Με 840 σκάφη από 15 χώρες η 29η Athens International Sailing Week - Βολές Ε.Ι.Ο κατά Γ.Γ.Α

Δεν έχει προηγούμενο η συμμετοχή για τον μεγάλο διεθνή αγώνα «29oATHENS INTERNATIONAL SAILING WEEK» το διάστημα 8 με 16 Νοεμβρίου στις εγκαταστάσεις του «Athens International Sailing Center».

Με 840 σκάφη από 15 χώρες η 29η Athens International Sailing Week - Βολές Ε.Ι.Ο κατά Γ.Γ.Α

Στις ολυμπιακές κλάσεις και τις κατηγορίες Ανάπτυξης έχουν δηλώσει συμμετοχή 840 σκάφη από 15 χώρες! Αριθμός ρεκόρ όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα, αλλά για την παγκόσμια ιστιοπλοΐα γενικότερα.

Η Οργανωτική Επιτροπή παρέθεσε σήμερα συνέντευξη Τύπου στα γραφεία της Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας στη Ναυταθλητική Μαρίνα του Δήμου Καλλιθέας.

Μίλησαν ο Δήμαρχος Καλλιθέας και πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής Δημήτρης Κάρναβος, ο Α΄ αντιπρόεδρος της Ε.Ο.Ε. και αντιπρόεδρος της Οργανωτικής Στέλιος Αγγελούδης, η Αντιπεριφερειάρχης Νότιου Τομέα Αθηνών Δήμητρα Νάνου, ο πρόεδρος της Ε.Ι.Ο. Αντώνης Δημητρακόπουλος και ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Απόστολος Παπαθανασίου.

Ο τελευταίος στάθηκε ιδιαίτερα στην βοήθεια του Δήμου και της Περιφέρειας Αττικής για την επιτυχία της διοργάνωσης κι όταν ρωτήθηκε για το κόστος των αγώνων δήλωσε ότι η ομοσπονδία ακόμα δεν έχει εισπράξει από την ΓΓΑ την τρίτη δόση της τακτικής επιχορήγησης ύψους 79.000 ευρώ.

«Διοργανώνουμε ένα τόσο μεγάλο αγώνα χωρίς να έχουμε εισπράξει ένα ευρώ από την τρίτη δόση της τακτικής επιχορήγησης κι όταν έχουν πάρει τα χρήματα που δικαιούνται 25 ομοσπονδίες», τόνισε χαρακτηριστικά ο γενικός γραμματέας της ΕΙΟ.

Τη συνέντευξη άνοιξε ο κύριος Κάρναβος, ο οποίος δήλωσε: «Είμαι πολύ χαρούμενος γι’ αυτόν τον αγώνα που γίνεται στην Μαρίνα . Η Καλλιθέα έχει παράδοση στον ναυταθλητισμό. Ουσιαστικά είναι η παραλία της Αθήνας. Μια Συγγρού δρόμος, όπως λέω εγω. Η Μαρίνα είναι η γέφυρα της Καλλιθέας με τη θάλασσα και εμείς επενδύουμε σε αυτήν. Έχουμε ήδη σημαντικές εξελίξεις στην περιοχή. Το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος έχει δεχτεί 6 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες, τα έργα της πρώτης φάσης στο παράκτιο μέτωπο ολοκληρώνονται, ενώ υπάρχει μεγάλη ανάπτυξη στη Συγγρού με τα νέα ξενοδοχεία. Η περιοχή μας διαδραματίζει σπουδαίο ρολο στηνΑθήνα γενικότερα. Η Μαρίνα έχει τεράστιες δυνατότητες και σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην οποία έχουμε ήδη μπει σε συνεργασία με την ΕΙΟ και τους ομίλους της περιοχής. Στόχος μας είναι να αξιοποιηθεί ακόμα καλύτερα και να γίνει πόλος αθλητισμού και αναψυχής. Σαν δήμος θα συνεισφέρουμε για μια άρτια διοργάνωση και προσωπικά από την τιμητική θέση του προέδρου της Οργανωτικής Επιτροπής θα κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου. Για την Καλλθέα, την Αθήνα και την χώρα μας που πλέον μέσω της Μαρίνας εχει μπει για τα καλά στον διεθνή ιστιοπλοϊκό χάρτη».

Ο κ. Αγγελούδης είπε: «Η ιστιοπλοΐα είναι ένα ξεχωριστό άθλημα για μας. Με 16 ολυμπιακά μετάλλια, 150 παγκόσμια και περισσότερα από 230 ευρωπαϊκά. Όλα αυτά αναδεικνύουν τη δυναμική και τον χαρακτήρα του αθλήματος. Διότι βγαίνει μπροστά η Ελλάδα, το εθνόσημο, η πατρίδα μας. Για μας είναι ό,τι το καλύτερο η ΕΙΟ να καλλιεργεί 10 ολυμπιακές κατηγορίες και να υπάρχουν συνεχείς δράσεις και διακρίσεις. Το επίπεδο της ομοσπονδίας έχει ανέβει κι αυτό φάνηκε από την διοργάνωση του ευρωπαϊκού ΦΙΝΝ. Αυτός ο αγώνας είναι πολύ σημαντικός, διότι τα περισσότερα σκάφη έχουν σχέση με τις κατηγορίες της Ανάπτυξης. Συγχαρητήρια στην ΕΙΟ και τους ομίλους για την προσπάθειά τους κι εύχομαι ανάλογη συνέχεια. Όπως τους αξίζει ένα μπράβο για την ευαισθησία που δείχνουν σταΑμέα. Αυτό είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι. Η ΕΙΟ είναι μέσα στις πρώτες πέντε ομοσπονδίες σε σειρά οικονομικής ενίσχυσης από την ΕΟΕ για την ολυμπιακή προετοιμασία κι αυτό γίνεται σύμφωνα με τις διακρίσεις και τις δραστηριότητές της. Είναι υποχρέωσή μας να τη στηρίζουμε, διότι ουσιαστικά στηρίζουμε τους αθλητές μας που μας φέρνουν μετάλλια».

Η κα Νάνου δήλωσε: «Ευχαριστώ προσωπικά για την τιμητική θέση στην Οργανωτική Επιτροπή. Η Περιφέρεια είναι δίπλα σε αυτή την μεγάλη διοργάνωση και είναι σημαντικό ότι τα 600 σκάφη περίπουαφορούν αθλητές και αθλήτριεςαπό 7 έως και 17 ετών. Τέτοιοι αγώνες αναδεικνύουν την Αθήνα και την Ελλάδα που είναι η κοιτίδα του αθλητισμού. Η Περιφέρεια ενδιαφέρεται με στοχευμένες ενέργειες να αναδεχθεί και να προβληθεί γενικότερα η Αττική. Αυτός ο αγώνας θα προσελκύσει ένα ειδικό κοινό που εκτός απο το καθαρά αθλητικό κομμάτι θα έχει την ευκαιρία και την δυνατότητα να γνωρίσει μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους ακόμα και την ελληνική γαστρονομία. Θα προωθηθεί ο αθλητικός τουρισμός και γι’ αυτό θέλουμε ανάλογες διοργανώσεις».

Ο πρόεδρος της ΕΙΟ κ. Δημητρακόπουλος δήλωσε: «Πριν 3 χρόνια ξεκίνησε δειλά δειλά να λειτουργεί το «Διεθνές Κέντρο Ιστιοπλοΐας» κι αυτή τη στιγμή είναι μέσα στα τρία καλύτερα του κόσμου. Για να είμαι έντιμος οφείλω να ευχαριστήσω δημόσια τον Αιμίλιο Παπαθανασίου στον οποίο ανήκει ένα μεγάλο μέρος της δημιουργίας αυτού του Κέντρου. Ήταν ο πρώτος που έφερε στην Αθήνα μεγάλους ξένους αθλητές και σιγά σιγά διαφήμισαν τις εγκαταστάσεις μας. Όλο και περισσότεροι ξένοι αθλητές έρχονται εδώ για προπονήσεις, καμπ και αγώνες. Στόχος μας είναι να το αναβαθμίσουμε ακόμα περισσότερο και αυτό θα γίνει βήμα βήμα. Το οξύμωρο είναι ότι ενώ το Κέντρο έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των ξένων δεν έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των Ελλήνων. Προτιμούμε να πληρώνουμε τα έξοδα για προπονήσεις στο εξωτερικόόταν μπορούμε να γίνονται στο σπίτι μας. Για παράδειγμα τώρα με την λειτουργία του Κέντρου έχουμε εξασφαλίσει χρήματα για να καλύπτουμε πολυδάπανες μεταβάσεις αθλητών σε αγώνες του εξωτερικού. Στο ευρωπαϊκό ΦΙΝΝ τρεις χώρες είχαν και εσωτερική πρόκριση. Η Ολλανδία, η Αγγλία και η Τουρκία. Φανταστείτε το επίπεδό του. Μπροστά μας έχουμε ακόμα το ευρωπαϊκόRSX και το παγκόσμιο των Ενόπλων Δυνάμεων. Ευελπιστούμε ότι θα πάρουμε κι άλλες διοργανώσεις».

Ο κ. Δημητρακόπουλος συνέχισε: «Τα 840 σκάφη αποτελούν αριθμό ρεκόρ. Το κόστος των αγώνων θα φτάσει τις 25.000 ευρώ και θα τα καλύψουμε από τα έσοδα των συμμετοχών και τις 8.000 ευρώ που θα προσφέρει η Περιφέρεια για τις εκδηλώσεις του αγώνα. Επίσης είναι δίπλα μας η ΕΟΕ που μας καλύπτει τις ανάγκες μας για την ολυμπιακή προετοιμασία. Για εμάς είναι και αγώνας εσωτερικής πρόκρισης. Ο δεύτερος για τα RSXκαι ο πρώτος για τα 470 ανδρών, γυναικών, τα ΦΙΝΝ και τα Ράντιαλ. Ο επόμενος αγώνας θα γίνεις στην Γένοβα που θα είναι και ο τελευταίος για όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Είχαμε κάποιες μικροεντάσεις, αλλά δεν γινόταν να αλλάξουμε το σύστημα που εφαρμόζουμε με επιτυχία εδώ και 20 χρόνια. Ποτέ κανείς δεν είχε παραπονεθεί. Το αντίθετο, μάλιστα. Ούτε να βάζαμε πρόκριση στην Αυστραλία όπως μας ζητήθηκε. Είναι δυνατόν να λέγαμε στους Ελληνες πηγαίνετε να τρέξετε στην Αυστραλία; Αγαπάμε τον Μάντη και τον Καγιαλή,για τους οποίους διευκρινίζω ότι δεν ήταν αυτοί που μας ζήτησαν την Αυστραλία, αλλά δεν γινόταν να τους ικανοποιήσουμε. Και ο Καρλ Λιούις είχε χάσει κάποτε την εσωτερική πρόκριση. Όπως πρόσφατα ο Ολλανδός που κέρδισε στο παγκόσμιο, πήρε την πρόκριση της χώρας για το Τόκιο κι έχασε την δική του πρόκριση στην Αθήνα. Αυτό ισχύει σε όλο τον κόσμο. Άλλωστε, από τις 27 Ιουνίου 2018 είχαμε υπενθυμίσει όλους τους αθλητές με επίσημη ανακοίνωση τι θα ισχύσει και για τους Ολυμπιακούς. Όλοι το γνώριζαν και ουδείς αντέδρασε. Διαφωνώ να αλλάξει ο τρόπος επιλογής. Διότι αν, για παράδειγμα, κάποιος ιστιοπλόος πάρει την πρόκριση δύο χρόνια πριν τους Ολυμπιακούς, ποιος εγγυάται ότι την ώρα των αγώνων θα είναι όλα καλά; Είτε με την φόρμα του, είτε με την υγεία του η, οτιδήποτε άλλο. Όσον αφορά το νομοσχέδιο Αυγενάκη θα ήμουν ο πρώτος που θα το χεροκροτούσα αν η ηλικία ίσχυε και για τους πολιτικούς. Αδικούνται οι Ελληνες παράγοντες που έχουν μεγάλη προσφορά στα αθλήματα που υπηρετούν εδώ και χρόνια».

Ο Απόστολος Παπαθανασίου δήλωσε: «Αυτός ο μεγάλος αγώνας γίνεται χωρίς να έχουμε πάρει ακόμα την τρίτη δόση της τακτικής επιχορήγησης που είναι 79.000 ευρώ. Έχουν πάρει χρήματα 25 ομοσπονδίες κι εμείς τίποτα. Ρωτήστε τον υπουργό γιατί συμβαίνει αυτό με την ΕΙΟ. Με την ευκαιρία να τονίσωότι συμφωνώ με το όριο ηλικίας στο νομοσχέδιο. Χρόνια τα λέω αυτά. Αλλά θα έπρεπε να αφήσει τους παλιούς παράγοντες να μπορούννα μείνουν απλά μέλη. Όπως γινόταν παλιότερα με την γερουσία. Επειδή είναι έμπειροι, γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα και οι συμβουλές τους θα βοηθήσουν τους νεότερους. Από την ομοσπονδία έχουν περάσει τόσοι και τόσοι υπουργοί. Μας βοήθησαν ο Μεϊμαράκης, ο Φούρας, ο Ορφανός, ο Βασιλειάδης. Ποτέ δεν είχαμε κομματική ταμπέλα. Το μεγάλο μου παράπονο είναι ότι κάθε νέος υπουργός με το που αναλαμβάνει μιλάει για κάθαρση. Τι, δηλαδή, εννοεί; Ότι όλοι εμείς είμαστε απατεώνες;Το μόνο που τους νοιάζει είναι να φωτογραφίζονται με τους αθλητές που φέρνουν μετάλλια. Οι αθλητές δεν είναι κομματικά στελέχη».

Για το θέμα Μάντη, Καγιαλή, οι οποίοι διαμαρτυρήθηκαν για τις εσωτερικές προκρίσεις, ο κ. Παπαθανασίου τόνισε: «Το πιο σημαντικό για έναν Ολυμπιονίκη είναι να διακρίνεται πρώτα για το ήθος του. Να είναι σεμνός γιατί αποτελεί είδωλο για τα νέα παιδιά και την κοινωνία γενικότερα. Καταλαβαίνω τον Μάντη, διότι δύο φορές στο παρελθόν έχει χάσει την πρόκριση. Είχε φόρτιση κι αυτό οφείλεται και στην αυλή τους. Κάποιων που λυμαίνονται τον χώρο της ιστιοπλοΐας. Παίρνουν και λεφτά χωρίς παραστατικά. Τους ξέρουμε. Γνωρίζουμε τα πάντα, αλλά δεν είναι της παρούσης να πούμε περισσότερα. Το «Διεθνές Ιστιοπλοϊκό Κέντρο» χρειάζεται 20 κοιτώνες και ένα εστιατόριο και θα γίνει το κορυφαίο στον κόσμο. Ελπίζουμε στην βοήθεια του Δήμου και της Περιφέρειας. Προσωπικά σύντομα θα αποχωρήσω από την ΕΙΟ. Είναι μια απόφαση που έχω πάρει εδώ και πολύ καιρό. Σας ευχαριστώ για τη συνεργασία. Ό, τι κάναμε το χτίσαμε με τη βοήθειά σας. Σας ευχαριστώ για όλα και συγνώμη αν κάναμε κάποιο λάθος», παράλληλα συμπλήρωσε πως στις 16 του μηνός, με τη λήξη των αγώνων δηλαδή, αποσύρεται οριστικά από το χώρο του αθλητισμού και της ιστιοπλοΐας».

Τέλος ο κύριος Δημητρακόπουλος σε ερώτηση για το σχέδιο Νόμου του κυρίου Αυγενάκη για το όριο θητείας στις εκτελεστικές θέσεις διοικητικού συμβουλίου αθλητικής ομοσπονδίας που θα είναι το 70ο έτος δήλωσε πως:

«Συμφωνώ με τις απόψεις του Υπουργού όταν εφαρμόζονται σε όλο το φάσμα των Ελλήνων παραγόντων αλλιώς είναι μεροληπτικό. Αν για παράδειγμα εφαρμοζόταν σε υπουργούς βουλευτές, δημάρχους, πρωθυπουργούς κλπ τέτοιος νόμος θα το επικροτούσα, τώρα δεν το επικροτώ».



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110