Όταν ο Μιρό αποφάσισε να δολοφονήσει τη ζωγραφική

Το 1927 ο Ζουάν Μιρό προεξοφλούσε τον βίαιο θάνατο της ζωγραφικής.

Όταν ο Μιρό αποφάσισε να δολοφονήσει τη ζωγραφική

Το 1927 Ο Ζουάν Μιρό ζωγράφισε πίνακες στους οποίους δεν έδινε τίτλο και ο σκοπός του ήταν σαφής: Ο Καταλανός ζωγράφος είχε καταληφθεί από την εμμονή να δολοφονήσει τη ζωγραφική, κάτι που του καταμαρτυρούσαν οι κριτικοί και ο ίδιος το αποδεχόταν αδιαμαρτύρητα.

Στον «πίνακα 1927» ο Μιρό παρέλειψε τη συνήθη προεργασία με την οποία οι ζωγράφοι προετοιμάζουν τον καμβά τους. Έτσι απουσιάζουν εκείνες οι επιστρώσεις πάνω στις οποίες ο καλλιτέχνης αρχίζει να φιλοτεχνεί τη σύνθεσή του. Ο Μιρό εφάρμοσε απευθείας κόκκινη, μαύρη, λευκή και καφέ μπογιά πάνω στο τελάρο.

Δημιουργείται μια ανεστραμμένη ψευδαίσθηση, καθώς η λευκή επιφάνεια στο κέντρο του πίνακα δίνει την εντύπωση πως είναι το μόνο σημείο στο οποίο δεν έχει επέμβει ο ζωγράφος, ενώ στην ουσία το ανέγγιχτο μέρος είναι η ώχρα που περιβάλλει τη σύνθεση.

Η υπογραφή του Μιρό βρίσκεται στη μέση του πίνακα, κάτι επίσης ασυνήθιστο, αλλά είναι τόσο λιλιπούτεια και τόσο καλλιγραφική που θα έλεγε κάποιος ότι είναι αναπόσπαστο κομμάτι της σύνθεσης.

Stream "Peinture" (1927) de Joan Miró by LaM Lille Métropole ...