Αυτοί είναι οι πιο επικίνδυνοι δρόμοι στην Ελλάδα - Δείτε τον χάρτη

Χάρτης του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» που εκπονεί το έργο SLAIN, που έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία χάρτη κατάταξης επικινδυνότητας του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου της Ελλάδας.

Αυτοί είναι οι πιο επικίνδυνοι δρόμοι στην Ελλάδα - Δείτε τον χάρτη

Η Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, και στελέχη του ινστιτούτου, παρέδωσαν στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τους χάρτες επικινδυνότητας, του οδικού δικτύου.

Το Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας αναφέρει σχετικά:

To έργο SLAIN (Saving Lives Assessing and Improving TEN-T Road Network Safety), εκπονείται από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με το διεθνή Οργανισμό EuroRAP και εταίρους από την Ιταλία, Ισπανία και Κροατία, και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα μέσω του Προγράμματος CEF (Connecting Europe Facility 2014-2020), με τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το έργο έχει ως αντικείμενο την Οδική Ασφάλεια και ως αποτέλεσμα (μεταξύ άλλων) τη δημιουργία χάρτη κατάταξης επικινδυνότητας του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου της Ελλάδας.

Η εν λόγω δράση είναι συμβατή με την οδηγία 2008/96 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (που έχει ενσωματωθεί στην Ελληνική Νομοθεσία με το ΠΔ 104/2011 (ΦΕΚ 237/Α/7-11-2011)) αλλά και με την αναθεώρησή της, όπου προβλέπεται η αξιολόγηση οδικής ασφάλειας οδικών δικτύων. Η δημιουργία των χαρτών επικινδυνότητας και ο υπολογισμός των σχετικών δεικτών πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τη διεθνή μεθοδολογία EuroRAP και αναφέρεται στο Διευρωπαϊκό Οδικό δίκτυο της 4ετίας 2014-2017 (με τα αντίστοιχα διαθέσιμα στοιχεία).

Η μεθοδολογία αυτή είναι πλήρως συμβατή και αποδεκτή από τη νέα Ευρωπαϊκή Οδηγία αλλά και άλλους διεθνείς οργανισμούς (WHO, World Bank). Δίνεται έτσι η δυνατότητα άμεσης σύγκρισης μεταξύ διαφορετικών χωρών, καθώς η ίδια μεθοδολογία εφαρμόζεται διεθνώς, σε περισσότερες από 100 χώρες μέχρι σήμερα. Στο τέλος του έργου (Μάρτιος 2021) θα πραγματοποιηθεί επικαιροποίηση του ίδιου χάρτη ώστε να περιλαμβάνει και πιο πρόσφατα στοιχεία που θα είναι τότε διαθέσιμα.

Οι δύο χάρτες που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του έργου SLAIN αφορούν στην πυκνότητα των συμβάντων και στο δείκτη επικινδυνότητας, που αποτελούν το συλλογικό και το ατομικό επίπεδο επικινδυνότητας των χρηστών της οδού, αντίστοιχα. Η επικινδυνότητα αναπαρίσταται με διαφορετικές χρωματικές αποχρώσεις (μαύρο-κόκκινο-πορτοκαλί-κίτρινο-πράσινο, από το υψηλότερο προς το χαμηλότερο επίπεδο επικινδυνότητας). Η Πρόεδρος του Ινστιτούτου, κυρία Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, και στελέχη του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», παρέδωσαν σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τους χάρτες επικινδυνότητας, με την Ελλάδα να τεκμηριώνει στους Ευρωπαϊκούς θεσμούς την τήρηση των υποχρεώσεών της.

Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, κ. Νίκος Σταθόπουλος, εκπροσωπώντας τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, ευχαρίστησε την Πρόεδρο του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» για την παράδοση των χαρτών και εξέφρασε την ικανοποίησή του «για το έργο που συντελείται από τις Υπηρεσίες και τους συνεργάτες του Υπουργείου, για ένα θέμα το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για το στρατηγικό σχεδιασμό των υποδομών στη χώρα και για την ιεράρχηση των παρεμβάσεων σε επίπεδο Οδικής Ασφάλειας».

Σύμφωνα με την κυρία Δανέλλη-Μυλωνά «η εποικοδομητική μας συνεργασία με τον Οργανισμό EuroRAP, ενεργό μέλος του οποίου είναι το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» από το 2010, και με τους εταίρους από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και η αμέριστη υποστήριξη από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών στο πλαίσιο του προγράμματος SLAIN, είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Η ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα αποτελεί έργο πνοής συνεισφέροντας στην ενημέρωση και την προστασία της ζωής στους δρόμους. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που σήμερα στη χώρα μας έχουμε ένα σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που συμβάλλει στις ασφαλείς μετακινήσεις όλων των χρηστών του δρόμου και στην ανάπτυξη του τόπου».

Όταν στο επόμενο χρονικό διάστημα, οι αρμόδιες Υπηρεσίες ορίσουν το βασικό (Primary) οδικό δίκτυο της Ελλάδας, σύμφωνα με την απαίτηση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2019/1936, στην αναθεωρημένη έκδοση των χαρτών θα συμπεριληφθεί το βασικό οδικό δίκτυο. Με την υιοθέτηση των χαρτών από το Υπουργείο, η Ελλάδα είναι σύμφωνη με τις απαιτήσεις της Οδηγίας 2008/96 στην Ελλάδα (ΠΔ 104/2011) καθώς και της αναθεώρησης της 2019/1936.