Αναπόσπαστο κομμάτι του αθλητισμού η τεχνολογία
Δύο μεταξύ τους άσχετα γεγονότα οδηγούν στο ίδιο συμπέρασμα που συμπυκνώνεται στις έξι λέξεις του υπερκείμενου τίτλου.
Τις προάλλες, με... ταρατατζούμ, οι Καταριανοί διοργανωτές του Παγκοσμίου Κυπέλλου ανακοίνωσαν ότι θα λανσάρουν κατά τη διάρκειά του το «ημιαυτόματο οφσάιντ», που θα επιτρέπει να μειωθούν οι χρόνοι λήψης απόφασης σχετικά αλλά και οι διακοπές του αγώνα.
Η νέα τεχνολογία χρησιμοποιεί μικροτσίπ στην μπάλα, 12 κάμερες παρακολούθησης τοποθετημένες κάτω από την οροφή του γηπέδου για να παρακολουθούν τη σφαίρα και έως και 29 σημεία δεδομένων κάθε παίκτη, 50 φορές ανά δευτερόλεπτο, υπολογίζοντας την ακριβή θέση του στον αγωνιστικό χώρο. Τα 29 σημεία δεδομένων που συλλέγονται περιλαμβάνουν όλα τα άκρα και τις άκρες που είναι σημαντικά για την έκδοση αποφάσεων οφσάιντ, που σχεδόν αυτοματοποιημένα δίνονται στους χειριστές του VAR. Στις δοκιμές από τα 70 δεύτερα ο μ.ό. λήψης απόφασης έπεσε στα 25...
Ολυμπιακός: Κινήσεις επίθεσης από την αρχή χωρίς τέλος
Απλά να θυμίσουμε ότι προ τετραετίας η χρήση τεχνολογίας VAR στο Μουντιάλ της Ρωσίας αποτελούσε... επανάσταση, ξεσηκώνοντας αντιδράσεις των «ορθόδοξων» του αθλήματος που έλεγαν ότι το λάθος του διαιτητή είναι... μέρος του παιχνιδιού. Μετά από αυτό μοιάζει... προϊστορία ότι, όχι πολύ παλιά, γίνονταν ομηρικοί καβγάδες για την υιοθέτηση της τεχνολογίας ελέγχου γραμμής. Χρειάστηκε να μη μετρήσει ένα αγγλικό γκολ (που είχε περάσει... 1,5 μέτρο τη γραμμή!) στο Μουντιαλ του 2010, πριν ακολουθήσει γερμανική τεσσάρα επί των «λιονταριών», για να αρθούν και οι τελευταίες ενστάσεις και να συνειδητοποιήσουν οι νοσταλγοί του αρχετυπικού ποδοσφαίρου ότι κυνηγούσαν σαν τον Δον Κιχώτη ανεμόμυλους, προσπαθώντας να κρατήσουν τον «βασιλιά των σπορ» προσκολλημένο στο πώς παιζόταν το άθλημα τον 19ο αιώνα, ενώ όλα γύρω είχαν αλλάξει.
Οι μπάλες είχαν γίνει γρηγορότερες, οι παίκτες το ίδιο, λόγω του επαγγελματισμού, ξεπερνώντας τα όσα μπορεί να αντιληφθεί και να επεξεργαστεί ένας ανθρώπινος εγκέφαλος. Ο διαιτητικός εν προκειμένω...
Το απίθανο είναι ότι παρόμοιες διαφωνίες υπήρχαν και σε ένα άθλημα που είναι συνυφασμένο με την αιχμή της τεχνολογίας (στην οδήγηση), τη Formula 1. Εκεί όπου όλα όσα έχουμε στα αυτοκίνητά μας, σε επίπεδο ασφαλείας, έχουν δοκιμαστεί στα μονοθέσιά της και στις πλέον ακραίες συνθήκες. Κι όμως, η τοποθέτηση του επονομαζόμενου «halo» ξεσήκωσε, από το 2018, που υιοθετήθηκε, πολλή κουβέντα.
Όποιος είδε το ατύχημα του Κινέζου Ζου, που βγήκε σώος και αβλαβής από την Άλφα Ρομέο του, παρότι εκείνη αναποδογύρισε σε σύγκρουση κατά την πρώτη στροφή του γκραν πρι του Σίλβερστοουν, μακαρίζει τους ιθύνοντές της που γλιτώσαμε μια ακόμη θυσία στον Μολώχ της ασφάλτου του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ! Λίγες ώρες νωρίτερα το ίδιο είχε συμβεί στη Formula 2, στην ίδια πίστα, με τον Νισάνι να γλιτώνει, ενώ πρόπερσι σώθηκε ο Ρομέν Γκροζάν.
Η επιθυμία των ιθυνόντων να προστατεύσουν το πιο εκτεθειμένο σημείο του σώματος των πιλότων προκάλεσε αντιδράσεις όχι μόνο των... παραδοσιακών ή εκείνων που είχαν ενστάσεις αισθητικής φύσης αλλά ακόμη και οδηγών! Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον είχε πει πως «είναι ό,τι χειρότερο έχω δει στη ζωή μου». Μετά την περασμένη Κυριακή μάλλον θα άλλαξε γνώμη. Πλέον είναι φανερό ότι αθλητισμός και τεχνολογία πάνε χέρι χέρι. Και ο δρόμος αυτός δεν έχει πισωγύρισμα...
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ