Η ακροβάτισσα που έγινε μούσα του Τσιτσάνη

Κάθε μεγάλος συνθέτης και διασκεδαστής του ρεμπέτικου και του λαϊκού χρειαζόταν τη μούσα του

Η ακροβάτισσα που έγινε μούσα του Τσιτσάνη

Ο Τσιτσάνης δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση σε αυτό τον κανόνα. Από τα χέρια του πολύπειρου Τρικαλινού συνθέτη πέρασε η αφρόκρεμα των ρεμπετισσών - Ιωάννα Γεωργακοπούλου, Σωτηρία Μπέλλου, Σεβάς Χανούμ...

Πέρασε όμως και μια ξεχωριστή γυναίκα που προερχόταν από τον αχαρτογράφητο κόσμο της ακροβασίας. Πρόκειται βέβαια για την ακροβάτισσα Ευαγγελία Αταμιάν, ή Μαρίκα Νίνου όπως είναι περισσότερο γνωστή, μετά τα ακροβατικά που έκανε με τον άντρα της και τον γιο της σε κάποιο μαγαζί πίσω από την πλατεία Ομονοίας στα χρόνια του εμφυλίου. Η γυναίκα αυτή πρωτοδοκίμασε μικρόφωνο στο «Πίγκαλς» ύστερα από χίλια παρακάλια προς τον Μητσάκη και τον Χιώτη.

Είναι οι δυο αυτοί συνθέτες που της έδωσαν τις πρώτες μεγάλες της επιτυχίες, όπως το «Πες μου αν με βαρέθηκες» και το «Σούρουπο με συννεφιά», και τα τα «Παλαμάκια» Στη συνέχεια η Νίνου έγινε η μεγάλη μούσα του Τσιτσάνη, όταν τον άφησε η Μπέλλου για μια σοβαρή παρεξήγηση.

Λένε πως ανάμεσα στην πρώην ακροβάτισσα και στον κορυφαίο συνθέτη αναπτύχθηκε ένας μεγάλος έρωτας. Ό,τι και να συνέβη όλα τέλειωσαν με ένα τραγούδι. «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα».

Η μοίρα αποδείχτηκε σκληρή για την Μαρίκα Νίνου που έφυγε πολύ νέα χτυπημένη από την επάρατη νόσο αλλά όπως λέει και ο Καζαντζίδης «Οι καλοί πεθαίνουν νέοι».