Τα τραγούδια έχουν Ιστορία: Το βαπόρι απ' τη Περσία - Δυο μεμέτια τα καημένα...
Το επεισόδιο στο μοτορσίπ "Γκλόρια" που ενέπνευσε τον Βασίλη Τσιτσάνη.
7 Ιανουαρίου 1977 το μοτορσίπ "Γκλόρια" πέφτει στα χέρια των ελληνικών λιμενικών αρχών οι οποίες κατάσχουν ούτε λίγο ούτε πολύ 11 τόνους χασίς. Πίσω από αυτό το επεισόδιο, που ενέπνευσε στο Βασίλη Τσιτσάνη την τελευταία μεγάλη του επιτυχία, βρίσκεται ο μυστηριώδης Κάπτεν Νικ, δηλαδή ο πλοίαρχος Νίκος Ξανθόπουλος, πρώην λαθρέμπορος, που την εποχή εκείνη συνεργαζόταν στενά με την Αμερικανική Υπηρεσία Δίωξης Ναρκωτικών.
Η δουλειά κλείστηκε στη Λάρνακα όταν κάποιος ναυτικός τον πλησίασε και του πρότεινε τη μεταφορά 400 σακιών επεξεργασμένης κάνναβης. Ο πλοίαρχος εισέπραξε 150000 δολάρια προκαταβολικά ενώ άλλα τόσα τον περίμεναν στο τέλος της διαδρομής που δεν ήταν άλλο παρά το Ρότερνταμ της Ολλανδίας. Συνεννοημένος με τις Ελληνικές αρχές και λόγω θαλασσοταραχής επιχείρησε να περάσει μέσα από τον Ισθμό, όπου καραδοκούσε σύσσωμο το Λιμενικό Σώμα.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Κατασχέθηκε το επίμαχο φορτίο αξίας 4 δισ. δραχμών και συνελήφθησαν δύο Τούρκοι που επόπτευαν τη μεταφορά του, τα "μεμέτια" του τραγουδιού, ενώ ο Κάπτεν Νικ εισέπραξε αμοιβή 1.5 εκατομμυρίου δραχμών. Ο Τσιτσάνης απαθανάτισε το επεισόδιο στο γνωστό μας "Βαπόρι απ΄την Περσία", το οποίο δεν βρήκε φιλοξενία στα ερτζιανά επειδή η δικαστική εξουσία της χώρας το στοχοποίησε ως άσμα που παρωθεί στη χρήση ναρκωτικών. Τουλάχιστον σήμερα ξέρουμε ότι το καράβι δεν προερχόταν από την Περσία αλλά από το Λίβανo και πήγαινε να πιάσει λιμάνι στο Ρότερνταμ ή κατ' άλλους στην Αμβέρσα του Βελγίου.
Το βαπόρι απ' την Περσία
Το βαπόρι απ' την Περσία
πιάστηκε στην Κορινθία
Τόννοι έντεκα γεμάτο
με χασίσι μυρωδάτο
Τώρα κλαίν' όλα τ' αλάνια
που θα μείνουνε χαρμάνια
Βρε κουρνάζε μου τελώνη
τη ζημιά ποιός τη πληρώνει
Και σ' αυτή την ιστορία
μπήκαν τα λιμεναρχεία
Τώρα κλαίν' όλα τ' αλάνια
που θα μείνουνε χαρμάνια
Ήταν προμελετημένη
καρφωτή και λαδωμένη
Δυο μεμέτια, τα καημένα,
μεσ' στο κόλπο ήταν μπλεγμένα