Μπάρμπαρα Χέπγουορθ - Το γυναικείο χάδι της τέχνης
Πρωθιέρεια της μοντέρνας γλυπτικής στον εικοστό αιώνα η Μπάρμπαρα Χέπγουορθ έχει να μας πει πολλά με το έργο της.
Η Μπάρμπαρα Χέπγουορθ ανήκει στη γενιά εκείνη των καλλιτεχνών που αντιλήφθηκαν πως την επανάσταση την φέρνει κανείς με τη γεωμετρία. Στις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, ο κόσμος επέστρεφε στην απλότητα των σχημάτων αναζητώντας καθαρές γραμμές προκειμένου να εκφράσει καθαρές ιδέες.
Είχαν παρέλθει προ πολλού τα χρόνια της αισθητικής αφέλειας για να επαφίεται κανείς σε μεγαλειώδεις και αφύσικες συνθέσεις που δεν βοηθούσαν σε τίποτα. Χαρακτηριστική η ατάκα της Χέπγουορθ: «Σε όλη μου τη ζωή ήθελα να τοποθετήσω μια φόρμα επάνω σε μια άλλη, σαν σπονδή».
Στα 72 χρόνια ζωής η Χέπγουορθ ανέπτυξε μια δική της προσέγγιση για τον κόσμο, προσέγγιση που θυμίζει σε πολλά σημεία το ουμανιστικό όραμα του Χένρι Μουρ. Το εικαστικό ιδίωμα της Χέπγουορθ συνορεύει με τα γλυπτά του κορυφαίου Βρετανού γλύπτη αλλά και με τα ξύλινα ανάγλυφα του Νίκολσον, του δεύτερου συζύγου της. Ο Μπεν Νίκολσον ώθησε την επιφανή γλύπτρια στη γεωμετρική τέχνη. Στα μπρούτζινα γλυπτά της δεκαετίας του '60 η Χέπγουορθ εμφανίζεται σαφώς επηρεασμένη και από τα τοτεμικά γλυπτά του Μπρανκούζι.
Είναι λίγα ωστόσο τα μπρούτζινα γλυπτά της, καθώς η Χέπγουορθ λάτρευε τη διαδικασία της λάξευσης. Για το λόγο αυτό άλλωστε ακόμα και στα προπλάσματά της απέφευγε τη χρήση πηλού ή κεριού και προτιμούσε τον γύψο. «Μου αρέσει να λαξεύω τον γύψο... ακόμα και την τελευταία στιγμή τον χαράζω», εκμυστηρευόταν στους οικείους της η Μπάρμπαρα Χέπγουορθ. Ωστόσο η ηχηρή παρουσία της στην παγκόσμια σκηνή θα μπορούσε να παρομοιαστεί με ένα αβρό, γυναικείο χάδι στο σώμα της τέχνης.