Πανελλαδικές Εξετάσεις: Συμβουλές από τα φροντιστήρια ΣΠΟΥΔΗ για το μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας

Χρήσιμες συμβουλές από τα φροντιστήρια ΣΠΟΥΔΗ για να αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι με επιτυχία τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Πανελλαδικές Εξετάσεις: Συμβουλές από τα φροντιστήρια ΣΠΟΥΔΗ για το μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας

Αγαπητέ μαθητή, Αγαπητή μαθήτρια

Θα θέλουμε να σου δώσουμε μερικές χρήσιμες συμβουλές για να αντιμετωπίσεις με επιτυχία το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Στο μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ) δίνονται τέσσερις ομάδες θεμάτων.

Στην Ομάδα Α δίνονται :

  • πέντε προτάσεις τύπου Σωστό- Λάθος
  • δύο ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

Στην Ομάδα Β δίνονται:

  • μία ή περισσότερες ερωτήσεις θεωρίας στις οποίες καλούνται οι μαθητές να γράψουν απόσπασμα του βιβλίου, οι οποίες μπορεί να αποτελούνται από υποερωτήματα και ίσως να συνοδεύονται από διάγραμμα ή διαγράμματα καθώς και παραδείγματα.

Στην Ομάδα Γ δίνεται :

  • μία άσκηση η οποία συνήθως προέρχεται από ένα ή δύο

Στην Ομάδα Δ δίνεται :

  • μία άσκηση με μεγάλο βαθμό συνδυαστικότητας.
  • Στις Πανελλαδικές Εξετάσεις πρέπει να διαχειρίζεστε κάθε θέμα χωριστά, ξεκινώντας από τα πιο εύκολα (Ομάδα Α).
  • Πότε δεν ξεκινάμε από ένα δύσκολο θέμα και κυρίως δεν εγκλωβιζόμαστε σε αυτό. Αν κάτι δεν το ξέρετε ,ή δεν το θυμάστε καθόλου, αφήστε το για αργότερα, μην χάνετε πολύτιμο χρόνο.
  • Μόλις ολοκληρώνετε μία απάντηση, να ξαναδιαβάζετε προσεχτικά την εκφώνηση και στη συνέχεια να την αντιστοιχίζετε με αυτό που γράψατε. Αν κάτι το έχετε ξεχάσει, πιο πιθανό είναι να το θυμηθείτε εκείνη τη στιγμή που απαντάτε το θέμα και να το συμπληρώσετε επί τόπου.
  • Για την ουσιαστική προσέγγιση ενός θέματος, είτε αυτό αναφέρεται σε θεωρία είτε σε άσκηση, ακολουθούμε 3 βασικά βήματα:

1ο: Διαβάζουμε προσεκτικά την εκφώνηση.

2ο: Απαντάμε ή λύνουμε.

3ο: Ξαναδιαβάζουμε την εκφώνηση.

Επειδή στην εκφώνηση τα ζητούμενα μπορεί να είναι ένα ή και περισσότερα, όταν ολοκληρώνετε την απάντηση σε ένα ερώτημα , προχωράτε με τον ίδιο τρόπο στο επόμενο.

  • Δεν κοιτάτε όλα τα θέματα μαζί και γενικά αποφεύγετε να εκτιμάτε συνολικά την ευκολία ή τη δυσκολία τους, διότι αν τα κρίνετε δύσκολα θα αγχωθείτε, ενώ αν τα θεωρήσετε εύκολα ελλοχεύει ο κίνδυνος να παρασυρθείτε σε βιαστικές κι επιπόλαιες απαντήσεις οι οποίες το πιθανότερο είναι να είναι λανθασμένες .
  • Μεγάλη προσοχή χρειάζεται όταν μεταφέρετε από τη φωτοτυπία των θεμάτων στο τετράδιό σας έναν πίνακα. Ελέγχετε πολλές φορές, αν φτιάξατε σωστά όλες τις στήλες του πίνακα με τις ονομασίες τους κι αν τοποθετήσατε στη σωστή θέση (κουτάκι) τους σωστούς αριθμούς.
  • Όταν η άσκηση δεν δίνει πίνακα, αλλά η εκφώνησή της είναι περιφραστική, καλό είναι να κάνετε εσείς πίνακα με τα δεδομένα. Αυτό βοηθάει και εσάς για τη σωστή λύση της άσκησης, αλλά και τον διορθωτή στην αξιολόγηση της απάντησής σας.
  • Μην ξεχνάτε ότι δεν θέλουμε να κουράσουμε τον διορθωτή, αλλά να τον έχουμε με το μέρος μας. Γι’ αυτό προσέχετε πολύ την εμφάνιση του γραπτού.
  • Αν χρειαστεί να φτιάξετε σχήμα, το σχεδιάζετε πρώτα με μολύβι, κάνετε τις όποιες διορθώσεις ή αλλαγές κι όταν βεβαιωθείτε ότι πήρε την τελική και σωστή μορφή του, το πατάτε από πάνω με στυλό.
  • Τους πίνακες και τα σχήματα τα κάνετε οπωσδήποτε με χάρακα.
  • Όταν χρησιμοποιείτε έναν τύπο, προβαίνετε σε αντικατάσταση και πριν προχωρήσετε σε πράξεις, ελέγχετε αν κάνατε σωστά την αντικατάσταση.
  • Αν κάποια στιγμή αγχωθείτε, αφήνετε το στυλό στο θρανίο, κλείνετε το τετράδιο, ακουμπάτε την πλάτη σας στην καρέκλα και αναπνέετε βαθιά 3 – 4 φορές και μετά συνεχίζετε με ηρεμία.
  • Ελέγχετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα τον χρόνο που απομένει, ώστε να είστε σε θέση να κάνετε σωστή διαχείριση.
  • Διαβάζετε μία φορά όλο το γραπτό σας για να το ελέγξετε εκφραστικά και στη συνέχεια , πριν το παραδώσετε, βεβαιωθείτε ότι απαντήσατε όλα τα Θέματα
  • Μη βιάζεστε να παραδώσετε το γραπτό σας. Εξαντλήστε όλο τον χρόνο που έχετε στη διάθεσή σας.

Σου ευχόμαστε ολόψυχα

Καλή επιτυχία στις Πανελλαδικές Εξετάσεις!