Ποιος φοβόταν τον Φίνο;

Οι δύο «γίγαντες» του ελληνικού σινεμά, ο ένας ήταν ο Φίνος,  που συνεργάστηκαν αλλά και ανταγωνίστηκαν σκληρά ο ένας τον άλλο

Ποιος φοβόταν τον Φίνο;

Υπάρχει η άποψη ότι ο ελληνικός κινηματογράφος καταστράφηκε από τον ακήρυκτο πόλεμο μεταξύ Φίνου και της εταιρείας Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης.

Αν οι σινεφίλ γνωρίζουν περισσότερο τα έργα και τις ημέρες της Φίνος Φιλμ η εταιρεία Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης δεν είναι διόλου αμελητέα ποσότητα, το αντίθετο. Ιδρύθηκε το 1946 με σκοπό κυρίως να εισάγει ταινίες από το εξωτερικό. Ύστερα από μερικές συμπαραγωγές έκανε την πρώτη της παραγωγή το 1959, στη συνέχεια συνεργάστηκε με τη Φίνος Φιλμ, μαζί με την οποία γύρισαν επτά σημαντικές ταινίες, από τα «Κίτρινα γάντια» μέχρι το «Υπάρχει και φιλότιμο».

Όμως πίσω από την Κοινοπραξία με τον Φίνο σοβούσε ένας ακήρυκτος πόλεμος κι ένας ανηλεής ανταγωνισμός. Ο Φίνος απάντησε στα «Κόκκινα Φανάρια» με τη «Λόλα» κι όταν το 1966 αισθάνθηκε ότι η Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης «απήγαγε» την Αλίκη του, τότε δεν δίστασε να διαλύσει την κοινοπραξία, πράξη που έφερε την κακοδαιμονία και τα οικονομικά προβλήματα. Η έλλειψη πόρων σε μια φάση οικονομικής ύφεσης κατέστρεψε το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου. Η κοινοπραξία Φίνος Φιλμ και Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης συνέβαλε στην ακμή του σινεμά αλλά ήταν μια εικόνα υπερβολικά ιδανική για να έχει διάρκεια.