Μαρσέλ Ντυσάν: Ο ζωγράφος που έβαλε μουστάκι στη Μόνα Λίζα

Οι αφελείς θα τον έλεγαν απλά εκκεντρικό, οι υποψιασμένοι τον θεωρούν ως τον πιο επιδραστικό. 

Μαρσέλ Ντυσάν: Ο ζωγράφος που έβαλε μουστάκι στη Μόνα Λίζα

Τον Δεκέμβρη του 2000 το έργο του Μαρσέλ Ντυσάν Κρήνη ανακηρύχθηκε το πλέον επιδραστικό έργο του 20ου αιώνα από 500 σημαντικούς ανθρώπους της βρετανικής τέχνης.

Ίσως και ο ίδιος ο Ντυσάν παραμένει ο πιο επιδραστικός καλλιτέχνης του 20ου αιώνα ξεπερνώντας σε επιρροή τον Πικάσο, τον Ματίς και τα άλλα μεγαθήρια της μοντέρνας τέχνης.

Αξίζει κανείς να διαβάσει και να μάθει για τον Ντυσάν. Θα αντιληφθεί αν μη τι άλλο, πως αυτός ο «αναρχικός της τέχνης» δημιουργούσε συνεχώς αντι-κινήματα γιατί στην ουσία δεν πίστευε στην αναγκαιότητα των κινημάτων στην τέχνη. Αντιμετώπιζε τις εξελίξεις σαν ένα εντυπωσιακό σύνολο που δεν χρειαζόταν να κατακερματίσουμε σε τεχνοτροπίες και κινήματα.

Ο Μαρσέλ Ντυσάν σε μια κίνηση συμβολική πρόσθεσε μούσι και μουστάκι στο σύμβολο της παγκόσμιας τέχνης, τη Μόνα Λίζα.

Ανάμεσα στην ποίηση και την επανάσταση | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ