Κλασική μουσική: Ποιος είναι το αφεντικό, ο μαέστρος ή ο σολίστ;
Ένα ερώτημα που επιδέχεται διαφορετική απάντηση κάθε φορά
Ανακύπτει πάντα ένα ζήτημα ιεραρχίας στις τάξεις μιας συμφωνικής ορχήστρας κι ένα δισεπίλυτο ερώτημα που αφορά την σχέση μαέστρου και σολίστ. Οι διενέξεις συχνές, παραμένουν ωστόσο μυστικές και δεν φθάνουν σχεδόν ποτέ στο κοινό.
Υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις. Η παρουσίαση του κονσέρτου αρ.1 του Μπραμς στο Carnegie Hall χαιρετίστηκε ως το μεγάλο καλλιτεχνικό γεγονός του 1962, καθώς είχε πρωταγωνιστές δύο από τα πιο ηχηρά ονόματα στο χώρο της κλασικής μουσικής: τον μαέστρο Λέοναρντ Μπερνστάιν και τον αντισυμβατικό πιανίστα Γκλεν Γκουλντ.
Πριν από την μουσική παράσταση εμφανίστηκε ο Μπερνστάιν, γνωστός για την ειλικρίνεια αλλά και τις αυστηρές πεποιθήσεις του, ανακοινώνοντας πως δεν συμφωνούσε με την ερμηνεία του Γκουλντ, κίνηση για την οποία είχε συμφωνήσει ο Καναδός πιανίστας. Στο μικρής διάρκειας λόγο του, ο Μπερνστάιν έθεσε το ερώτημα ποιος είναι τελικά το αφεντικό, ο μαέστρος ή ο σολίστ. Απαντώντας ο ίδιος είπε απλά ότι σε κάποιες περιπτώσεις επικρατεί ο ένας σε κάποιες ο άλλος. Αυτό εξαρτάται από τα εμπλεκόμενα πρόσωπα. Στο τέλος βέβαια βρίσκεται η χρυσή τομή, με τη δύναμη της πειθούς, της σαγήνης αλλά και με απειλές. Στην περίπτωση αυτή πέρασε ο λόγος του Γκουλντ αλλά ο Μπερνστάιν διευκρίνισε πως ήταν η τελευταία φορά που θα συνεργαζόταν μαζί του.