Η Μπέτυ του Γκέρχαρντ Ρίχτερ δεν είναι φωτογραφία!
Μια ελαιογραφία που βάζει δύσκολα στο κοινό και συγχέεται με φωτογραφία.
Ένας από τους σημαντικότερους πίνακες του Γκέρχαρντ Ρίχτερ συγχέεται με φωτογραφία. Παρότι η δημιουργία του Ρίχτερ είναι βασισμένη σε φωτογραφία του 1978 της κόρης του από τον πρώτο του γάμο, είναι ελαιογραφία του Γερμανού ζωγράφου, ο οποίος διέφυγε με τη σύζυγό του από την Ανατολική στη Δυτική Γερμανία, λίγο πριν ανεγερθεί το τείχος του Βερολίνου.
Ο πίνακας φιλοτεχνήθηκε το 1988 και σε αυτόν η Μπέτυ, η θυγατέρα του ζωγράφου, αποστρέφει το βλέμμα της από τον θεατή κοιτάζοντας προς κάποιο μονοχρωματικό πίνακα του πατέρα της. Το κοινό συχνά συγχέει τον πίνακα με φωτογραφία, πράγμα που ίσως επιδίωκε ο Ρίχτερ θέλοντας να δείξει την ακρίβεια με την οποία μπορεί να αποδώσει φωτογραφικά η ζωγραφική κάθε πρόσωπο ή πράγμα από τον κόσμο της πραγματικότητας.
Ο Γκέρχαρντ Ρίχτερ γεννήθηκε στη Δρέσδη και σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της γενέτειράς του. Όταν διέφυγε στη Δυτική Γερμανία, εγκαταστάθηκε στο Ντίσελντορφ, όπου δίδαξε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών από το 1971 έως το 1994. Η ζωγραφική του είχε ως αφετηρία τον ρεαλισμό αλλά στη συνέχεια επηρεάστηκε από τον μινιμαλισμό, την ποπ - αρτ και την αφηρημένη τέχνη, της οποίας θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους εκπροσώπους. Το 1963, ίδρυσε το ζωγραφικό κίνημα "Kapitalistischer Realismus" («καπιταλιστικός ρεαλισμός») Το 1982 δημιούργησε μια σειρά πινάκων βασισμένη στην τέχνη του φωτορεαλισμού με τον τίτλο «Κεριά και νεκροκεφαλές» και το 1989 δημιούργησε μια νέα σειρά πινάκων με φωτογραφίες (όχι όλες τραβηγμένες από τον ίδιο) τις οποίες είχε επιχρωματίσει.