Σιδηροδρομικές μεταφορές στην Πελοπόννησο: Η εταιρεία που μειοδότησε στο έργο Αίγιο-Ρίο-Πάτρα
Η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ μειοδότησε στο μεγάλο σιδηροδρομικό έργο Αίγιο – Ρίο, Λιμάνι Πάτρας με έκπτωση 8,29%.
Από τους υπόλοπους τρεις μνηστήρες, η ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ έδωσε έκπτωση 7,1%, η ΑΒΑΞ 6,5% και η ΑΚΤΩΡ επίσης 6,5%.
Το συγκεκριμένο έργο μαζί με το έργο ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Αίγιο θα μεταμορφώσουν τις σιδηροδρομικές μεταφορές στην Πελοπόννησο και θα συνδέσουν ξανά την Πάτρα (μέχρι να υλοποιηθεί και το τελευταίο τμήμα Ρίο-Νέος Λιμένας Πάτρας) με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Τα δύο έργα συγχρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Για τα δύο έργα λόγω του χρόνου αποπεράτωσης τους θα χρειαστεί χρηματοδότηση και από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 για να ολοκληρωθούν ως “έργα-γέφυρες”.
Ολυμπιακός: Η συμβολή του… Βαλμπουενά
Ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία της νέας γραμμής Αίγιο-Ρίο
Το πιο σημαντικό έργο όμως είναι αυτό που ουσιαστικά ολοκληρώνει και βάζει σε λειτουργία τη νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Αίγιο-Ρίο, φέρνοντας το τρένο στην πόρτα της Πάτρας.
Στα έργα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η κατασκευή των σταθμών και των στάσεων, οι γραμμές, η ηλεκτροκίνηση κ.α. Με την ολοκλήρωση του θα μπορεί να φτάσει μέχρι το σταθμό του Ρίου, το σύγχρονο ηλεκτροκινούμενο τρένο συνδέοντας “εξ` επαφής” την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας.