«Αντιφλεγμονώδεις» τροφές

Υπάρχουν κάποιες τροφές οι οποίες μειώνουν τη φλεγμονή, κάτι το οποίο επιτυγχάνεται με την αλλαγή διατροφικών συνηθειών. 

«Αντιφλεγμονώδεις» τροφές

Οι γιατροί υποστηρίζουν ότι ο καλύτερος τρόπος να μειώσουμε την φλεγμονή εκτός από την φαρμακευτική αγωγή, είναι η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής.

Η αντιφλεγμονώδης διατροφή είναι μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά ή αλλιώς πλούσια σε φρούτα και λαχανικά. Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι συστατικά των τροφών έχουν αντιφλεγμονώδη δράση.

Ας δούμε ποιες είναι αυτές οι τροφές που οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι έχουν αυτές τις ιδιότητες και που αποδεδειγμένα μειώνουν τον πόνο των αρθρώσεων και τη φλεγμονή.

  • Κολοκυθόσποροι. Οι σπόροι αυτοί είναι μια εξαιρετική πηγή μαγνησίου, ένα ιχνοστοιχείο που μειώνει τον αριθμό των ημικρανιών, βοηθούν στην πρόληψη και θεραπεία της οστεοπόρωσης. Αν και οι σπόροι περιέχουν μαγνήσιο δεν μειώνουν τις κράμπες στα πόδια. Για περισσότερο μαγνήσιο προσθέστε μπανάνα, αμύγδαλα, κάσιους, σπανάκι , kale, φασόλια και φακές.
  • Σολομός. Πλούσιος σε ω3 λιπαρά οξέα αποτελεί μια από τις καλύτερες επιλογές. Αν και θεωρείται τροφή για την καρδιά, μειώνει την ευαισθησία των αρθρώσεων στην ρευματοειδή αρθρίτιδα. Άλλα ψάρια με την ίδια ιδιότητα είναι ο τόνος, οι σαρδέλες και το σκουμπρί.
  • Κουρκουμάς. Η λαμπερή κίτρινη ουσία μπορεί να επηρεάσει διάφορες αντιδράσεις στο σώμα όπως η φλεγμονή. Μελέτες σε άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα και οστεοαρθρίτιδα έδειξαν ότι μπόρεσαν να περπατήσουν καλύτερα μετά τη χορήγηση κουρκουμίνης χωρίς να εμφανίσουν ανεπιθύμητες ενέργειες .Το μαύρο πιπέρι αυξάνει την απορρόφηση της ειδικά εάν το αναμίξτε με τζίντζερ και μέλι.
  • Υπάρχει μια ένωση στο αγνό παρθένο ελαιόλαδο που ονομάζεται ελαιοκανθάλη. Μια ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία που προστατεύει τις αρθρώσεις ,έχει ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση και (σύμφωνα με μελέτες) προλαμβάνει τον σχηματισμό καρκινικών κυττάρων. Μαγειρέψτε με ελαιόλαδο, σε χαμηλές θερμοκρασίες, για να επωφεληθείτε από τα πλεονεκτήματα της ουσίας αυτής.
  • Μέντα. Τα έλαια της μέντας ανακουφίζουν από μυϊκές κράμπες και από τα συμπτώματα του ευερέθιστου εντέρου. Το τσάι μέντας ανακουφίζει από περιστασιακούς πόνους του στομάχου.

Σκέψου αλλιώς! Σκέψου εσένα

Ασλανίδη Αναστασία

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης

Το «ΦΩΣ» στην πόρτα σας και στον υπολογιστή σας