Στάζει ψυκτικό - αντιψυκτικό υγρό! Τι φταίει και τι κάνω;

Το ψυκτικό υγρό είναι πολύ σημαντικό για την αποφυγή της υπερθέρμανσης του κινητήρα του αυτοκινήτου μας.

Στάζει ψυκτικό - αντιψυκτικό υγρό! Τι φταίει και τι κάνω;

Το ψυκτικό υγρό είναι πολύ σημαντικό για την αποφυγή της υπερθέρμανσης του κινητήρα του αυτοκινήτου μας, με το έτερο «αδερφάκι», το αντιψυκτικό να το χρησιμοποιούμε ώστε το μοτέρ μας να δουλεύει σωστά κι απροβλημάτιστα ακόμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Επομένως αν παρατηρήσουμε «ύποπτες» σταγόνες πράσινου, πορτοκαλί ή και ροζ χρώματος εκεί που παρκάραμε, είναι λογικό να θορυβηθούμε, μιας και μια τέτοια διαρροή μας χτυπάει το καμπανάκι πως έχουμε βλάβη στο κύκλωμα ψύξης του κινητήρα. Δείγμα διαρροής είναι επίσης αν το επίπεδο του ψυκτικού υγρού μειώνεται συνεχώς και γρήγορα στο δοχείο διαστολής. Οι κυριότερες αιτίες διαρροής μπορεί να είναι η κατεστραμμένη φλάντζα κεφαλής, ένας χαλασμένος θερμοστάτης, μια τρύπα στο ψυγείο, ακόμα και φθαρμένα κολάρα του κυκλώματος ψύξης του κινητήρα. Σημαντικό είναι να μην συγχέετε στο μυαλό σας τη λειτουργία του αντιψυκτικού υγρού με το ψυκτικό, παρόλο που και τα δύο μπαίνουν στο ίδιο δοχείο. Εξίσου σημαντικό είναι να γνωρίζετε πως η διαρροή του ψυκτικού υγρού μπορεί να υφίσταται ακόμα κι αν δεν είναι σε λειτουργία ο κινητήρας. Πώς θα καταλάβετε λοιπόν πως το κύκλωμα ψύξης του αυτοκινήτου σας δεν δουλεύει σωστά πέρα από τον εντοπισμό των σταγόνων κάτω από το αυτοκίνητο;

Από το δείκτη θερμοκρασίας

Αν η θερμοκρασία του κινητήρα ανεβαίνει συνεχώς και χωρίς προφανή λόγω, τότε αυτό είναι δείγμα πως κάτι δεν πάει καλά στο κύκλωμα ψύξης του κινητήρα.

Πτώση απόδοσης κινητήρα

Η υπερθέρμανση του κινητήρα θα επηρεάσει την ικανότητα περιστροφής του στροφαλοφόρου άξονα. Μόλις αυτό συμβεί ο κινητήρας χάνει αρκετή από την ισχύ του καθώς δεν θα είναι σε θέση να παράγει επαρκή ποσότητα ισχύος για την επιτάχυνση.

«Καπνίζει»!

Αν φτάσουμε στο σημείο να βλέπουμε να «καπνίζει» ο κινητήρας, τότε η κατάσταση είναι σοβαρή, αφού όταν το ψυκτικό υγρό στο ψυγείο βράζει, αρχίζει να εξατμίζεται και βγάζει καπνό. Να είστε σίγουροι πως σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο καλό θα είναι να σταματήσετε το όχημά σας, αλλά σε καμία περίπτωση μην επιχειρήσετε να ανοίξετε την τάπα του ψυγείου. Αυτό θα το κάνετε για να συμπληρώσετε υγρό, όταν θα έχει κρυώσει ο κινητήρας. Αν δεν έχετε αντιψυκτικό, αναπληρώστε αναγκαστικά νερό. Αν το δοχείο δεν έχει καθόλου ψυκτικό υγρό και ο κινητήρας είναι ακόμα πολύ ζεστός, μην αναπληρώσετε με κρύο νερό γιατί υπάρχει περίπτωση να προκαλέσετε βλάβη στον κινητήρα. Καλύτερα σε τέτοιες περιπτώσεις να καλέσετε την οδική βοήθεια και να μην κάνετε πειράματα.

Ζητήστε τη βοήθεια εξειδικευμένου τεχνικού

Αν και στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλές συμβουλές και βίντεο για το πως να επιδιορθώσετε μόνοι σας μια ζημιά στο κύκλωμα ψύξης, εμείς σας προτείνουμε να απευθυνθείτε αμέσως σε συνεργείο για την επισκευή. Επιπλέον καλό θα ήταν να χρησιμοποιείτε το ψυκτικό – αντιψυκτικό υγρό που ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου σας για να εξασφαλίσετε την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα. Ποτέ μην το αμελήσετε, γιατί πρόκειται για βλάβη που θα βγάλει σοβαρή ζημιά και μπορεί να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο ανά πάσα ώρα και στιγμή.

Πηγή: autogreeknews.gr