Νέες κοινωνικές και εκπαιδευτικές δράσεις του Μουσείου Ακρόπολης

Το Μουσείο Ακρόπολις εντείνει τον κοινωνικό και εκπαιδευτικό του ρόλο. 

Νέες κοινωνικές και εκπαιδευτικές δράσεις του Μουσείου Ακρόπολης

Το Μουσείο Ακρόπολης ενισχύει τον κοινωνικό και εκπαιδευτικό του ρόλο επεκτείνοντας τις δραστηριότητες του σε ειδικές ομάδες κοινού -σε πρώτη φάση σε ομάδες προσφύγων και μεταναστών και σε σχολεία δεύτερης ευκαιρίας των φυλακών- και παράλληλα δημιουργεί τις συνθήκες γνωριμίας του Μουσείου μέσα στις σχολικές τάξεις.

Για τους πρόσφυγες και μετανάστες σχεδίασε ειδικό πρόγραμμα, με το οποίο άτομα με διαφορετικές πολιτισμικές καταβολές και εμπειρίες εξοικειώνονται με την ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας που τα φιλοξενεί. Μέσα από μια σειρά επιλεγμένων εκθεμάτων, οι συμμετέχοντες γνωρίζουν τον βράχο της Ακρόπολης και τις μεγάλες στιγμές της ιστορίας του, την τέχνη και τους ανθρώπους που τη δημιούργησαν και ανταλλάσσουν απόψεις και εμπειρίες με τους αρχαιολόγους που τους συνοδεύουν.

Στα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας των Καταστημάτων Κράτησης της χώρας, το Μουσείο προσφέρει διαδικτυακές ξεναγήσεις στις αίθουσες και τα σημαντικότερα εκθέματά του, δίνοντας τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να αποκτήσουν νέες εμπειρίες, να καλλιεργήσουν την αισθητική τους και να ανταλλάξουν γνώσεις, απόψεις και προβληματισμούς.

Παράλληλα δημιούργησε στον ιστότοπό του την ενότητα «το Μουσείο στο Σχολείο», με διαδικτυακά προγράμματα που προσφέρονται σε σχολεία απομακρυσμένων περιοχών της Ελλάδας και σε σχολεία του εξωτερικού. Η ενότητα έχει εμπλουτιστεί και με ψηφιακές εφαρμογές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην τάξη, καθιστώντας το μάθημα περισσότερο ελκυστικό και βιωματικό. Στον ίδιο χώρο, οι εκπαιδευτικοί βρίσκουν πληροφορίες για τις μουσειοσκευές που συνεχίζουν να διατίθενται στα σχολεία και ένα αποθετήριο με εκπαιδευτικό υλικό, από το οποίο μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες για την Ακρόπολη και τα εκθέματα του Μουσείου.

Όλα τα παραπάνω προγράμματα προσφέρονται δωρεάν.

Φωτογραφία Γιώργος Βιτσαρόπουλος

ΑΠΕ-ΜΠΕ



Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232110