Ο ηθοποιός που ο Φίνος προωθούσε ως ζεν πρεμιέ αλλά του την βγήκε ο Κούρκουλος

Ένας ηθοποιός σάρωνε τους ρόλους του γόη για τον Φίνο μέχρι που εμφανίστηκε ο Νίκος Κούρκουλος

Ο ηθοποιός που ο Φίνος προωθούσε ως ζεν πρεμιέ αλλά του την βγήκε ο Κούρκουλος

Ο Φιλοποίμην Φίνος ήταν πρωτίστως ο παραγωγός που στόχευε σε ηθοποιούς-σύμβολα, θεωρώντας πως έτσι θα εξασφάλιζε εμπορική επιτυχία στις ταινίες του.

Η πρόθεσή του αυτή ωστόσο σκόνταφτε στις προσωπικές του εμμονές και στην αμφιβολία. Ευτυχώς για αυτόν υπήρχαν πάντοτε οι σκηνοθέτες που τον καθοδηγούσαν. Άνθρωποι με το ένστικτο και το ταλέντο του Σακελλάριου ή του Δαλιανίδη του υποδείκνυαν ηθοποιούς που θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε σταρ.

Συνήθως ο Φίνος αντιστεκόταν βρίσκοντας στις προτάσεις αυτές κάποιο σημαντικό μειονέκτημα. Έτσι αρχικά απέρριπτε μετά βδελυγμίας ηθοποιούς σαν την Καρέζη, τον Κούρκουλο ή την Βασιλειάδου και τον Αυλωνίτη.

Στο μυαλό του πάντως υπήρχε πάντα η ιδέα του ζεν πρεμιέ και σε αυτή είχε δικαιολογημένα επιμείνει στην περίπτωση Αλεξανδράκη. Σε κάθε ταινία που χρειαζόταν ένας γόης έβαζε μπροστά τον Αλεξανδράκη. Ωστόσο ο σπουδαίος ηθοποιός δεν έκανε για όλους τους ρόλους ενώ σιγά-σιγά μεγάλωνε και ωρίμαζε, πράγμα που σήμαινε πως χαρακτήρες νεαρών δεν μπορούσε πια να τους παίξει.

Όταν ήρθε το πληρωμα του χρόνου για τον «Κατήφορο» του Δαλιανίδη ο Φίνος βρέθηκε μπροστά σε ανεπίλυτο δίλημμα, καθώς εμφιλοχωρούσε ένας ρόλος για τον οποίο έπρεπε να βρεθεί ένας νεαρός ζεν πρεμιέ. Ο παραγωγός κλότσησε αρχικά στην πρόταση Νίκος Κούρκουλος αλλά στο τέλος θέλοντας και μη την δέχτηκε. Έτσι, θέλοντας και μη, έβαλε από την πίσω πόρτα τον άνθρωπο που αμφισβήτησε σημαντικά την μονοκρατορία του Αλέκου Αλεξανδράκη.