Μετρό και επεκτάσεις: Γραμμή-2 σε Παλατιανή-Ίλιον-Άγιο Νικόλαο, Γραμμή-4 στην Πετρούπολη
Το Μετρό και η επέκταση της γραμμής 4 με 6 σταθμούς από το Άλσος Βεΐκου μέχρι την Πετρούπολη και της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη προς το Ίλιον με 3 σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος.
Στα δυτικά προάστια της Αθήνας θα είναι οι επόμενες επεκτάσεις του δικτύου Μετρό της Αθήνας. Αυτό όσα είπε εχθές από το στην ενημέρωση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής για τη σύμβαση του έργου «Γραμμή 4 -Τμήμα Α` “Άλσος Βεΐκου-Γουδή”, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Απεργία: Μετρό, Ηλεκτρικός, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλεϊ, Λεωφορεία - Τι ισχύει για την Πέμπτη
Ολυμπιακός: Κινήσεις επίθεσης από την αρχή χωρίς τέλος
Σημείωσε πως το 2022 θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την επέκταση της γραμμής 2 από την Ανθούπολη προς το Ίλιον με 3 σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο.
Άλσος Βεΐκου μέχρι την Πετρούπολη
Σχετικά με τις επεκτάσεις της γραμμής 4, ο κ. Καραμανλής έκανε για πρώτη φορά γνωστό ότι μέσα στο 2022 θα ξεκινήσουν οι μελέτες για την επέκταση με 6 σταθμούς από το Άλσος Βεΐκου μέχρι την Πετρούπολη. Το κόστος εκτιμάται σε 300 εκατ. ευρώ και προς το παρόν αναζητείται χρηματοδότηση. “Είναι η επέκταση της γραμμής 4, η οποία νομίζω ότι θα πρέπει να ξεκινήσει, και θα ξεκινήσει σχετικά σύντομα, αφού θα εξασφαλίσουμε βεβαίως την απαιτούμενη χρηματοδότηση” είπε ο κ. Καραμανλής.
Ξεκινά το έργο για τη γραμμή 4
Σχετικά με το μεγάλο έργο της κατασκευής της νέας γραμμής 4, ενημέρωσε την κοινοβουλευτική επιτροπή, ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα αρχίσουν να εγκαθίστανται τα εργοτάξια στους χώρους που θα γίνουν οι νέοι σταθμοί. Οι πρόδρομες εργασίες έχουν συμβασιοποιηθεί με την ΕΡΕΤΒΟ εδώ και 3 μήνες. Η υπογραφή της κύριας σύμβασης του έργου με την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM θα συμβεί μέσα στο καλοκαίρι και έτσι θα έχει ενεργοποιηθεί όλο το φάσμα των έργων που θα διαρκέσουν το λιγότερο μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
Η ωρίμανση του έργου
Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, υπογράμμισε πως το έργο της γραμμής-4 είναι το σημαντικότερο και μεγαλύτερο έργο της τελευταίας εικοσαετίας μετά την Αττική Οδό.
Αναφερόμενος στην γραμμή 4, ο κ. Καραμανλής μίλησε για το σχεδιασμό και την ωρίμανση του έργου που χρειάστηκε 15 ολόκληρα χρόνια για να προχωρήσει αλλά και στις δικαστικές προστριβές που φρέναραν την εξέλιξή του για περίπου τρία χρόνια.
Όπως είπε το έργο άρχισε να σχεδιάζεται, τη δεκαετία του ’90. Το θέμα επανήλθε σε άλλη βάση και με διαφορετικό σχεδιασμό το 2004 ενώ οι μελέτες ξεκίνησαν το 2007. Ωστόσο οι παλινωδίες δεν έλειψαν και τα μνημόνια πήγαν πίσω και πάλι το έργο που προκηρύχθηκε το 2017. Έκτοτε υπήρξε ένας σφοδρός δικαστικός πόλεμος μεταξύ των υποψηφίων, ο οποίος είχε τελικά αίσιο τέλος τον περασμένο Οκτώβριο με την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου.
Πηγή: ypodomes.com