Ζακλίν ντι Πρε - Μια σονάτα του Μπραμς γραμμένη για εκείνη

Ακούς την σονάτα για τσέλο αριθμός 1 του Μπραμς από τα χέρια της Ζακλίν ντι Πρε και νομίζεις πως γράφτηκε για εκείνη

Ζακλίν ντι Πρε - Μια σονάτα του Μπραμς γραμμένη για εκείνη

Η σονάτα για τσέλο αρ.1 του Μπραμς είναι μια σύνθεση που θα μπορούσε άνετα να θεωρηθεί έργο της νεωτερικότητας. Αποτελείται από τρία μέρη, τα δύο εκ των οποίων γράφτηκαν το 1862 ενώ το τρίτο το 1865. Ο επίσημος τίτλος είναι «Σονάτα αρ.1 για πιάνο και τσέλο». Παρά το γεγονός ότι σήμερα παρουσιάζεται ως σονάτα για τσέλο, η αρχική επιθυμία του συνθέτη ήταν το πιάνο να έχει ρόλο ισότιμο, αν όχι και πρωταγωνιστικό κάποιες στιγμές. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν ο Μπραμς το παρουσίασε σε μια παρέα φίλων παίζοντας πιάνο με τον τσελίστα Γιόζεφ Γκανσμπάχερ, στον οποίο είχε αφιερώσει την σονάτα, το παίξιμό του είχε τόση ένταση που σκέπαζε το τσέλο και ο συνεργάτης του παραπονέθηκε για αυτό.

Το πρωτοποριακό αυτό έργο του Μπραμς έχει ερμηνευτεί από περίφημα ντουέτα μουσικών, από τα οποία θα ξεχωρίζαμε σίγουρα το δίδυμο Ροστροπόβιτς-Ρίχτερ, το ντουέτο Μίκλος Πέρενι-Αντράς Σιφ και φυσικά το ζευγάρι Ζακλίν ντι Πρε- Μπαρεμπόιμ

Ο Ροστροπόβιτς έχει ένα δραματικό ύφος που σε συνδυασμό με την πιανιστική ένταση του Ρίχτερ φτάνει σχεδόν το άριστα. Ο Μίκλος Περένι με τον Αντράς Σιφ είναι λιγότερο αδροί και αισθαντικοί αλλά η Ζακλίν ντι Πρε με τον Μπαρεμπόιμ είναι το κάτι άλλο. Νομίζεις πως ακούς ροκ σταρ που τα δίνουν όλα πάνω στη σκηνή. Είναι τόσες οι διακυμάνσεις και τέτοια η συνεχής αλλαγή ατμόσφαιρας ώστε η σύνθεση αυτή του Μπραμς να βρίσκει στα δάχτυλα της Ζακλίν την ιδανική ερμηνεύτρια.