Όταν οι Θεσσαλονικείς "Olympians" κέρδισαν τα αθηναϊκά συγκροτήματα στην έδρα τους!
Η περίφημη «Χρυσή Βραδιά» στο κατάμεστο Καλλιμάρμαρο, με τους Θεσσαλονικείς "Olympians" να κερδίζουν με 78%, με παρουσιαστή τον Σπύρο Καρατζαφέρη.
Ο Νίκος Σάρρος, έγραψε ένα ενδιαφέρον βιβλίο με τίτλο «Τα ελληνικά μουσικά συγκροτήματα των sixties», το 2015 από τις Εκδόσεις Μισκής και σε αυτό παρουσιάζονται όλα τα ελληνικά μουσικά συγκροτήματα της δεκαετίας του 1960.
Η τεράστια εμπορική επιτυχία που είχε «Ο Τρόπος» των "Olympians", οδήγησε τα συγκροτήματα να στραφούν σε ελληνικό στίχο, δημιουργώντας έτσι μια καθαρά ελληνική μουσική (με τις όποιες επιρροές της από ξένα ακούσματα) με ελληνικό στίχο.
Για να περάσουμε από τον αγγλικό στον ελληνικό στίχο, έπαιξε ρόλο η περίφημη «Χρυσή Βραδιά» στο κατάμεστο Καλλιμάρμαρο (2 Οκτωβρίου 1966), όταν οι Θεσσαλονικείς «Olympians» (με τραγουδιστή τον γνωστό Πασχάλη Αρβανιτίδη), κατανίκησαν τα κορυφαία αθηναϊκά συγκροτήματα της εποχής, λαμβάνοντας το 78% των ψήφων της νεολαίας της Αθήνα.
Όλα τα συγκροτήματα είχαν τραγούδι με αγγλικό στίχο, με φαβορί τους Idols που έπαιξαν το Monday Monday.
Αουτσάϊντερ οι Ολύμπιανς, με ένα δικό τους τραγούδι που έχει ελληνικό στίχο και λέγεται «Τρόπος». Οι περισσότεροι τους κοίταζαν υποτιμητικά και σχεδόν άρχισαν να τους κοροϊδεύουν όταν δανείσθηκαν τα όργανα των Σάουντς για να παίξουν.
Και μόλις ξεκίνησαν να παίζουν έγινε το απίστευτο. Όλοι ξαφνικά άρχισαν να χορεύουν. Ακούστηκαν ουρλιαχτά χαράς και χειροκροτήματα. Πολλά αγόρια αγκάλιασαν τα κορίτσια τους και τα σήκωναν στον αέρα. Η ψηφοφορία που ακολούθησε υπήρξε καταπέλτης.
Ο Μανώλης Νταλούκας, στο βιβλίο του «Ελληνικό Ροκ», γράφει: «Ένα απρόβλεπτο συγκρότημα από τη Θεσσαλονίκη τσάκισε τα καλύτερα συγκροτήματα της Αθήνας – και μάλιστα μέσα στην έδρα τους! Από τη βραδιά εκείνη, όλα τα συγκροτήματα αναθεωρούν τη στάση τους. Όλοι αρχίζουν να γράφουν τραγούδια με ελληνικό στίχο ή διασκευάζουν ξένες επιτυχίες στα ελληνικά».
Προς αυτή την κατεύθυνση πίεσαν και οι εταιρείες και σχεδόν όλα τα συγκροτήματα «υποκύπτουν» στην εύκολη λύση της διασκευής ξένων επιτυχιών με ελληνικούς στίχους.