Από την Λεωφόρο Κατεχάκη στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης σε 10 λεπτά, μέσω σήραγγας Ηλιούπολης

Λεωφόρος Κατεχάκη- Λεωφόρος Βουλιαγμένης σε 10 λεπτά, είναι στα σκαριά μέσω σήραγγας Ηλιούπολης.

Από την Λεωφόρο Κατεχάκη στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης σε 10 λεπτά, μέσω σήραγγας Ηλιούπολης

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει μακρόπνοα σχέδια με στόχο να επικοινωνεί η Αττική Οδός στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, μέση της Σήραγγας Ηλιούπολης.

Η Σήραγγα Ηλιούπολης θα είναι ο δεύτερος κάθετος οδικός άξονας στην Αθήνα και θα συνδέει τα νότια με τα βόρεια προάστια. Ως τώρα μόνο η Λεωφόρος Κηφισού προσφέρει αυτή τη δυνατότητα, αλλά ταυτόχρονα είναι και είσοδος στην πρωτεύουσα από την Κόρινθο και τη Λαμία, με αποτέλεσμα την αυξημένη κίνηση.

Με τη νέα σήραγγα θα αποσυμφορηθεί η Λεωφόρος Κηφισού και θα υπάρχει εναλλακτική για τη σύνδεση Νοτίων- Βορείων Προαστείων , αλλά και σύνδεση με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό, η επέκταση μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας και τώρα προστίθεται και η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Θα περιλαμβάνει μια σήραγγα που θα συνδέει σε 10 λεπτά την Λεωφόρο Κατεχάκη με την Λεωφορο Βουλιαγμένης και ουσιαστικά θα είναι επέκταση της Αττικής Οδού. Υπάρχει πάντως διχογνωμία για την κατάληξη της στο ύψος του Αγίου Δημητρίου στο Metro Mall ή κάπου διαφορετικά.

Η σήραγγας θα είναι μήκους 3 χιλιομέτρων, με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους, που θα ξεκινά από το ύψος της Καισαριανής και θα καταλήγει στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Η διαδρομή θα διαρκεί 1-2 λεπτά όταν σήμερα φτάνει και 30 λεπτά σε ώρες αιχμής.

Το μεγαλόπνοο πλάνο μιλάει και για κλειστή Λεωφόρο Βουλιαγμένης 3 χιλιομέτρων με την ανισοπεδοποίηση 4 ισόπεδων σήμερα κόμβων στη συμβολή με τις οδούς Δωδεκανήσου, με την Εθνάρχου Μακαρίου και Μαυρομιχάλη, με την Ανεξαρτησίας-Κύπρου και την Εθνικής Αντιστάσεως-Λεωφόρο Αλίμου, με την κατάργηση της μεσαίας νησίδας.

Η σύνδεση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης με την Λεωφόρο Κατεχάκη- Καρέα υπήρχε στα πλάνα και επί υπουργίας Γιώργου Σουφλιά, αλλά δεν προχώρησε γιατί υπήρχα αντικρουόμενες απόψεις.