Η αυτοκρατορία του πιάνου
Όργανο με καθολική σημασία για την κλασική μουσική επηρέασε όσο ίσως τίποτε άλλο την πορεία της μουσικής μέχρι σήμερα
Όταν μιλάμε για κλασική μουσική εννοούμε πολλά πράγματα αλλά το πρώτο που σκεφτόμαστε είναι το πιάνο. Και όχι άδικα, η καθολική του παρουσία στη μουσική του έδινε ανέκαθεν αυτό το προβάδισμα. Έχουν γραφτεί πολλές και διαφορετικές συνθέσεις με αφορμή το πιάνο -κονσέρτα, σονάτες, σουίτες, πρελούδια, νυκτερινά, μελωδίες κυριαρχικές που έχουν πάντα τον πρώτο λόγο στο παγκόσμιο ρεπερτόριο.
Συνθέτες όπως ο Σοπέν, ο Λιστ, ο Μπετόβεν, ο Σούμπερτ, ο Σούμαν, ο Μότσαρτ αλλά και ο Ραχμάνινοφ και ο Σοστακόβιτς και ο Σατί έχουν αφιερώσει ένα μεγάλο μέρος τους έργους τους στην πιανιστική ηγεμονία του πιάνου.
Από δεξιοτέχνες όπως ο Ρίχτερ, ο Γκόροβιτς, ο Ρουμπινστάιν, η Άργκεριχ, η Μαρία Ζοά Πίρες έχουμε ακούσει μοναδικές εκτελέσεις όλων αυτών των μεγάλων έργων.
Ανασκοπώντας την παγκόσμια μουσική δύσκολα θα βρίσκαμε κάτι που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί το πιάνο και τους πιανίστες αλλά και τις μουσικές που γράφτηκαν για χάρη τους.