Ένας μεγάλος στη σκιά του Σοπέν

Η πολωνική μουσική μέρος της κεντροευρωπαϊκής παράδοσης έχει φυσικά να επιδείξει σπουδαίους μουσουργούς οι περισσότεροι από τους οποίους βρίσκονται στη σκιά του Φρεντερίκ Σοπέν

Ένας μεγάλος στη σκιά του Σοπέν

Η αρχαιότητα της Βοημικής μουσικής παράδοσης είναι κάτι περισσότερο από επιβεβαιωμένη. Μέσα σ' αυτήν η Πολωνική μουσική κατέχει ασφαλώς ιδιαίτερη θέση.

Η εξάτομη Ταμπουλατούρα του Πέλπλιν με 1000 περίπου συνθέσεις για εκκλησιαστικό όργανο και μεταγραφές 120 συνθετών του 16ου και 17ου αιώνα από διάφορες χώρες της Ευρώπης έδωσαν άλλη διάσταση στην πολωνική μουσική παράδοση.

Αυτή η παράδοση συνεχίστηκε αδιάσπαστη μέχρι την εποχή του Σοπέν, η φήμη του οποίου επισκίασε συχνά άδικα κάποιους συγκαιρινούς του όπως ο Στανισλάβ Μονιούσκο.

Ο Μονιούσκο έγραψε κυρίως σκηνικές δημιουργίες με αριστουργήματα όπως η Χάλκα (1857) και το Στοιχειωμένο Κάστρο (1862-65).

Διακεκριμένος μουσικολόγος, διευθυντής ορχήστρας, συνθέτης και καθηγητής πανεπιστημίου, αφομοίωσε έξοχα τις επιδράσεις της γερμανικής πρωτορομαντικής όπερας και το ιταλικό λυρικό θέατρο της εποχής καθώς και στοιχεία του λαϊκού πολιτισμού, δημιουργώντας μια αρμονική γλώσσα με απόλυτη δραματική ευστοχία.