Το «τρίγωνο» Ντι Πρε Μπαρενμπόιμ και Μπραμς
Η Ζακλίν Ντι Πρε είναι μια έξοχη τσελίστρια που με την συνδρομή του Μπαρενμπόιμ στο πιάνο ερμήνευσε Μπραμς με τον δικό της μοναδικό τρόπο
Το «τρίγωνο» Ζακλίν Ντι Πρε, Μπαρενμόιμ και Μπραμς συνεχίστηκε μετά την πρώτη σονάτα και η έξοχη τσελίστρια ερμήνευσε τις σονάτες του μεγάλου μουσουργού με το δικό της μοναδικό τρόπο.
Είναι γνωστό ότι ο ίδιος ο Μπραμς έπαιζε από μικρός εξαιρετικό τσέλο. Άρα όταν συνέθετε τις σονάτες του για αυτό το απαιτητικό όργανο, είχε στα αυτιά του τον ήχο και την ιδιαιτερότητα του.
Η Ζακλίν ντι Πρε από την πλευρά της συνέλαβε πλήρως την απεραντοσύνη του Μπραμς, την ποικιλία των χρωμάτων του, τη μελωδική του ρευστότητα, τις ρηξικέλευθες φράσεις του, και την ρυθμική του ελευθερία.
Μετά την σονάτα αρ. 1 η Ντι Πρε ερμήνευσε εξίσου μεγαλοφυώς και την σονάτα αρ. 2 την οποία ο συνθέτης έγραψε είκοσι χρόνια μετά την παρθενική του σονάτα για τσέλο.
Το βιολοντσέλο ως όργανο προσφέρει την τονική ελευθερία του βιολιού αλλά κι ένα ήχο βαθύτερο και πιο συμπαγή, χάρις στον οποίο οι μεμονωμένες νότες αλλά και οι φράσεις αποκτούν νόημα και βάρος. Στις εκτελέσεις της Ντι Πρε οι πιανιστικές παρεμβάσεις του Ντάνιελ Μπαρενμπόιμ θεωρείται ότι δένουν απόλυτα με το ύφος της πρόωρα χαμένης τσελίστριας.