O πέμπτος τροχός και ο λόγος που δεν εφαρμόσθηκε σε μαζικές παραγωγές!

Ο «πέμπτος τροχός» εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε ένα τετράθυρο Packard του 1933 και δεν καθιερώθηκε για οικονομικούς λόγους...

O πέμπτος τροχός και ο λόγος που δεν εφαρμόσθηκε σε μαζικές παραγωγές!

Η λειτουργία υποβοήθησης στάθμευσης στα σύγχρονα αυτοκίνητα εμφανίζεται πλέον ως πρόσφατη καινοτομία, αλλά ο εφευρέτης από την Καλιφόρνια Brooks Walker την είχε εισάγει σε οχήματα της δεκαετίας του 1930.

Ο «πέμπτος τροχός» εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε ένα τετράθυρο Packard του 1933 και το εφεδρικό ελαστικό του αυτοκινήτου χαμήλωνε και σήκωνε τους πίσω τροχούς, επιτρέποντας την επιστροφή δεξιά και αριστερά, καθιστώντας πιο εύκολο το παράλληλο παρκάρισμα και τον ελιγμό σε στενούς χώρους.


Σε μια δεύτερη ταινία από τη δεκαετία του 1950, το I-U News αναφέρει έναν ανώνυμο εφευρέτη από το Πιεμόντε της Καλιφόρνια που «έχει αναπτύξει κάτι για να απαλύνει τον πονοκέφαλο του οδηγού βάζοντας το εφεδρικό ελαστικό να δουλέψει» σε μια Cadillac του 1951. Ονομάζει αυτή τη συσκευή «Park Car».

Και στα δύο βίντεο αναφέρεται η ίδια εφεύρεση, του «ξυλοκόπου» Brooks Walker.

O Walker κατοχύρωσε την πατέντα της συσκευής του, το Δεκέμβριο του 1938, ενώ το Νοέμβριο του 1952, το περιοδικό Life αναφέρει μεταξύ άλλων, πως ο Walker μετέφερε την εφεύρεση του στο Ντιτρόιτ, περιοχή με αυτοκινητοβιομηχανίες. Δεν εφαρμόσθηκε όμως σε μαζικές παραγωγές, γιατί δεν βοηθούσε την κατασκευή αυτοκινήτων με ευρύχωρο πάρκινγκ και επειδή το κόστος του ήταν υπερβολικά ακριβό (175 δολάρια, του 1952)