Η «Αλίκη στο Ναυτικό» και πώς οι 10 κομπάρσοι φαίνονταν για 100!

Το τέχνασμα του Αλέκου Σακελλάριου για να φαίνονται οι 10 κομπάρσοι 100 στην ταινία η «Αλίκη στο Ναυτικό»

Η «Αλίκη στο Ναυτικό» και πώς οι 10 κομπάρσοι φαίνονταν για 100!

Το 1961 η «Αλίκη στο Ναυτικό» αναμενόταν ως η ταινία της χρονιάς και η παραγωγός εταιρία, η Φίνος Φιλμ είχε επενδύσει πολλά σε αυτήν. Το έγχρωμο φιλμ εκτόξευσε τον προϋπολογισμό αφού εκτός των άλλων χρειάστηκε να σταλεί στο Παρίσι για την τεχνική επεξεργασία.

Ο Φίνος ζήτησε από τον Αλέκο Σακελλάριο να κάνει αιματηρές οικονομίες στα γυρίσματα. Ο γνωστός σκηνοθέτης είχε την φαεινή ιδέα να απευθυνθεί στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, παρακαλώντας να του δοθούν 100 δόκιμοι για την σκηνή της παρέλασης.

Το αίτημά του απορρίφθηκε όπως και η δωρεάν διάθεση εκατό στολών. Κι επειδή εκατό κομπάρσοι με τις στολές τους θα τίναζαν το ταμείο της Φίνος στον αέρα, ο Σακελλάριος βρήκε τον τρόπο να γεμίσει τόσο το αντιτορπιλικό Αετός όσο και την προκυμαία με ασπροντυμένους ένστολους.

Με 10 κομπάρσους που στην πορεία έγιναν 16 χάρις στις φιλότιμες προσπάθειες του ηθοποιού Κώστα Παπαχρήστου, το μάτι του θεατή χόρτασε στολές και δοκίμους. Το τέχνασμα ήταν απλό: Μπροστά από τον κινηματογραφικό φακό παρήλαυναν οι δεκάξι, ύστερα, όταν χάνονταν από το οπτικό πεδίο, έτρεχαν πίσω από τη μηχανή και παρήλαυναν ξανά.

Το έκαναν όσες φορές χρειάστηκε για να δώσουν την εντύπωση μιας πολυπληθούς παρέλασης. Για να μην φαίνονται μάλιστα οι ίδιοι και οι ίδιοι φρόντιζαν πριν εμφανισθούν ξανά στο φακό να αλλάζουν σειρά, σαν να γίνονται τα φύλλα μιας τράπουλας που κάποιο επιδέξιο χέρι τα ανακατεύει ξανά και ξανά. Πενία τέχνας κατεργάζεται!