Άννα Χρυσάφη: Η πρωθιέρεια του ρεμπέτικου

Ανάμεσα σε τόσες και τόσες μεγάλες ρεμπέτισσες η Άννα Χρυσάφη ξεχωρίζει με το μπρίο και την ερμηνευτική της τόλμη

Άννα Χρυσάφη: Η πρωθιέρεια του ρεμπέτικου

Από μοδίστρα της υψηλής κοινωνίας (έραβε και την μητέρα του Ανδρέα Παπανδρέου) η Άννα Χρυσάφη βρέθηκε στα λαϊκά πάλκα του '40 και του '50 ως πρωταγωνιστικό πρόσωπο.

Το πρώτο βήμα στον κόσμο της δόξας το έκανε με τα «Πεταλάκια» του Μανώλη Χιώτη το 1949 και ακολούθησαν πολλά τραγούδια και ακόμα πιο πολλές εμφανίσεις σε λαϊκά κέντρα. Έγινε το alter ego του Γιώργου Μητσάκη στη δεκαετία του' 50 αλλά αυτή η αγαστή συνεργασία που αποτυπώθηκε και στο σινεμά όπου κατέχει την πρωτιά («Ο πύργος των Ιπποτών») άφησε μια πικρή επίγευση. Ο συνθέτης δοκίμαζε πάνω της όλα τα σουξέ του και ύστερα τα ηχογραφούσε με άλλες τραγουδίστριες.

Από τη δισκογραφία της θα ξεχωρίσουμε δύο τραγούδια, «Το ρομάντζο μας» στο οποίο ξεπερνά ακόμα και την πρώτη εκτέλεση του Καζαντζίδη αλλά και το «Δεν μπορεί κανείς να ξέρει» για την ερμηνευτική της τόλμη.

Η Άννα Χρυσάφη έγινε η αιχμή του δόρατος στο θρυλικό γλέντι στις Κάννες το 1960, όπου προβλήθηκε ευρέως το φαινόμενο της νεοελληνικής διασκέδασης στα μπουζούκια με αφορμή το πολύκροτο «Ποτέ την Κυριακή».