Μεγάλοι ηθοποιοί που ξεκίνησαν από κομπάρσοι

Κάθε αρχή και δύσκολη

Μεγάλοι ηθοποιοί που ξεκίνησαν από κομπάρσοι

Τίποτα δεν χαρίζεται σε αυτή τη ζωή και πολλές φορές μια λαμπρή καριέρα χτίζεται πάνω στο τίποτα. Τρανταχτό παράδειγμα αποτελούν οι περιπτώσεις πολλών Ελλήνων ηθοποιών που ξεκίνησαν ως κομπάρσοι και διέπρεψαν στη συνέχεια.

Ξεκινώντας από τον Αλέκο Αλεξανδράκη τον εστεμμένο εραστή του ελληνικού σινεμά και του θεάτρου, ας θυμηθούμε πως ντεμπουτάρισε ως κομπάρσος στην κατοχική ταινία «Χειροκροτήματα» του Γιώργου Τζαβέλλα (1944), σε ηλικία 16 ετών. Η ταινία αυτή, μια από τις πρώτες ομιλούσες του ελληνικού σινεμά, γυρίστηκε μεσούντος του πολέμου. Την εποχή εκείνη φυσικά δεν υπήρχαν κομπάρσοι και ο Γιώργος Τζαβέλλας επιστράτευσε απλούς θεατές, μοιράζοντας φέιγ βολάν προκειμένου να παρακολουθήσουν τα γυρίσματα. Ένας από αυτούς που ανταποκρίθηκαν ήταν ο νεαρός Αλέκος Αλεξανδράκης.

Από την «πίσω πόρτα» μπήκαν επίσης στον κόσμο του θεάματος και δύο από τις δημοφιλέστερες σταρ του κινηματογράφου, η Μάρω Κοντού και η Μαίρη Χρονοπούλου. Έφηβες ακόμα, πρωτοεμφανίστηκαν στην ταινία Χαρούμενο ξεκίνημα κι έχουν να το λένε για την παροιμιώδη ασχήμια τους, άλλο που στη συνέχεια εξελίχθηκαν σε δύο από τις ωραιότερες και κομψότερες ηθοποιούς μας.

Παρόμοιο παράδειγμα αποτέλεσε και ο Θανάσης Βέγγος, που από την θητεία του ως ανεπιθύμητου στρατιώτη στη Μακρόνησο, γνώρισε τον σκηνοθέτη Νίκο Κούνδουρο και χάρις σ' αυτόν εργάστηκε αρχικά ως φροντιστής σε κινηματογραφικά συνεργεία, ερμηνεύοντας ταυτόχρονα ασήμαντους ρόλους σε ταινίες.

Δύσκολα ήταν τα πράγματα και για τον Βασίλη Αυλωνίτη που πριν ακόμα τελειώσει το δημοτικό αναγκάστηκε να κάνει διάφορες δουλειές, για να βοηθήσει τη μητέρα του. Δούλεψε περιστασιακά στο θέατρο «‘Εντεν», ως βοηθός σκηνογράφου, όπου και πρωτοεμφανίστηκε το 1923 στην οπερέτα «Το κορίτσι της γειτονιάς» ύστερα από προτροπή του θεατρικού επιχειρηματία Θόδωρου Σκούρα.

Ανάλογη ήταν και η πορεία της Γεωργίας Βασιλειάδου, που με τη σειρά της άφησε νωρίς το σχολείο για να βοηθήσει την οικογένειά της, ύστερα από τον αδόκητο χαμό του πατέρα της. Την πρώτη της εμφάνιση έκανε το 1923 ως μέλος της χορωδίας του Θεάτρου Ολύμπια στο έργο Ερνάνης του Τζουζέπε Βέρντι.