«Όχι δεν πρέπει να συναντηθούμε» από τον Θέμη Ανδρεάδη ως τη Μελίνα και το... λάθος με Παπαμιχαήλ

Τον Νοέμβρη του 1972 ηχογραφήθηκε και λίγο μετά κυκλοφόρησε σε δίσκο 45 στροφών, μια από τις ωραιότερες μπαλάντες του Γιάννη Μαρκόπουλου, σε στίχους του Γιώργου Χρονά, με ερμηνευτές τον Θέμη Ανδρεάδη και τη Λιλή Χριστοδούλου.

«Όχι δεν πρέπει να συναντηθούμε» από τον Θέμη Ανδρεάδη ως τη Μελίνα και το... λάθος με Παπαμιχαήλ

Το «Όχι δεν πρέπει να συναντηθούμε» επισκιάστηκε εκείνη την εποχή από τον «Ταρζάν», το τραγούδι της άλλης πλευράς του μικρού δίσκου, στο πέρασμα των χρόνων, έμελε να γνωρίσει αρκετές ξεχωριστές επανεκτελέσεις.

Το 1977 δισκογραφήθηκε από την Λιζέτα Νικολάου και τον συνθέτη, στον πρώτο προσωπικό δίσκο της ερμηνεύτριας με τίτλο «Το χαμόγελο της Λιζέτας», το 1981 ήταν ένα από «Τα τραγούδια της χθεσινής μέρας» με την Χάρις Αλεξίου και την Δήμητρα Γαλάνη, ενώ το 1987 το ξαναπαρουσίασαν οι «Νέοι Επιβάτες» (Δημήτρης Ζερβουδάκης και Μαρία Φωτίου), (με την προσθήκη του ποιήματος του Χρονά «Σκηνή της αφίξεως στη Γένοβα» που απήγγειλε ο Παύλος Σιδηρόπουλος), για τις ανάγκες του δίσκου του Μαρκόπουλου «Τολμηρή επικοινωνία».

Ανάμεσα σε όλα αυτά, το 1978 το τραγούδι ακούστηκε από τη Μελίνα Μερκούρη, με τη συνοδεία του Γιάννη Μαρκόπουλου στο πιάνο και του Δημήτρη Παπαμιχαήλ στα σεγόντα, στην ταινία του Jules Dassin «Κραυγή γυναικών» (μια σύγχρονη εκδοχή της τραγωδίας του Ευριπίδη «Μήδεια»), με πρωταγωνιστές την Ellen Burstyn τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ και την Δέσπω Διαμαντίδου.

Το περίεργο είναι, πως η ίδια ηχογράφηση του «Όχι δεν πρέπει» από την ταινία εντάχθηκε το 1988 στη συλλογή τραγουδιών «Ο Γιάννης Μαρκόπουλος στον Ελληνικό Κινηματογράφο» που κυκλοφόρησε από την Minos, αλλά στις πληροφορίες του τραγουδιού αναγράφεται πως την Μελίνα συνοδεύει ο Αντώνης Καλογιάννης. Το ίδιο συμβαίνει και στο cd «Μελίνα Μερκούρη» που διανεμήθηκε το 2009 από την «Καθημερινή» και περιλαμβάνει τη συγκεκριμένη ηχογράφηση. Οπότε δύο εκδοχές υπάρχουν. Ή τραγουδά playback ο Καλογιάννης και ο Παπαμιχαήλ ανοιγοκλείνει το στόμα του ή τραγουδά κανονικά ο Παπαμιχαήλ και πρόκειται για τυπογραφικό λάθος στο εξώφυλλο του δίσκου.