Κώστας Χατζηχρήστος - Τελειόφοιτος Τετάρτης Δημοτικού - Αμ' πώς! (vid)

Ο Κώστας Χατζηχρήστος, ο εμβληματικός Ζήκος στην κωμωδία με τίτλο «Της κακομοίρας», με μια σκηνή θα μπορούσε να πάρει το εισιτήριο της κινηματογραφικής αθανασίας.

Κώστας Χατζηχρήστος - Τελειόφοιτος Τετάρτης Δημοτικού - Αμ' πώς! (vid)

Αρκεί ένα λεπτό κινηματογραφικού χρόνου για να περάσει κανείς στην αθανασία; Αρκεί! Ακόμα κι αν ο Κώστας Χατζηχρήστος είχε πρωταγωνιστήσει μόνο σε αυτό το σύντομο σκετς από την ταινία «Της κακομοίρας» ή ο «μπακαλόγατος» θα του έφτανε για να πάρει το εισιτήριο της κινηματογραφικής αθανασίας. Και για να παραφράσουμε το στίχο του Νιόνιου, βλέποντας τον Ζήκο στο πανί, θα λέγαμε: «Στη μεγάλη οθόνη, η Ελλάδα αναστενάζει…»

Κινηματογραφικό έργο αναφοράς η κωμωδία με τίτλο «Της κακομοίρας» πλημμυρίζει από το πληθωρικό ταλέντο του Κώστα Χατζηχρήστου στην καλύτερη ίσως στιγμή του. Ο εμβληματικός Ζήκος, αρχέτυπο μιας Ελλάδας που μεταναστεύει εντός των συνόρων αναζητώντας μια καλύτερη ζωή, επιστρατεύει το ελληνικό δαιμόνιο προκειμένου να τα βγάλει πέρα στην πρωτεύουσα. Στο σκετς με τον Φέρμα, ο Χατζηχρήστος-Ζήκος εξηγεί πόσο πιο καταρτισμένος είναι ο ίδιος ως απόφοιτος της Τετάρτης Δημοτικού, αφού επέμεινε να βγάζει κάθε τάξη όχι σε μια χρονιά αλλά σε τέσσερις, σπαταλώντας δεκάξι χρόνια στα γραφεία για να τα μάθει καλά τα γράμματα.

Η αφέλεια και η αθωότητα της υποκριτικής του Χατζηχρήστου αποτελεί τυπικό δείγμα νεοελληνικής κωμωδίας. Έτσι ο Ζήκος έσπασε «τα ταμεία του γέλιου», αφήνοντας πίσω του μια σειρά από ενσταντανέ που δεν θα πάψουν ποτέ να μας ψυχαγωψούν. Ο Χατζηχρήστος είχε την τύχη να μεσουρανεί σε μια εποχή που ο λαϊκός πολιτισμός ήταν στο φόρτε του και η συνταγή για μια καλή κινηματογραφική ταινία είχε να κάνει με την απλότητα και την σατιρική διάθεση των ανθρώπων μπροστά στον κινηματογραφικό φακό έτσι που όλο το ελληνικό σινεμά να είναι ένα πείραμα νεορεαλισμού.