Τρεις μεγάλες κωμωδίες που άλλαξαν πρωταγωνιστές από το θέατρο στον κινηματογράφο

Το κάστιγνκ τριών ταινιών της Φίνος Φιλμ έγινε άνω-κάτω μέχρι να καταλήξουν στους τελικούς πρωταγωνιστές

Τρεις μεγάλες κωμωδίες που άλλαξαν πρωταγωνιστές από το θέατρο στον κινηματογράφο

Η κωμωδία «Μακρυκωσταίοι και Κοντογιώργηδες» είναι ταινία παραγωγής Φίνος Φιλμ του 1960 σε σκηνοθεσία Αλέκου Σακελλάριου, με πρωταγωνιστές τους Ντίνο Ηλιόπουλο και Κώστα Χατζηχρήστο. Το σενάριο έγραψαν οι Αλέκος Σεκελλάριος και Χρήστος Γιαννακόπουλος, με βάση το ομότιτλο θεατρικό έργο τους.

Η σχέση θεάτρου και κινηματογράφου την εποχή εκείνη ήταν παγιωμένη. Σχεδόν κάθε μεγάλη θεατρική επιτυχία άνοιγε πόρτα για τη μεγάλη οθόνη. Το γεγονός μάλιστα ότι ο θίασος μετακόμιζε συνήθως όπως ήταν στο πανί, απάλλασσε σε μεγάλο βαθμό τον σκηνοθέτη και το κινηματογραφικό συνεργείο από αχρείαστες πρόβες ενώ προσέδιδε και μια αβίαστη φυσικότητα στις ερμηνείες των ηθοποιών.

Δυστυχώς σε αρκετές ταινίες κάποιοι ηθοποιοί «κόβονταν» από το τελικό κάστιγνκ κι έτσι συνέβη σε τρεις εμβληματικές κωμωδίες της Φίνος Φιλμ.

  • «Ηλίας του 16ου», θεατρικό έργο το οποίο ανέδειξε ο μέγας Βασίλης Λογοθετίδης. Όταν όμως ήρθε η στιγμή της μεγάλης οθόνης ο Φίνος πάτησε πόδι και είπε στον Σακελλάριο: «Μεγάλος ηθοποιός ο Λογοθετίδης αλλά και μεγάλος ηθοποιός». Ο παραγωγός ήθελε ένα νέο άντρα να τρέχει, να πηδά μάντρες, να είναι σβέλτος και αλέγρος. Ο Λογοθετίδης δεν το πίστευε ότι κόπηκε κι έλεγε μετά όλο στενοχώρια: «Μα να μου το κάνει εμένα αυτό ο Φίνος!»
  • «Μακρυκωσταίοι και Κοντογιώργηδες»: Το δίδυμο Ηλιόπουλου-Αυδή που έκανε πάταγο στο θέατρο λίγο έλειψε να «εξαφανιστεί» τελείως. Ο Αυδής αντικαταστάθηκε χωρίς δεύτερη σκέψη από τον Χατζηχρήστο και ο ρόλος του Στέλιου Κοντογιώργη προτάθηκε αρχικά στον Δημήτρη Χορν. Ύστερα από άρνηση του τελευταίου κατάφερε ο Ηλιόπουλος να μείνει στη θέση του.
  • «Ξύπνα Βασίλη»: Αυτή τη φορά ο Ντίνος Ηλιόπουλος, που είχε αρχικά παίξει στο θέατρο τον ρόλο του περίφημου Βασίλη, δεν κατάφερε να «περάσει τις εξετάσεις» για το πανί. Κόπηκε για χάρη του Γιώργου Κωνσταντίνου.

Αντιλαμβάνεται κανείς πως οι τρεις αυτές εμβληματικές ταινίες θα ήταν εντελώς διαφορετικές σε περίπτωση που οι αρχικοί πρωταγωνιστές κρατούσαν τις θέσεις τους.