Τροφές που «μάχονται» την παλινδρόμηση

Τροφές που βοηθούν στην αντιμετώπιση της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης

Τροφές που «μάχονται» την παλινδρόμηση

Τι είναι γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση; Είναι η κατάσταση εκείνη κατά την οποία τα υγρά του στομάχου ανεβαίνουν στον οισοφάγο κυρίως κατά τη διάρκεια του γεύματος ή ακόμα και μετά από αυτό. Τα υγρά αυτά είναι όξινα και προκαλούν αίσθημα του καψίματος. Αποτελεί συνηθισμένο πρόβλημα των Ελλήνων αφού το παρουσιάζουν 4 στους 10 .

Μπορεί η διατροφή να βοηθήσει;

Το είδος του φαγητού κατέχει σημαντικό ρόλο στην παλινδρόμηση, η λίστα με τα τρόφιμα που επιβαρύνουν την κατάσταση είναι πλούσια και περιλαμβάνει τη ζάχαρη, την σοκολάτα, το κρεμμύδι , την καφεΐνη, τα όξινα τρόφιμα, το κόκκινο κρέας, το αλκοόλ, τα μπαχαρικά.

Σήμερα θα επικεντρωθούμε στα τρόφιμα που ανακουφίζουν και που δεν επιδεινώνουν την κατάσταση.

1 Στήθος κοτόπουλο. Εύπεπτο και πλούσιο σε πρωτεΐνη, αφαιρέστε το δέρμα και καταναλώστε το ψητό ή βραστό.

2. Νερό. Το καλύτερο ποτό εάν υποφέρετε από παλινδρόμηση. Αραιώνει τα γαστρικά υγρά μειώνοντας την οξύτητα. Τα σακχαρούχα και τα ανθρακούχα αναψυκτικά μπορεί να προκαλέσουν ερεθισμό και υπερέκκριση οξέων όπως και το αλκοόλ.

3. Πιπερόριζα (ginger).Αυτή η ρίζα ηρεμεί και ανακουφίζει από το γαστρικό ερεθισμό, μειώνει τις πιθανότητες ανόδου των γαστρικών υγρών στον οισοφάγο και μειώνει τη φλεγμονή.

4. Το καρπούζι έχει χαμηλή οξύτητα και δεν ερεθίζει το στομάχι. Τι καλύτερο για τις θερμές ημέρες του καλοκαιριού!

5. Καστανό ρύζι. Ένας σύνθετος υδατάνθρακας πλούσιος σε φυτικές ίνες που μειώνουν τον ρυθμό πέψης αυξάνοντας τον κορεσμό και άρα στην ομαλή πέψη.

6. Η βρώμη ανήκει και αυτή στις αλκαλικές τροφές γι’ αυτό και δεν ερεθίζει το στομάχι. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που αυξάνουν τον κορεσμό. Αποφύγετε να τη συνδυάσετε με ζάχαρη και αποξηραμένα φρούτα, προτιμήστε τα φρέσκα.

7. Λαχανικά όπως οι πατάτες, τα καρότα, τα κολοκύθια, το μαρούλι, η μαραθόριζα και το σέλινο έχουν πολύ χαμηλή οξύτητα, είναι πλούσια σε διαλυτές φυτικές ίνες, δεν προκαλούν αύξηση των γαστρικών οξέων, ειδικά η μαραθόριζα ανακουφίζει και από τα συμπτώματα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης.

8. Το ελαιόλαδο, το φιστικοβούτυρο, το αβοκάντο, το σουσάμι και ο λιναρόσπορός περιέχουν μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά που προστατεύουν το στομάχι.

Σκέψου αλλιώς! Σκέψου εσένα

Ασλανίδη Αναστασία
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης

Το «ΦΩΣ» στην πόρτα σας και στον υπολογιστή σας