Ο Ξυδάκης απάντησε με το «Τρελή και αδέσποτη» για τους... καφέδες και τον Προυστ του Ρασούλη

Ο Νίκος Ξυδάκης έγραψε το «τρελή και αδέσποτη» για να απαντήσει τον Μανώλη Ρασούλη που του έλεγε «εσύ είσαι μόνο για να διαβάζεις Προυστ και να πίνεις καφέδες».

Ο Ξυδάκης απάντησε με το «Τρελή και αδέσποτη» για τους... καφέδες και τον Προυστ του Ρασούλη

Οι δίσκοι «η εκδίκηση της γυφτιάς» και «Τα Δήθεν» άλλαξαν το λαϊκό τραγούδια, χάρη στους στίχους του Μανώλη Ρασούλη, αλλά και τη μουσική του Νίκου Ξυδάκη.

Ο ομογενής από την Αίγυπτο συνθέτης αποκάλυψε στο themachine.cy τον λόγο που έγραψε την «Τρελή και αδέσποτη»...

Έμενα σε ένα σπίτι στη Νεάπολη, στα Εξάρχεια στη Σεργίου Πατριάρχου, είχα ένα δωμάτιο, δίπλα ήταν ένας ζωγράφος, μια μποέμικη κατάσταση, όπου δεν είχαμε να φάμε, σε αυτό το νεοκλασικό ψηλοτάβανο σπίτι. Και γνωρίστηκα με το Μανόλη Ρασούλη εδώ στην Πλάκα, όπου τραγουδούσε στους Αχαρνείς του Σαββόπουλου, ήταν μια μεγάλη παρέα αυτή τότε, έμαθε αυτός ότι γράφω μουσική και ερχότανε στο σπίτι μου και μου άφηνε κάτι απίστευτα σημειώματα πάρα πολύ αστεία. Είχαμε εν τω μεταξύ τα παράθυρα ανοιχτά, έπαιζα πιάνο, μαζευότανε κόσμος απ’ έξω, ήταν τα λυρικά χρόνια, όπως λέω. Και έτσι γίναμε φίλοι. Εμένα με θεωρούσε και λίγο αστό ως Αιγυπτιώτη, μου έλεγε, εσύ είσαι για να διαβάζεις Προυστ και να πίνεις καφέδες. (γέλια).

Μερικές φορές έμενε κιόλας στο σπίτι αυτό, τον φιλοξενούσα. Καμιά φορά μέσα σε όλες αυτές τις συζητήσεις τσακωνόμασταν. Και ένα βράδυ που είχαμε τσακωθεί κάπως σοβαρά, έφυγε αυτός, εγώ στενοχωρήθηκα και σκέφτηκα άμα γυρίσει, θα του παίξω ένα τσιφτετέλι, για να δει ποιος είναι για τον Προυστ και για καφέδες. Και κάθομαι και γράφω χωρίς στίχους, χωρίς τίποτα την «Τρελή κι αδέσποτη». Ήρθε λοιπόν αργά τη νύχτα, το παίζω στο πιάνο και τρελάθηκε και την ίδια στιγμή εκεί που καθόταν, έγραψε τους στίχους. Αυτό ήταν το πρώτο μας τραγούδι και έτσι ξεκίνησε «η Εκδίκηση της Γυφτιάς». Και έρχεται μετά από λίγο καιρό και μου λέει θέλω να κάνω ένα δίσκο και θέλω την «Αδέσποτη» να τη βάλω. Του λέω, κοίτα, αν ήταν κάτι συμπτωματικό να στη δώσω. Αν όμως έχουμε ανακαλύψει κάποια φλέβα, δε θα στη δώσω και να δούμε τι άλλα τραγούδια μπορούμε να βγάλουμε με αυτή την ιστορία. Τα τραγούδια λοιπόν της «Εκδίκησης της Γυφτιάς» και ένα μέρος από τα «Δήθεν» γράφτηκαν σε τέσσερις μέρες. Να φανταστείς ότι το «οι Μάγκες δεν υπάρχουν πια» δεν το βάλαμε στη «Γυφτιά», λέγαμε τι τραγούδι τώρα είναι αυτό, άστο. Και μετά την απήχηση της «Γυφτιάς» φτιάξαμε και τα «Δήθεν».