Ο μεγαλοφυής Κουνγκ Χσιέ και η δυναστεία Τσινγκ στην Κίνα

«Πρέπει να αποκλείεις κάθε ανθρώπινη παρουσία και τότε η δημιουργική δύναμη κατακλύζει το χέρι και η έμπνευση έρχεται αβίαστα».

Ο μεγαλοφυής  Κουνγκ Χσιέ και η δυναστεία Τσινγκ στην Κίνα

Η δυναστεία Τσινγκ ή Μαντζού είναι ένα από τα πιο γνωστά επεισόδια της Κινεζικής Ιστορίας. Οι εκπρόσωποί της εκθρόνισαν τη δυναστεία Μινγκ το 1644 και ολοκλήρωσαν την κατάκτηση της χώρας το 1682, διατηρώντας τα σκήπτρα μέχρι το 1911.

Στα πρώτα χρόνια της δυναστείας αυτής οι εικαστικές τέχνες ζούσαν μεγάλες στιγμές στην Κίνα. Ο Γιουν Σου Πινγκ συνέχιζε την παράδοση της ζωγραφικής των λουλουδιών που είχε τις ρίζες της στη Βουδιστική Τέχνη. Ο Πινγκ συμβούλευε τους ζωγράφους να διαλογίζονται προτού πιάσουν το πινέλο λέγοντας μάλιστα πως «Πρέπει να αποκλείες κάθε ανθρώπινη παρουσία και τότε η δημιουργική δύναμη κατακλύζει το χέρι και η έμπνευση έρχεται αβίαστα».

Ο Κουνγκ Χσιέν, ωστόσο, ο περίφημος τοπιογράφος, δημιουργούσε κόντρα στην παράδοση. Διαχωρίζοντας τη θέση του από όλες τις καθιερωμένες σχολές δήλωνε: «Δεν υπήρξε κανείς πριν από μένα και δεν θα υπάρξει κανένας μετά». Η τεχνική του ήταν ασυνήθιστη καθώς χρησιμοποιεί κουκίδες που δημιουργούν εικόνες αιθάλης. Η αξιωματική θέση αυτού του μεγαλοφυούς ζωγράφου είναι ότι το θέμα έχει μικρότερη σημασία από την απόδοσή του. Ο Χσιέν ανήκει αποδεδειγμένα σε εκείνους τους καλλιτέχνες οι οποίοι επηρεάστηκαν από τις ευρωπαϊκές λιθογραφίες που έφερναν μαζί τους οι ιησουίτες ιεραπόστολοι. Έχει σημασία το γεγονός ότι στα πρώτα χρόνια της δυναστείας των Τσινγκ ο Κουνγκ Χσιέν είχε περάσει στην παρανομία.