Δημιουργικές συναντήσεις στην Πινακοθήκη Αβέρωφ

Επιστρέφουν οι Δημιουργικές Συναντήσεις στην Πινακοθήκη Αβέρωφ στο Μέτσοβο. 

Δημιουργικές συναντήσεις στην Πινακοθήκη Αβέρωφ

Με την πιο πρωτοποριακή μέχρι σήμερα παρουσία τους επιστρέφουν οι Δημιουργικές Συναντήσεις στην Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ στο Μέτσοβο. Τριάντα χρόνια μετά την ίδρυσή του, ο εικαστικός θεσμός φέρνει σε διάλογο το έργο του Sir Peter Blake με μία νέα δημιουργία του Σταύρου Κοτσιρέα, από τις 12 Οκτωβρίου 2024 έως τις 12 Ιανουαρίου 2025.

Σύμφωνα με τους διοργανωτές, πρόκειται για την πρώτη έκθεση στην Ελλάδα έργων του αποκαλούμενου ως «νονού» της βρετανικής Ποπ Αρτ, η οποία, μαζί με τη συμμετοχική εγκατάσταση του Έλληνα καλλιτέχνη, προσκαλεί το κοινό να συμβάλει στη δημιουργία ενός νέου αφηγήματος για την εποχή μας, σε επιμέλεια των ιστορικών τέχνης Αννίτας Αποστολάκη και Αναστασίας Μανιουδάκη.

Οι Δημιουργικές Συναντήσεις 2024 περιλαμβάνουν έργα του Peter Blake που δίνουν έμφαση στο μέσο που έκανε την τέχνη του γνωστή σε όλο τον πλανήτη: το κολάζ. Παρουσιάζονται δημιουργίες από την πιο πρόσφατη σειρά που φιλοτέχνησε, με τίτλο Joseph Cornell's Holiday (2017-2019), η οποία είναι αφιερωμένη στον σουρεαλιστή πρωτοπόρο του ασαμπλάζ Joseph Cornell (1903-1972), μαζί με μερικά από τα πιο γνωστά εξώφυλλα δίσκων που έχει φτιάξει, με χαρακτηριστικότερο όλων το Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967) των Beatles. Η έκθεση είναι, επίσης, μία σπάνια ευκαιρία για το κοινό να δει από κοντά ένα από τα πρώτα γλυπτά του Blake, το Man Meeting a Tiger on a Bridge (1960), χυτευμένο σε μπρούντζο.

Δίπλα στην εμβληματική φιγούρα της διεθνούς μεταπολεμικής τέχνης, στις Δημιουργικές Συναντήσεις 2024 ο Σταύρος Κοτσιρέας παρουσιάζει για πρώτη φορά την πολυμεσική εγκατάσταση Μεταμορφώσεις (2017-2024), η οποία αποτελεί το επιστέγασμα μιας καλλιτεχνικής πορείας σαράντα χρόνων. Σε ένα μοναστηριακού τύπου τραπέζι, δεκατέσσερις προσωπικότητες που άφησαν το στίγμα τους στην παγκόσμια ιστορία, από τον Σωκράτη και τον Κομφούκιο έως τον Μαχάτμα Γκάντι και τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, δίνουν το «παρών» μέσα από αντικείμενα που το κοινό καλείται να αποκρυπτογραφήσει, ώστε να οδηγηθεί σε μία δική του ερμηνεία των μεταξύ τους σχέσεων και να συμμετάσχει στον υπερβατικό διάλογο που λαμβάνει χώρα. Έχοντας συλλάβει την ιδέα για το έργο στον απόηχο της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτικής παγκόσμιας κρίσης της προηγούμενης δεκαετίας, σκοπός του Κοτσιρέα είναι να δημιουργήσει, με τη συμμετοχή του κοινού, μια δεξαμενή σκέψης για την εξεύρεση ενός νέου οράματος για τη νέα εποχή που ανατέλλει.

Δύο καλλιτέχνες από διαφορετικές γενιές, διαφορετικές χώρες, με διαφορετική καλλιτεχνική διαδρομή και θεματολογία, διαφορετικές καλλιτεχνικές «εμμονές», αλλά και με διακριτές, όσο και απρόοπτες, φιλοσοφικές και εικαστικές συγγένειες στο έργο τους, προσκαλούν τους θεατές να ανακαλύψουν τις δικές τους συγγένειες με τα πρόσωπα που σημάδεψαν τον πολιτισμό μας. Σε αυτό το πλαίσιο, δεn θα μπορούσε να λείπει από τις Δημιουργικές Συναντήσεις 2024 η Προσωπογραφία του Γεωργίου Αβέρωφ (1874) του Σπυρίδωνα Προσαλέντη (1830-1895) από τη συλλογή της Πινακοθήκης Αβέρωφ. Η πολυεπίπεδη ευεργετική δράση του Γεωργίου Αβέρωφ, μέσα από δωρεές σημαντικών ποσών για φιλανθρωπίες, κοινωφελή έργα και δημιουργία εκπαιδευτικών και άλλων υποδομών, αποτελεί ακόμη και σήμερα πρότυπο για όσους αναζητούν τρόπους να ωφελήσουν το κοινωνικό σύνολο, όπως σημειώνουν οι διοργανωτές.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110