Ποιον έβαζε ο Χιώτης να παίξει στους δίσκους κι έμοιαζε σαν να παίζει ο ίδιος;

Ο Μανώλης Χιώτης έχει παίξει σε αμέτρητους δίσκους. Κάποιες φορές νομίζουμε πως αναγνωρίζουμε τον ήχο του αλλά παίζει άλλος.

Ποιον έβαζε ο Χιώτης να παίξει στους δίσκους κι έμοιαζε σαν να παίζει ο ίδιος;

Ο λαμπερός ήχος του Χιώτη κατακλύζει κλασικές εκτελέσεις λαϊκών τραγουδιών. Με το μπουζούκι του έχει ντύσει τραγούδια μεγάλων συνθετών από τον Θεοδωράκη και τον Χατζιδάκι μέχρι τον Τσιτσάνη. Η «Δραπετσώνα», ο «Κυρ Αντώνης», ο «Σακαφλιάς» είναι μόνο μερικά από τα τραγούδια στα οποία οργίασε ως εκτελεστής. Η πενιά του νευρώδης, απόλυτα ρυθμική και διάφανη είναι πανταχού παρούσα στην κλασική εποχή του λαϊκού τραγουδιού.

Ο ίδιος εκτελούσε χρέη καλλιτεχνικού διευθυντή στην Columbia και συχνά επέβλεπε ηχογραφήσεις χωρίς να συμμετέχει ως μουσικός. Είναι χαρακτηριστική η μαρτυρία του Γιώργου Κατσαρού στο «Κάθε λιμάνι και καημός».

Όταν ηχογραφήσαμε το τραγούδι «Κάθε λιμάνι και καημός» με τον Γαβαλά, ο Χιώτης ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής στην Columbia. Στο τραγούδι μπουζούκι έπαιξε ο Γιάννης Καραμπεσίνης αλλά ο Μανώλης Χιώτης του έδειξε τι θα παίξει και πώς θα το παίξει γι αυτό στην ηχογράφηση μοιάζει ο ήχος του με του Χιώτη. Ήταν στο στούντιο από την αρχή της ηχογράφησης μέχρι το τέλος».

Η συνεργασία του Χιώτη με τον Καραμπεσίνη περιλαμβάνει πολλές ηχογραφήσεις. Ακόμα και στα δικά του τραγούδια ο Χιώτης όταν χρειαζόταν πρίμο-σεκόντο έπαιρνε τον Καραμπεσίνη.

Ο Γιάννης Καραμπεσίνης εκτός από δεξιοτέχνης μουσικός ήταν και τραγουδοποιός με σημαντικές επιτυχίες όπως το «Εσένα δεν σου άξιζε αγάπη».

Στο βίντεο που ακολουθεί παίζει μπουζούκι δίπλα στον Πάνο Γαβαλά για τις ανάγκες της ταινίας το «Κάθαρμα», παραγωγής 1963.