Ακίρα Νισίνο: «Σκηνοθέτης»… θαυμάτων!
Ο εκλέκτορας της Ιαπωνίας την ανέλαβε προ μηνός και την έφερε, για 3η φορά στα χρονικά, στους «16», έστω και χάρη στις… λιγότερες κάρτες!
Έχει το ίδιο όνομα με τον εμβληματικότερο Ιάπωνα σκηνοθέτη όλων των εποχών, αλλά ο Ακίρα Νισίνο δεν έχει ούτε…σενάριο να διαχειριστεί, όπως ο, συνονόματος του, Ακίρα Κουροσάβα, ούτε μπορεί να ξαναπάει τη δράση από την αρχή, μέχρι να πετύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα!
Επίσης δεν κάθεται σε καρέκλα σκηνοθέτη, αλλά στην άκρη πάγκου. Εν προκειμένω της εθνικής Ιαπωνίας, την οποία οδήγησε με πρωτοφανή (ου μην και...κινηματογραφικό) τρόπο στην πρόκριση στις «16» καλύτερες ομάδες του Μουντιάλ.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Για 3η φορά, από τις 6, σερί, συμμετοχές των «μπλε σαμουράϊ». Η πρώτη ήταν στο Μουντιάλ που συνδιοργάνωσαν με την Ν. Κορέα (2002) κι η δεύτερη 8 χρόνια αργότερα, στην Ν. Αφρική. Όμως αυτή η πρόκριση έχει άλλο...γούστο για τους Ιάπωνες.
Όχι μόνο γιατί έκαναν...σεφτέ, στα παγκόσμια ποδοσφαιρικά χρονικά, στην χρήση του κριτηρίου των καρτών για να περάσουν (με δύο λιγότερες) εις βάρος της Σενεγάλης, με την οποία ήταν ίδιοι κι απαράλλακτοι στα 3 προηγούμενα κριτήρια ισοβαθμίας, αλλά γιατί ο Νισίνο πρωτοκάθισε στον πάγκο τους ένα μήνα πριν...
Για τον Ιάπωνα τεχνικό, πάντως, δεν είναι καινοφανές να «σκηνοθετεί» ποδοσφαιρικά... θαύματα!
Και θα κυνηγήσει ένα ακόμη κόντρα στο Βέλγιο, στους «16». Με τις πιθανότητες εναντίον του.
Αλλά μήπως στο ξεκίνημα του 8ου ομίλου είχε περισσότερες για ν’ αφήσει εκτός «νυμφώνος» Πολωνούς και Σενεγαλέζους και να νικήσει τους (1ους του γκρουπ) Κολομβιανούς;
Ο, προερχόμενος από 3ετη απραγία, Νισίνο ντεμπουτάρισε, στον πάγκο του αντιπροσωπευτικού συγκροτήματος της «χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου», 30 Μαϊου, αφού, δύο μήνες πριν την έναρξη του Μουντιάλ. η Π.Ο. απέλυσε τον, Βόσνιο, Βαχίντ Χαλίλοτζιτς. που την είχε οδηγήσει στα τελικά, λόγω ανεπιτυχών αποτελεσμάτων σε φιλικές αναμετρήσεις!
Το ξεκίνημα του Νισίνο μόνο ευοίωνο δεν ήταν: ήττες από την -απούσα από του Μουντιάλ- Γκάνα κι από την Ελβετία. Κι όλα έδειχναν ότι χρειάζεται κάποιο θαύμα...
Όταν έκανε την Βραζιλία να κλάψει!
Σαν εκείνο που είχε συντελεστεί, υπό τις οδηγίες του, στην Ατλάντα, στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1996, κόντρα στην Βραζιλία.
Η ποδοσφαιρική υπερδύναμη δεν είχε μέχρι προς διετίας, στο Ρίο, κατακτήσει χρυσό Ολυμπιακό μετάλλιο κι ο Νισίνο ήταν ένας από τους υπαιτίους του ιστορικού, αυτού, παραδόξου.
Είχε καταφέρει να νικήσει, με 1-0, την Ολυμπιακή «σελεσάο», που είχε στις τάξεις της -ως παίκτες άνω των 23 ετών- τους Ριβάλντο, Μπέμπέτο κι Αλνταϊρ ενώ τα ηλικιακά κριτήρια πληρουσάν ένα «Φαινόμενο» (Ρονάλντο) κι ο Ρομπέρτο Κάρλος!
Το «θαύμα του Μαϊάμι», που προσυπέγραψε με το γκολ του ο Τερουγιόσι Ίτο, αποτελεί θρυλική επιτυχία, που παραπέμπει, απευθείας, στα γιαπωνέζικα κινούμενα σχέδια, τα περίφημα «μάνγκα»!
Δεν στάθηκε ικανό, όμως, να δώσει την πρόκριση στην επόμενη φάση στους Ιάπωνες αφού στον ίδιο όμιλο βρίσκονταν κι οι, μελλοντικοί νικητές του τουρνουά, Νιγηριανοί, που πέρασαν, έναντι των Ασιατών, με τους οποίους ισοβάθμησαν, στη διαφορά των γκολ!
Ο Νισίνο, έχοντας κατά νου εκείνο το πάθημα, δεν την...ξαναπάτησε κόντρα στους Πολωνούς.
Έστω κι αν χρειάστηκε να μην...παίξει, να συμβιβαστεί με ήττα...πρόκρισης (0-1) από την στιγμή που το αποτέλεσμα της Κολομβίας με την Σενεγάλη (1-0) τον ευνοοούσε.
Σίγουρα όχι ο ωραιότερος τρόπος. Ούτε παραπέμπει σε «fair play», όπως ονομάζεται το κριτήριο, χάρη στο οποίο πέρασαν οι Ιάπωνες, αλλά «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα»...
Το αναγνώρισε ο Νισίνο, που δεν ήταν ακριβώς περήφανος για την εικόνα της ομάδας του, η οποία σφυρίχθηκε, άγρια, από τους ουδέτερους φιλάθλους στο Βόλγογκραντ.
«Ήταν δύσκολη απόφαση. Είχαμε δεχθεί γκολ κι όταν έβαλα τον Χασέμπε (σ. στο 82’) του είπα να μεταφέρει στην ομάδα τις σκέψεις μου. "Μην πάρετε κανένα ρίσκο, μην πάρετε κάρτες. Γυρίστε το σύστημα σε 4-1-4-1, αμυντικό και την ομάδα να μείνει πίσω". Έτσι θα κρατούσαμε το σκορ και θα προκρινόμασταν. Δεν είμαι χαρούμενος γι’ αυτό αλλά υποχρέωσα τους παίκτες να κάνουν ότι τους είπα.
Δεν πήγαμε για τη νίκη. Βασιστήκαμε στο άλλο ματς. Καταλαβαίνω την κριτική, αλλά δεν είχαμε εναλλακτική. Συμβαίνουν αυτά σε Μουντιάλ. Ωστόσο προκριθήκαμε. Άρα μάλλον ήταν σωστή απόφαση...»
Αν τα «εισιτήρια» κάθε ποδοσφαιρικού «σκηνοθέτη» είναι η πρόκριση κι η επιτυχία, τότε η Ιαπωνία του Ακίρα Νισίνο, έστω κι έτσι, «έσπασε τα ταμεία»!