμή εκκίνησης, όλα ήταν υπό έλεγχο. Και μετά από μια νίκη στην Ισπανία και ένα ρυθμό αρκετά ισχυρό για να κερδίσει στην Ιαπωνία, ο Οζιέ απέδειξε ότι είναι ακόμα αναμφισβήτητα το σημείο αναφοράς στην άσφαλτο.
Ο Έβανς βρίσκει τον εαυτό του (και τον ρυθμό του)
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Έλφιν Έβανς μπορεί να είναι χαρούμενος και να πάρει ψυχολογία από την εμφάνισή του στο Μόντε-Κάρλο.
Ναι, αν δεν είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό, πιθανόν να είχε τερματίσει δεύτερος, αλλά το γεγονός ότι απέδειξε ότι ήταν ο ταχύτερος οδηγός εκτός του Οζιέ στις πρώτες ειδικές μετράει πολύ σε μια σεζόν πρωταθλήματος στην οποία ο Οζιέ δεν θα παίξει σταθερό ρόλο.
Μπορεί να υπολείπεται τόσο του Ροβανπέρα όσο και του Τιερί Νεβίλ στην βαθμολογία, αλλά αυτό του δίνει μια καλύτερη θέση εκκίνησης για την Σουηδία και τελικά, οι 15 βαθμοί που κατέχει τώρα είναι πολύ καλύτεροι από τους τέσσερις που είχε πριν από 12 μήνες.
Ο Ροβανπέρα παραμένει το φαβορί για τον τίτλο
Ωστόσο, έχοντας πει όλα αυτά, ο Κάλε Ροβανπέρα εξακολουθεί να είναι το φαβορί για τον τίτλο μετά από μια δυνατή εμφάνιση στο Μόντε-Κάρλο, που τον καθιστά τον καθαρό ηγέτη του πρωταθλήματος στην Σουηδία για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Δεν ήταν η μέγιστη βαθμολογία, αλλά είναι δύσκολο να σκεφτεί κανείς καλύτερο τρόπο για να ξεκινήσει ο Ροβανπέρα την σεζόν του από την δεύτερη θέση και την νίκη στην Power Stage πίσω από έναν οδηγό που δεν θα τον προβληματίσει στην κούρσα του πρωταθλήματος.
Ο κάτοχος του τίτλου αισθάνθηκε ότι ο ρυθμός της στεγνής ασφάλτου ήταν η μεγαλύτερη αδυναμία του από πέρυσι, και σε ένα ράλλυ στεγνής ασφάλτου απέδειξε ότι είναι ικανός να παλέψει στην πρώτη γραμμή - και ικανός να τερματίσει μπροστά από όλους τους μακροχρόνιους αντιπάλους του.
Ναι, ο Έβανς ήταν άτυχος, ο Τιερί Νεβίλ και η Hyundai έχουν σαφώς περισσότερο ρυθμό και ο Ότ Τάνακ και η M-Sport δεν έχουν φτάσει ακόμα στο peak τους, αλλά τα σημάδια φαίνονται ήδη πολύ δυσοίωνα.
Για όλη αυτή τνη συζήτηση για μια συγκλονιστική μάχη για τον τίτλο του 2023, οι αντίπαλοι του Ροβανπέρα πρέπει πραγματικά να ανεβάσουν τον πήχη - και σύντομα - αν θέλουν να τον σταματήσουν.
Το «πάντρεμα» Τάνακ και M-Sport θα χρειαστεί χρόνο
Ο Ότ Τάνακ δεν είχε ποτέ στόχο την νίκη ήδη από τον πρώτο αγώνα, αλλά αντιθέτως υπέθεσε ότι ένα βάθρο στο Μόντε Κάρλο θα ήταν ένας καλός τρόπος για να ξεκινήσει την νέα εποχή του στο τιμόνι της M-Sport Ford. Αλλά τερμάτισε πάνω από ενάμισι λεπτό μακριά από το βάθρο και 2.34,9 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή.
Είναι σαφές ότι αυτή η... αναζωπυρωμένη συνεργασία χρειάζεται χρόνο για να γίνει πλήρως αποδοτική.
Ο Τάνακ προσδιόρισε ότι η καλύτερη πιθανότητα επιτυχίας στο Μόντε Κάρλο ήταν αν ο καιρός ήταν μικτός, μειώνοντας την σημασία ενός στενού δεσμού οδηγού/αυτοκινήτου, αλλά δυστυχώς αυτό που είχε ήταν ένας στεγνός αγώνας. Χωρίς το τέλειο στήσιμο για αυτόν ακόμα, οι ελπίδες του Τάνακ δεν επρόκειτο ποτέ να... ανθίσουν.
Οι μεγαλύτερες ανησυχίες μπορεί να βρίσκονται στην τεχνική πλευρά, δεδομένης της διαρροής νερού του Πιερ-Λουί Λουμπέ την Κυριακή και του διαλείποντος προβλήματος του τιμονιού ισχύος του Τάνακ το Σάββατο. Ο Τάνακ δεν μπορεί να παλέψει για τον τίτλο αν το Puma αποδειχθεί αναξιόπιστο.
Στους πρώτους αγώνες θα πρέπει να βρει τα πατήματά του στο αυτοκίνητο και να προσπαθήσει να ελαχιστοποιήσει το προβάδισμα που θα του αποσπάσουν οι υπόλοιποι, οι οποίοι είναι καλύτερα προσαρμοσμένοι στο περιβάλλον τους. Αλλά με τον ρυθμό του WRC να είναι τόσο καυτός, ο Τάνακ χρειάζεται κάτι περισσότερο από την πέμπτη θέση στην Σουηδία, αν θέλει να ανταποκριθεί στην υπόσχεση της κίνησής του με την M-Sport.