Μια ζωή την έχουμε: Ο Χορν η «φτηνή» ντίβα και ο βασιλιάς Γκουσγκούνης!

Η ταινία "Μια ζωή την έχουμε" ήταν το γερό χαρτί του Φίνου για να βγάλει το ελληνικό σινεμά στο εξωτερικό.

Μια ζωή την έχουμε: Ο Χορν η «φτηνή» ντίβα και ο βασιλιάς Γκουσγκούνης!

Οι κινηματογραφόφιλοι πασχίζουν μέχρι σήμερα να εξηγήσουν την αρχική εμπορική αποτυχία μιας ταινίας που σήμερα θεωρείται κλασική. Η πιο συχνή, και μάλλον η πιο εύκολη εξήγηση, που δίνεται αφορά το πρωταγωνιστικό δίδυμο Χορν-Υβόν Σανσόν που θεωρήθηκε ότι δεν έδεσε καλά. Άλλωστε όπως ξέρουμε σήμερα ο Τζαβέλλας όταν έγραφε το σενάριο είχε αρχικά κατά νου να χρησιμοποιήσει τον Λογοθετίδη και την νεαρή τότε Αλίκη Βουγιουκλάκη.

Ο μεγάλος κωμικός όμως ήταν άρρωστος και έτσι προκρίθηκε ο Χορν ενώ η Υβόν Σανσόν ήταν μια σχετικά φτηνή μεταγραφή από το εξωτερικό. Με την παρουσία της επιχειρήθηκε να δοθεί ένας κοσμοπολιτικός χαρακτήρας σ' ένα φιλμ που προοριζόταν για διεθνή καριέρα. Τα μυαλά του Φίνου είχαν πάρει αέρα με την επιτυχία της ταινίας "Το τελευταίο ψέμα" στο Φεστιβάλ των Καννών.

Επένδυσε χρήματα στην νέα ταινία του αλλά εμπορικά το "ταξίδι στα Κύθηρα" δεν έγινε ποτέ κι ο ίδιος μπήκε μέσα με τα τσαρούχια. Στην πραγματικότητα ήταν το κόστος υπερβολικό για ένα φιλμ που στην πρώτη προβολή του έκοψε 98.584 εισιτήρια. Ο Φίνος στην προσπάθειά του να μεγαλοποιήσει την συμμετοχή της Υβόν Σανσόν στην ταινία του, αφενός της έκανε ηγεμονικό συμβόλαιο, αφετέρου εκσυγχρόνισε τα μηχανήματα αλλά και τις εγκαταστάσεις του - ακόμα και τις τουαλέτες στο στούντιο!

Ο Τύπος της εποχής έπαιξε το παιχνίδι του κινηματογραφικού παραγωγού δίνοντας έμφαση στην παρουσία της Σανσόν η οποία παρότι είχε Ελληνίδα μητέρα, δεν ήξερε γρυ ελληνικά και ντουμπλαρίστηκε από την Θεανώ Ιωαννίδου. Μια απίθανη λεπτομέρεια είναι και η σύντομη εμφάνιση του Κώστα Γκουσγκούνη.

Ο μετέπειτα βασιλιάς του πορνό υποδύεται τον καφετζή που σερβίρει τον καφέ στον Χορν, όταν αυτός είναι ακόμα υπάλληλος στην τράπεζα. Ο σεναριογράφος του έδωσε να πει και μερικά λογάκια. Ο Γκουσγκούνης, νέος με μαύρο μαλλί περνά μάλλον απαρατήρητος. Ο κινηματογραφικός κόσμος ωστόσο είναι μικρός, και σήμερα μνημονεύουμε αυτή τη σκηνή ως απαρχή μιας πολυκύμαντης καριέρας.