Οι 5 γκάφες του Φίνου που θα άφηναν ορφανό τον ελληνικό κινηματογράφο

Πέντε παρ' ολίγον γκάφες του μεγαλοπαραγωγού που θα στερούσαν από το εγχώριο σινεμά ισάριθμους αγαπημένους πρωταγωνιστές

Οι 5  γκάφες του Φίνου που θα άφηναν ορφανό τον ελληνικό κινηματογράφο

Η Φίνος Φιλμ και συνακόλουθα ο ελληνικός κινηματογράφος στηρίχτηκαν σε συγκεκριμένες ταινίες και ηθοποιούς για να θεμελιώσουν το «σπίτι της δόξας» που επισκεπτόμαστε ακόμα και σήμερα, βλέποντας και ξαναβλέποντας παλιές αγαπημένες ταινίες.

Στα παραλειπόμενα της δημιουργίας αυτών των ταινιών καταγράφονται τουλάχιστον 5 παρ' ολίγον γκάφες του μεγαλοπαραγωγού που θα μπορούσαν να είχαν αφήσει «ορφανό» το ελληνικό σινεμά.

Ο χορός των αστοχιών ξεκινά από το «Λατέρνα, Φτώχεια και Φιλότιμο». Εν όψει της ταινίας αυτής στην οποία υπολόγιζε πολύ ο Φίνος, δεν ήθελε να ακούσει λέξη για την εκκολαπτόμενη Τζένη Καρέζη, που ήρθε με άριστες συστάσεις από το Εθνικό. Την βρήκε τσεβδή και αλλήθωρη και ο Σακελλάριος έφτυσε αίμα για να τον πείσει να της δώσει το ρόλο. Στην ίδια ταινία δεν ήθελε αρχικά ούτε τον Βασίλη Αυλωνίτη, για τον οποίο έλεγε ότι είχε αναλωθεί σε κακογυρισμένες παραγωγές και είχε κάψει το όνομά του.

Ένα χρόνο αργότερα τρωγόταν ξανά με τον Σακελλάριο για την επιλογή της Γεωργίας Βασιλειάδου στην ταινία «Η θεία από το Σικάγο». «Τι μου την έφερες αυτή την συνταξιούχο;» φέρεται να του είπε. Οι άστοχες προβλέψεις του Φίνου δεν είχαν τελειωμό, αν κρίνει κανείς τη στάση του απέναντι στον Νίκο Κούρκουλο με αφορμή τον «Κατήφορο» του Δαλιανίδη. Ο Φίνος τον θεωρούσε «καμένο χαρτί» εξαιτίας κάποιων επιλογών του τα αμέσως προηγούμενα χρόνια. Την ίδια τύχη είχε αρχικά και η Ρένα Βλαχοπούλου, την οποία επίσης υποστήριξε σθεναρά ο Δαλιανίδης προκειμένου να πάρει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο μιούζικαλ «Μερικοί το προτιμούν κρύο».

Οι επιτυχίες τελικά περνούν από συμπληγάδες αλλά το κοινό δεν το υποψιάζεται. Το μαθαίνει αργότερα...